Det här var det värsta...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Det här var det värsta...

Inlägg av the_great_alfonzo »

Förlåt att jag postar det här... vet att jag inte borde men kan ju bara inte låta bli... denna kommentar fann jag på youtube;
"fuck you. bass is only for people who arent good enough for the guitar so i found it unusual that someone played a piece for only bass. anyway, how many bassists do you know compose solo bass songs? or are you a person whos up their own arse and say your the best bass player of all time? "

På denna video http://youtube.com/watch?v=6LSwiMapeFs
Folk postar många bra saker efteråt emot det, men jag förstår mej verkligen inte på såna där... Seriöst, Bas är bara för dom som inte är tillräckligt bra för gitarr? Det är det löjligaste man hört!!! Vare sej man spelar gitarr, bas, trumpet eller vad som helst, detta angår alla instrument! Som om gitarren vore ett instrument överlägset alla andra som bara dom som är tillräckligt bra spelar!? Sen säger han även att det krävs mycket mer för att bli en bra gitarrist än att bli en bra basist, Det är väl precis lika svårt att bli bra på vilket instrument som helst?! Uppenbarligen är de enda basister denna person ser dom som är med i kassa rock band där basister bara spelar enstaka noter i samma ackord som gitarrerna.... Att göra nåt sånt klarar väl alla bra gitarrister också, men om man tänker på gitarristerna i såna band, kanske man ska ta sej en funderare över att de flesta basister antagligen klarar av det med, Ohhhhhhh vad trött man blir på såna... Och ni blir antagligen trötta på såna som mej som bara klagar på såna där hela tiden, flörlåt
Användarvisningsbild
Vibe
Medlem+
Inlägg: 518
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 18:32
Ort: Norrköping

Inlägg av Vibe »

törs man gissa att hans musikaliska erfarenhet inte sträcker sig längre än yngwie malmsteen solon i pojkrummet?
gäst

Inlägg av gäst »

Vadå, vad menar ni? Han har ju rätt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

HAHAHAHAHAHAHA! AVATAREN!! JAG DÖÖÖÖÖÖÖR!!!

*edit kl. 22.58* Nåväl, det var kul så länge det varade...
Senast redigerad av Gäst den tor 24 maj 2007, 22:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Kan det vara urkundsförfalskning?
För många basar är inte nog
gäst

Inlägg av gäst »

Basister med plektrum är bara frustrerade gitarrister.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Det finns ju båda sorterna. Mitt oerhört diplomatiska genomtänkta svar.
gäst

Inlägg av gäst »

Alla bas-strängar görs i samma fabrik så det spelar ingen roll vilket märke man använder.
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:HAHAHAHAHAHAHA! AVATAREN!! JAG DÖÖÖÖÖÖÖR!!!

*edit kl. 22.58* Nåväl, det var kul så länge det varade...
The 11:03 pm update!
Skriv svar