Min 1000 kronors JV P-bas

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Erin
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 20:00
Ort: Dalarna

Min 1000 kronors JV P-bas

Inlägg av Erin »

Jag köpte P-basen på blocket i april som gick för en tusenlapp, den var väldigt dåligt omlackad så den plockades helt isär. Jag har slipat ned den och lackat den vit och sen lagt på tintad cellulosa. Har även fått slipa bort färg på metalldelar då den som lackat den tidigare inte ens bemödat sig att plocka isär den.Gjorde den klar igår ocg repade med den. Jag blev jädrigt nöjd med resultatet, lät gott och var skön att spela på. Färgen blev gulare än vad som syns på bilderna, lite för mycket sol när jag fotade.
Allt som allt har den kostat mig ca 1500kr. :D Lovade att visa bilder så här kommer några,

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Erin den sön 22 jul 2007, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Strålande! Precis som en P-bas ska se ut!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Jag vill också fynda!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

supernice!!!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Skitskoj när folk fyndar!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Ojojoj! Den var riktigt läcker! Så ska en P-bas se ut! Stort grattis till ett kap och god smak!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Bra jobbat! Skitsnyggt! Det finns inget som slår den kombinationen mellan vitt/tortoiseshelll på P-bas...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Bootzy skrev:Bra jobbat! Skitsnyggt! Det finns inget som slår den kombinationen mellan vitt/tortoiseshelll på P-bas...
inte till lönngreppbräda bara för bövelen :x :x

Erin: sätt ett guld-anodizerat eller enlagers mattsvart plektrumskydd på den istället. 8)
Erin
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 20:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Erin »

knedy skrev:
Bootzy skrev:Bra jobbat! Skitsnyggt! Det finns inget som slår den kombinationen mellan vitt/tortoiseshelll på P-bas...
inte till lönngreppbräda bara för bövelen :x :x

Erin: sätt ett guld-anodizerat eller enlagers mattsvart plektrumskydd på den istället. 8)
:wink: Sorry, tycker att det även är snyggast till lönnbräda. Har ett svart skydd som jag testade med men tortoise är över´lägset snyggast, i min smak skall tiläggas.

Tack för all snäll feddback!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Erin skrev:
knedy skrev:
Bootzy skrev:Bra jobbat! Skitsnyggt! Det finns inget som slår den kombinationen mellan vitt/tortoiseshelll på P-bas...
inte till lönngreppbräda bara för bövelen :x :x

Erin: sätt ett guld-anodizerat eller enlagers mattsvart plektrumskydd på den istället. 8)
:wink: Sorry, tycker att det även är snyggast till lönnbräda. Har ett svart skydd som jag testade med men tortoise är över´lägset snyggast, i min smak skall tiläggas.

Tack för all snäll feddback!
Aja, jag ska inte säga något som har guldanodizerat på min med RW-bräda nu ja :oops: :wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Skitnajs!
Snygga basar!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
albin
Medlem+
Inlägg: 832
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 11:55
Ort: Karlstad

Inlägg av albin »

riktigt snygga!
vad sugen jag blev på en fender nu. :wink:
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

albinriddlah skrev:riktigt snygga!
vad sugen jag blev på en fender nu. :wink:
Kolla säljes-tråden :wink:
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Underbart vacker!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Skitsnyggt jobbat
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

knedy skrev:
Erin skrev:
knedy skrev:
Bootzy skrev:Bra jobbat! Skitsnyggt! Det finns inget som slår den kombinationen mellan vitt/tortoiseshelll på P-bas...
inte till lönngreppbräda bara för bövelen :x :x

Erin: sätt ett guld-anodizerat eller enlagers mattsvart plektrumskydd på den istället. 8)
:wink: Sorry, tycker att det även är snyggast till lönnbräda. Har ett svart skydd som jag testade med men tortoise är över´lägset snyggast, i min smak skall tiläggas.

Tack för all snäll feddback!
Aja, jag ska inte säga något som har guldanodizerat på min med RW-bräda nu ja :oops: :wink:
Antikrist :evil:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

calif de funk skrev:
knedy skrev:
Erin skrev:
knedy skrev:
Bootzy skrev:Bra jobbat! Skitsnyggt! Det finns inget som slår den kombinationen mellan vitt/tortoiseshelll på P-bas...
inte till lönngreppbräda bara för bövelen :x :x

Erin: sätt ett guld-anodizerat eller enlagers mattsvart plektrumskydd på den istället. 8)
:wink: Sorry, tycker att det även är snyggast till lönnbräda. Har ett svart skydd som jag testade med men tortoise är över´lägset snyggast, i min smak skall tiläggas.

Tack för all snäll feddback!
Aja, jag ska inte säga något som har guldanodizerat på min med RW-bräda nu ja :oops: :wink:
Antikrist :evil:
Inget jag skulle gjort om det inte redan satt en jazzbasmic i den också, nu ser den bara Precision Deluxe:ig ut: http://www.musikhaus-andresen.de/images ... d8ac04.jpg ;)
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

fan, riktigt vacker. jag är dock fortfarande bitter för att jag kom tvåa på den :lol:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Fantastisk vacker! Personligen hade jag valt svart plektrumskydd till lönnhalsen, men det är lite hugget som stucket; båda alternativ är sjukt snygga. Tinten i lacken är svår att uttala sig om eftersom du säger att den är gulare i verkligheten. Jag föredrar olympic white (som den högra), vilket är kritvitt med ett uns grönt, gult och svart har jag för mig. Alltså en kall vit kulör, så länge lacken inte gulnat. Jag har som du kanske vet en precis likadan som den högra, fast med original p-skydd, som jag älskar mer ju mer jag spelar på den. :)

Bild

Totalknasig vitbalans på bilden.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Erin
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 20:00
Ort: Dalarna

Inlägg av Erin »

Makten skrev:Fantastisk vacker! Personligen hade jag valt svart plektrumskydd till lönnhalsen, men det är lite hugget som stucket; båda alternativ är sjukt snygga. Tinten i lacken är svår att uttala sig om eftersom du säger att den är gulare i verkligheten. Jag föredrar olympic white (som den högra), vilket är kritvitt med ett uns grönt, gult och svart har jag för mig. Alltså en kall vit kulör, så länge lacken inte gulnat. Jag har som du kanske vet en precis likadan som den högra, fast med original p-skydd, som jag älskar mer ju mer jag spelar på den. :)

Bild

Totalknasig vitbalans på bilden.
Tjena Makten, min tanke med den nya lacken på JV´n är olympic white, jag har en kall vit färg som grund och den tintade cellulosan ger ett gammalt utseende. I mitt tycke finns ingen snyggare färg på en P-bas eller strata än en gulnad gammal olympic white.

Jo, visst vet jag att du har en också har en likadan Squier vintage modified. Har läst dina trådar med förtjusning om den basen och jag håller med dig i allt. Den är grymt bra och för min del hållet jag den lite högre än JV´n, kan iofs vara att jag inte är riktigt van med lönnbräda.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men tortoise är snyggare än svart...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar