Mexico Jazz Vendolin

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Mexico Jazz Vendolin

Inlägg av blackparkas »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5083488


Tanken var att jag skulle köpt den basen för 3000 idag men far min som avr nere och hjälpte syster med flytt tyckte det kändes bökigt att åka in till St.Eriksplan m Buss + släp och han som sålde tyckte det var för jobbigt att ta sig de 5km det är ut från StEriksplan till där Syster bor.

Är det så att den finns kvar så blir det kanske köp i veckan då frugan ska ner.


MEN
Känns lite som att 3000 är lite mycket för en så pass skadad Mexico-Jazz, eller är det så som annonspriserna säger att man får ut 4-5000 för en beggad Mex-Jazz i bra skick?

3000k är hur som inte mycket pengar och det skulle passa perfekt som relic-objekt, även om jag inte gillar mexar så tänkte jag ge den en chans med en justering och relic.


Vad säger panelen?

(Och ja, det är för mig värt en 500-ing för att det står Fender ist för Squier..)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Ja, en sån ful skada, och ingen case gör att det känns som att 3000 pix är lite mycke, men hur mycke ska man pryta då? Skadan är på baksidan ja, men den är ful som stryk... , det var inte lätt det här. Man får ju inte mycke bas under 3000.-... men, ful skada och ingen väska - jag säger 2700 :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

Vad jag sett så brukar beggade Fender MIM Jazzar med case/gigbag och i bra skick gå för ca 3.500- 4.000.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjaaa... hmmm... njaaa... det är inget fynd om man säger så. Dessutom är det den gamla varianten där det är stallmiks-spacing på polerna även i halsposition.. Ganska träliga mikar f ö.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, utan väska och den skadan borde dra ner priset rätt rejält.
Samtidigt så är jag ju lite het på gröten för en gångs skull och behöver några veckor på mig att "Relicifiera" den. Ska ev. lira på country/blues galej i Dellenskogarna i slutet på månaden och skulle haft den då.


Tycker det är rätt saftiga priser på MIM-basar om man kikar på blocket/vendolin. Vet inte om de blir sålda men 4500-5000 och en del över 6k(!!!) är inga ovanligheter tycker jag det verkar som.


Skadan på baksidan ser jag inte som något negativt egentligen, desto bättre då man slipper ha ont i magen när man går loss m Autosol... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

blackparkas skrev:
Tycker det är rätt saftiga priser på MIM-basar om man kikar på blocket/vendolin. Vet inte om de blir sålda men 4500-5000 och en del över 6k(!!!) är inga ovanligheter tycker jag det verkar som.

Vad man begär är ju en helt annan sak än vad man får ;-)

(och det är ju som sagt en del skillnad på gamla och nya MIM modellerna)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

ingo skrev:
blackparkas skrev:
Tycker det är rätt saftiga priser på MIM-basar om man kikar på blocket/vendolin. Vet inte om de blir sålda men 4500-5000 och en del över 6k(!!!) är inga ovanligheter tycker jag det verkar som.

Vad man begär är ju en helt annan sak än vad man får ;-)

Försökte förklara det för säljaren jag också som hade stirrat sig blint på blocket/vendolinpriser.

Ja, jag vet inte ens vilka årgångar man ska passa sig för.
90-talet har en del höjt varningsflaggor över tidigare här på forumet.

Vill ju ha en USA helst, men det känns värre att sätta igång och "förstöra" en sådan.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Jag tror inte att du lyckas göra en snygg relic av den ändå. Kolla hur jädra tjock lacken är! Ser ut att vara flera millimeter. :shock: Tillägg: Det var väl en överdrift, men jäkligt tjock i alla fall.

