Squire "70s-era Telecaster" Vintage Modified Preci

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

BarbequeVillage skrev:
anli skrev:
Svarte_Jack skrev:Jag håller med makten. Fruktansvärt svårt för telehuvud. Stingrayhuvud däremot. Där snackar vi fint huvud.
På en fender? Knappast.
Jag ska ta mig tusan bygga en FenderBacker bara för att jävlas med dig Anli :twisted:
:D KÖR HÅRT BARBIE!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Makten, du är verkligen rubbad... :D

Stingrayhuvudet litet?? Har du sett en MM-5:a? De är ju större än DITT huvud! :D
Femma? Jag trodde vi snackade om basar här. :wink:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Makten, du är verkligen rubbad... :D

Stingrayhuvudet litet?? Har du sett en MM-5:a? De är ju större än DITT huvud! :D
Femma? Jag trodde vi snackade om basar här. :wink:
Hehe....!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

anli skrev:Ansolut snyggaste huvudena har tre andra amerikanska märken (Rickenbacker och Guild), men nu var det Fender....
3!? Men det är ju bara två du nämner och precis som du gjode dem - ganska små :lol:

I vilket fall var jag tvungen att gå in och testa igen, provade som makten sa att skruva ner på basen utan resultat. Micken verkar dock ha lagom avstånd vilket innebär att den sitter lågt, nästan i kant med p-skyddet.
Däremot när jag drog ner pre-ampen till nästintill 0 eller ingen volym alls och jobbade med mastern istället så fick jag till ett odistat ljud. Det ljudet var väldigt coolt med bra botten och faktiskt mot förmodan bra topp, skulle lätt funka till country, reggae, blues och rock m.m.
Är däremot tveksam om den funkar till fusion och liknande - tack och lov känns slap ganska uteslutet på den. Inget fel på slap i rätt sammanhang men detta är nog inte den basen.

Klart ett intressant alternativ till både jazz och p-bas trots den enorma output micken verkar ha, med lite justering på förstärkaren så funkar det utmärkt. :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
mojo

Inlägg av mojo »

..
Senast redigerad av mojo den fre 29 aug 2008, 21:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Makten skrev:Jag tycker att även Stingrayhuvudet är förfärligt. Alldeles för litet för att vara snyggt. Telehuvudet ser ut som en död fisk, eller typ en elefantballe.
Kan inte nån photoshoppa in en elefantballe på en fender :D :D :D ?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

groovyjr skrev:
anli skrev:Ansolut snyggaste huvudena har tre andra amerikanska märken (Rickenbacker och Guild), men nu var det Fender....
3!? Men det är ju bara två du nämner och precis som du gjode dem - ganska små :lol:
Psst: Det tredje var detta:
http://www.chookfest.net/emil/gear/img/ ... dstock.jpg
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar