Jazzbas Standard

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Jazzbas Standard

Inlägg av blackparkas »

Funtade lite om ni har någon pejl på Fender American Jazzbass


http://www.4sound.se/ProductDetails.asp ... eId=406565

Tror det bör vara den.
Hittade en smått beggad sådan i Hudik i veckan, dock i sunburst som skulle bli sjukt snygg m tortoise-platta.

De begär väl 11800:- på 4 sound, denna som var "butiksbeggad" skulle jag få för 8 papp.
Känns inte superintressant egentligen.

Men ni Fender-fetischister, hur är de för övrigt?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Fanns en jäklarns schysst Ibanez Roadstar bas inne där när jag var förbi någon vecka sen, svart med enbits-lönnhals, funderade ärligt på att köpa den själv faktiskt men blev inte av. Köp den istället :p
Officiell stormästare i EB-orden
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

knedy skrev:Fanns en jäklarns schysst Ibanez Roadstar bas inne där när jag var förbi någon vecka sen, svart med enbits-lönnhals, funderade ärligt på att köpa den själv faktiskt men blev inte av. Köp den istället :p
Är det en sådan med PJ mickar på? Om det är det så brukar dom kännas riktigt goa =) Fast inte någon Jazz bas precis :?
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

A_Warning skrev:
knedy skrev:Fanns en jäklarns schysst Ibanez Roadstar bas inne där när jag var förbi någon vecka sen, svart med enbits-lönnhals, funderade ärligt på att köpa den själv faktiskt men blev inte av. Köp den istället :p
Är det en sådan med PJ mickar på? Om det är det så brukar dom kännas riktigt goa =) Fast inte någon Jazz bas precis :?
jo precis, Dimarzio-micar(eller liknande/kopior). Fanns en Fender Precision Special(sån P-bas med PJ mickar) i svart/blå-burst också. Sån aktiv 80talare, tror den kostade typ 8k också. Men det är ju inte heller någon jazzbass :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Den blå "saken" har jag klämt på, känns inge vidare...
Såg den iofs inte när jag var där i onsdags, men då var det nästan helt rent på basar..

Förutom den Fendern som jag nämnde i annonsen.


Som jag fö inte har fått så mycket feedback på... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

blackparkas skrev:Den blå "saken" har jag klämt på, känns inge vidare...
Såg den iofs inte när jag var där i onsdags, men då var det nästan helt rent på basar..

Förutom den Fendern som jag nämnde i annonsen.


Som jag fö inte har fått så mycket feedback på... :D
För 3år sen hade jag sparat ihop kosing och skulle köpa en USA standard men det sluta med att jag köpte en Mexico 60´s. Usa basen varken känndes eller lät bättre än den billigare men bättre mex basen.
Men sen så finns det ju riktigt sköna USA jazz standard basar också. Jag var hos hellstone för nått år sen och prova en från 97 som känndes sjukt bra.
Skriv svar