Angående priset så är väl strax över halva nypriset ganska lagom för en 5-10 år gammal bas i gott skick, om det inte är en eftertraktad modell. Nypriserna på MIM reissues har ju stigit mycket på senare år, och 3000:- skulle vara ett väldigt bra pris om det inte vore för skadan. Hur mycket den drar ner är svårt att säga.
Senast redigerad av Makten den sön 03 jun 2007, 00:42, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Gäst

Re: Mexico Jazz Vendolin

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev: Är för övrigt allergisk mot Fender så jag lär väl bli bannad från detta forum ganska snart eftersom alla här värkar vara förlorade i Fenderträsket. Can´t stand it. Gillar inte att spela på dem och gillar inte ljudet i många av dem... Ge mig en Music Man el. tom en G&L, men Fender tycker jag är äckligt.
Glöm inte bort var du kommer ifrån! ;)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Mexico Jazz Vendolin

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: Är för övrigt allergisk mot Fender så jag lär väl bli bannad från detta forum ganska snart eftersom alla här värkar vara förlorade i Fenderträsket. Can´t stand it. Gillar inte att spela på dem och gillar inte ljudet i många av dem... Ge mig en Music Man el. tom en G&L, men Fender tycker jag är äckligt.
Glöm inte bort var du kommer ifrån! ;)
Hehe... kanske dags att revidera det där.... ;)
Skulle faktiskt sitta bättre m en G&L, men de är lite för dyra och fina för att göra relic av... :D

Asat-basen i Götet är FÖR snygg... och FÖR dyr om jag ska kunna tjacka Zon:en om två veckor... (Förutsatt att jag kan få den till det pris som vi kom överens om tidigare, pre-mupp-Jam)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kikade runt lite.
Finns mååånga MIM jazz som ligger runt 3000-4000 som är i bra skick. VIssa med case andra med bag.
Har skrivit till honom m annonsen att jag inte är intresserad till det priset alls längre.
Var nog tur att farsgubben var lite skeptisk, annars hade jag köpt den bara för att..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Kikade runt lite.
Finns mååånga MIM jazz som ligger runt 3000-4000 som är i bra skick. VIssa med case andra med bag.
Har skrivit till honom m annonsen att jag inte är intresserad till det priset alls längre.
Var nog tur att farsgubben var lite skeptisk, annars hade jag köpt den bara för att..
Inte för att man ska jämföra äpplen med päron (i det här fallet P-bas med Jazz-bas), men nog hade du fått en himla massa mer bas för pengarna om du huggit BBQ´s innan jag gjorde det. *lång näsa*
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehe!
Ja, du tror inte jag skickade iväg en förfrågan?
:D
Se´n fick jag ett mail där det stod att du köpt den.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Hehe!
Ja, du tror inte jag skickade iväg en förfrågan?
:D
Se´n fick jag ett mail där det stod att du köpt den.
Jo, men en förfrågan från dig återföljs ju av en process....
som startar med en utredning....som senare resulterar i att du
klär dig i säck och aska och har ångest i 3 veckor.....som leder till..... :wink:

Seså! Han har ju en Precision-MM till salu oxå, hugg den istället!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:
blackparkas skrev:Hehe!
Ja, du tror inte jag skickade iväg en förfrågan?
:D
Se´n fick jag ett mail där det stod att du köpt den.
Jo, men en förfrågan från dig återföljs ju av en process....
som startar med en utredning....som senare resulterar i att du
klär dig i säck och aska och har ångest i 3 veckor.....som leder till..... :wink:


Hehe, ja, det är precis så!
Men det är en Fender jag ska ha om jag ska ha nå´t förutom Zon-basen.
Så man får börja sålla lite och försöka övertala frugan att köpa en när hon är nere i Hufvudstaden.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
jbass
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:58
Ort: Stockholm

Inlägg av jbass »

blackparkas skrev:
Tycker det är rätt saftiga priser på MIM-basar om man kikar på blocket/vendolin. Vet inte om de blir sålda men 4500-5000 och en del över 6k(!!!) är inga ovanligheter tycker jag det verkar som.
Sålde en P-bas utan case för 4.500. Det var inte speciellt svårt, hade flera spekulanter.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

jbass skrev:
blackparkas skrev:
Tycker det är rätt saftiga priser på MIM-basar om man kikar på blocket/vendolin. Vet inte om de blir sålda men 4500-5000 och en del över 6k(!!!) är inga ovanligheter tycker jag det verkar som.
Sålde en P-bas utan case för 4.500. Det var inte speciellt svårt, hade flera spekulanter.
Fullkomligt ofattbart för mig, men grattis till en god affär!
Skriv svar