köp hjälp sökes.

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

köp hjälp sökes.

Inlägg av hosse »

har hittat en Fender Highway One på vendolin för 7 lök. funderade starkt på en sådan för ett tag sen. säljaren är beredd att hålla den fram tills jag fått min första lön, i juli ungefär, mot handpenning. står inför ett jävla dilemma nu. först och främst tycker jag om denna modellen och priset är okej, kanske prutbart, men jag har som tidigare nämnt att jag har hittat en USA jazz för det dubbla priset ny som verkar riktigt läcker.

Hur gör jag?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

det är ju alltid bäst att testa grejerna. då brukar man ofta komma fram till vilken som känns bäst i famnen.
har man inte möjlighet att testa, utan köper grisen i säcken, så får man kanske gå efter magkänsla.
vilken är mest prisvärd idag för din del? den begagnade kanske inte finns sen och den nya finns kvar, alltså kanske bättre att slå till på den beggade. vilken kan du sälja vidare lättast utan större förlust om du verkligen inte skulle gilla basen etc...

det är DU som ska ha basen. DU ska trivas med den. ingen annan.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kostar den 7 lök beggad på Vendolin tycker jag du ska skippa den.

Jazzbasen går att hitta runt 8k på musikaffärerna runt landet. Nya alltså...

Om det var Jam el MB vet jag inte.

Så 7k beggad känns inte så något kanonpris direkt.

Är ju en kille som kränger en Highway P-bas för 7k också... som dessutom tjackade den för typ 8k.... mer än en tusing tycker jag den borde sjunkit...
Senast redigerad av blackparkas den tor 03 maj 2007, 23:59, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

tack för svaret, bassdude! Jag kan tyvärr inte testa någon av basarna :cry: . den ena är belägen i Tyskland och finns inte i någon musikaffär inom en radie av 20 mil. Den beggade finns i Stockholm, ca 50-60 mil enkel resa för mig. så det blir helt att gå på magkänsla. Den dyrare basen känns för mig som en betydligt bättre bas, men att punga ut 14 pannor på något man inte ens har testat känns tungt och dessutom är dessa pengarna en större del av min framtida ekonomi. Den billigare Highway One uppfyller många av min kriterier för vad en ny bas ska ha, snygg färg, bra lack, skönspelad (har testat en tidigare modell) och dessutom så är den jäkligt mycket billigare. men i mina ögon "sämre" och inte mitt absoluta förstaval även om jag antagligen hade trivts med den.

fan, lurigt detta.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Highway One-basarn tycker iaf jag känns helt ok, däremot hade jag nog, om jag hade lite tålamod väntat och försöka hitta en "riktig" Usa-jazz.
Om inte annat så för känslan själv... men en Highway är väl det billigaste "äkta" alternativet.

Vanliga USA säljs ju ibland för runt 10k

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Spelade på en Highway One Precision på Jam när Basjonas köpte sin Orange, den kändes väldigt bra och lät kanon.
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Highway1 basarna är väl helt ok. Men 7000:- för en begagnad Hw1
är alldeles för mycket. Är det den ny HW1 med badass stallet?
Den kostar på 4sound 8350:- NY. Den förra HW1 serien (utan badass)
kan man hitta (nya) i en del affärer för under 7000:-.
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Glömde nämna att de är ännu lite billigare på Thomann i Tyskland.
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Fan du hade lätt fått testa min 62´ reissue som är nästan likadan som den du tittar på, men det är en jävla bit bort
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

Boom skrev:Highway1 basarna är väl helt ok. Men 7000:- för en begagnad Hw1
är alldeles för mycket. Är det den ny HW1 med badass stallet?
Den kostar på 4sound 8350:- NY. Den förra HW1 serien (utan badass)
kan man hitta (nya) i en del affärer för under 7000:-.
det är den nya modellen. ja, priset känns aningen högt tycker jag också. nu har också säljaren gått med på att hålla den ett par månader mot handpenning. jobbigt läge, det är sura pengar att lägga för tillfället.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar