Zon basar?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Zon basar?

Inlägg av Mr Praline »

Någon som äger/har erfarenhet av Zon basar? Jag är väldigt inne på att spara ihop till en, den lär komplettera min Modulus bra, menar många på Talkbass.

Och ja, jag vet att man naturligtvis bör testa saker innan man köper nåt, men min Modulus köpte jag endast p.g.a. dess bra rykte, och jag blev oerhört nöjd med den.

Vet att Zon lär vara svåra att hitta i Sverige, men det måste finnas nån som har en. Jag vet iaf en.
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 04 jun 2007, 22:21
Ort: Malmö

Inlägg av Ravens »

blackparkas glodde på en Zon sexa för ett tag sen för fjorton papp, han är ute efter en Zon oxå

Det finns säkert fler här som spelat dem
Bild
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Ok. Vadslagning. Vilken tjackar Zon först? Ugglis eller Parkis!
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Zon basar?

Inlägg av A_Warning »

Ugglan GBG skrev:Någon som äger/har erfarenhet av Zon basar? Jag är väldigt inne på att spara ihop till en, den lär komplettera min Modulus bra, menar många på Talkbass.

Och ja, jag vet att man naturligtvis bör testa saker innan man köper nåt, men min Modulus köpte jag endast p.g.a. dess bra rykte, och jag blev oerhört nöjd med den.

Vet att Zon lär vara svåra att hitta i Sverige, men det måste finnas nån som har en. Jag vet iaf en.
Den som lågute på blocket finns nu på Jam i Stockholm fast nu kostar 19000:- i stället för 14000:- eller vad det var den låg ute för :?
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Zon basar?

Inlägg av A_Warning »

http://www.jamshop.se/bas-el/

Längst ner på sidan!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Zon basar?

Inlägg av Mr Praline »

A_Warning skrev:
Ugglan GBG skrev:Någon som äger/har erfarenhet av Zon basar? Jag är väldigt inne på att spara ihop till en, den lär komplettera min Modulus bra, menar många på Talkbass.

Och ja, jag vet att man naturligtvis bör testa saker innan man köper nåt, men min Modulus köpte jag endast p.g.a. dess bra rykte, och jag blev oerhört nöjd med den.

Vet att Zon lär vara svåra att hitta i Sverige, men det måste finnas nån som har en. Jag vet iaf en.
Den som lågute på blocket finns nu på Jam i Stockholm fast nu kostar 19000:- i stället för 14000:- eller vad det var den låg ute för :?
Jag vet, jag känner killen som säljer den. Har honom på min MSN-lista om nån är intresserad av basen.

Den är ju dock en sexa, vilket jag redan har. Är mest ute efter en femma just nu, så blir det en komplett trio med en fyra, en femma och en sexa!

Dessutom måste ju JAM ta ut provision!
Gäst

Inlägg av Gäst »

När du säger komplettera så tänker jag mer på att du vill ha nåt som skiljer sig ordentligt från Modulusen och då känns Zon helt fel. Jag har spelat på två Sonus och en Legacy och tycker dom är svinbra men absolut i samma soniska sfär som Modulus.
Men du kanske menade typ "same same but different"?
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

GrafZeppelin skrev:Men du kanske menade typ "same same but different"?
Ja, nåt i den stilen. Jag är speciellt ute efter en Zon av typen 5/1, med en stor humbucker i "sweetspot"-position.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag är inte längre ute efter en Zon.
Visst, hittar jag en snyggare än den som Jam har hos sig, och den känns roligare än den 6:an och den är billigare osv...

Men det lär bli otroligt svårt att få tag i precis det du letar efter här i Sverige.

Ebay och en del amerikanska/tyska/engelska butiker får ju in de här basarna beggade och säljer dem även nya, så det blir väl något sådant isf.


Sonus 6:an som nämnts är vansinnigt skön att spela på, men ljudet är inte alls vad jag vill ha.
+ att han som säljer den HÖJDE priset efter att han inte fått den såld på 3 månader, gör att jag inte alls har lust att köpa någon bas av honom.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar