Sandberg basar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Rocket_D
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 14:53
Ort: Stockholm

Sandberg basar

Inlägg av Rocket_D »

Någon som har erfarenhet av Sandberg basar.? Är lite sugen att kanske införskaffa en istället för en vanlig Fender P-bass igen.

http://www.sandberg-guitars.de/
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Jag har bara testat i affär, en jazz. Riktigt grym faktiskt. Det är det korta omdöme jag har :D
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hm. Det finns ju en Sandberg-ägare på forumet, han kommer säkert in och lägger rapport snart.
Själv har jag bara testat nå´n signatur-modell (Rammsteins basist) som var typ BEAD el. nå´t dylikt, inte någon vintage-serie direkt utan den andra vad den nu heter..
Den var hyffsad tycker jag, men inte vad du är ute efter känns det som... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Skitbra basar, jag äger en California PM5 och är supernöjd med den. Mycket bra byggkvalite och både låter/lirar kanon. Inget att tveka på!
Användarvisningsbild
Rocket_D
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 14:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocket_D »

Det kliar i köp fingrarna nu på att köpa en Cal PM Hardcore vintage white, men hur läggar man upp det hemma efter att man köpt prylar nyligen till studion...hmm
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Rocket_D skrev:Det kliar i köp fingrarna nu på att köpa en Cal PM Hardcore vintage white, men hur läggar man upp det hemma efter att man köpt prylar nyligen till studion...hmm
Något i stil med: "Ingen studio är komplett utan en bra bas och den här basen är som klippt o skuren för min studio!" 8)
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Rocket_D
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 14:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocket_D »

Bean skrev:
Rocket_D skrev:Det kliar i köp fingrarna nu på att köpa en Cal PM Hardcore vintage white, men hur läggar man upp det hemma efter att man köpt prylar nyligen till studion...hmm
Något i stil med: "Ingen studio är komplett utan en bra bas och den här basen är som klippt o skuren för min studio!" 8)
Jag körde typ den repliken sist jag köpte grejor. Tror inte hon går på den 2ggr men man kan ju alltid försöka.
Skriv svar