Mexico Fenders

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Mexico Fenders

Inlägg av anli »

Var med grabben och kollade in Telecasters i dag och han fastnade för en Mexico telecaster classic (lackad lönnhals, vintage mickar, bulligare halsradie och vintage mekanik... lite förvånad att han skulle fastna för den!). Har svårt att bedöma elguror, men tyckte den var förvånansvärt fin. Väl hemma så jämförde vi den hemma med en lånad 90-tals tele amerikansk standard och den klarade sig ypperligt.

Så hur är läget NUMER med Mexico Fenderbasarn1... ni som hunnit testat runt ordentligt? Själv har de fenderbasat jag känt på i affärer varit så taskigt justerade att jag inte orkat själv :D Tex de japanska telebasarna harit halsböjda och plektrumskyddet har buktat. Highway one har iofs känts hyfsat, Mexico har jag inte provat.

Mexico vs Highway one och japan altså...

(och visst, det finns massor med Fender trådar tidigare :D)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Mexcio Classic gurorna är kalas.

Finns visst några modeller av Classic som är hottad med US vintage mickar också. Ännu bättre.
Mina gitarrist vänner säger alla: Hellre Classic än Highway..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Att köpa Mexicofender handlar om tur eller tålamod. Har stött på riktigt bra och rätt kass. Jag fick en i inbyte som var bättre än många amerikanska. Snygg var den också....
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Årgång också.
Hade en 92:a Jazzbass dock som piskade de mesta i USA väg.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
jbass
Medlem+
Inlägg: 853
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:58
Ort: Stockholm

Inlägg av jbass »

Har haft en 60's jazz och en standard P-bas. Riktigt bra båda två.

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Classic-serien är de som känts bäst.
Iofs så var det nog nästan lika mellan Classic P-basen på Estrad och Highway P-basen på Jam. MEN, det är totalt olika känsla i basarna, säkerligen olika ljud också, aukustiskt så lät de då olika.
Classicen känns mkt mer vintage (duh) om man får använda det ordet i ett inlägg om nya Fendrar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag är sjukt nöjd med min standar mex p-bas. fast å andra sidan har jag testat mexare som varit piss rent ut sagt. men min El Paco kommer jag aldrig sälja, den får däremot bli "tvåa" nu när min Highway One anländer på fredag. 8)
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Har en typ -99:a P Deluxe MIM som jag är mycket nöjd med efter mickbyte. Suverän hals, bra vikt. Har nu dock fått vika för en P 75:a och blir backupbas!
Skriv svar