Billys bajs *Topicnamnet är Parkas idé*

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Tror inte att de som är scientologer ser på saken som att de lurar människor.
Han tycker självklart att tron berikar hans liv och vill att fler ska få ta del av det.
Därför tar han säkerligen varje chans att få berätta om det.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jag tycker nog inte att han tar varje tillfälle att berätta, inte heller att man ska "vägra" svara. Jag tycker uppriktigt att det är bättre att svara JA på en direkt fråga än att inte stå för det och säga att man inte vill svara. Det senare misstolkas alltid, ungefär som alla andra "no comments". Om man ställer frågan "är du med i scientologkyrkan" och man svarar nej, då litar man på det. Svarar man ja har man fåt ett riktigt svar men om man säger att man inte vill svara tycker jag att det är lågt (som Glocalnet).

Jag har inget till övers för scientologideologin men respekterar ett rakt svar mer än ett "no comments"
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Geddy_Lee skrev:Tror inte att de som är scientologer ser på saken som att de lurar människor.
Han tycker självklart att tron berikar hans liv och vill att fler ska få ta del av det.
Därför tar han säkerligen varje chans att få berätta om det.
Det är klart att det är så.
Men tror du Hitler's anhängare såg bristerna i sin ideologi förrän det var försent?
Jag tror det är livsfarligt när rika människor med hög status i samhället slås ihop med publika människor med hög "kändis" status i samhället i form av en "tro" på TONSKALOR (du har inga rättigheter om du är under 2.0, homosexuella = 1.1) för att inte tala om "The Wall of Fire".
Vill ni veta mer så googla skiten... Jag tror att scientologerna kommer ge oss problem i framtiden.
Och precis som jag skrev tidigare så försöker jag undvika stödja kooperativ som skadar människan.
Tycker,
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

MALA skrev:Jag tycker nog inte att han tar varje tillfälle att berätta, inte heller att man ska "vägra" svara. Jag tycker uppriktigt att det är bättre att svara JA på en direkt fråga än att inte stå för det och säga att man inte vill svara. Det senare misstolkas alltid, ungefär som alla andra "no comments". Om man ställer frågan "är du med i scientologkyrkan" och man svarar nej, då litar man på det. Svarar man ja har man fåt ett riktigt svar men om man säger att man inte vill svara tycker jag att det är lågt (som Glocalnet).

Jag har inget till övers för scientologideologin men respekterar ett rakt svar mer än ett "no comments"
Det var en skriven artikel.
Ingen radio eller tv intervju.
Hade BS bett dom ta bort frågan hade dom gjort det.
Jag ser det som ren och skär reklam.
Sån är jag,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Wall skrev:
MALA skrev:Jag tycker nog inte att han tar varje tillfälle att berätta, inte heller att man ska "vägra" svara. Jag tycker uppriktigt att det är bättre att svara JA på en direkt fråga än att inte stå för det och säga att man inte vill svara. Det senare misstolkas alltid, ungefär som alla andra "no comments". Om man ställer frågan "är du med i scientologkyrkan" och man svarar nej, då litar man på det. Svarar man ja har man fåt ett riktigt svar men om man säger att man inte vill svara tycker jag att det är lågt (som Glocalnet).

Jag har inget till övers för scientologideologin men respekterar ett rakt svar mer än ett "no comments"
Det var en skriven artikel.
Ingen radio eller tv intervju.
Hade BS bett dom ta bort frågan hade dom gjort det.
Jag ser det som ren och skär reklam.
Sån är jag,
//Wall
Jag respekterar din åsikt, och står för min
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

MALA skrev:Jag respekterar din åsikt, och står för min
Hade inte förväntat mig något annat, vi är ju vuxna människor.
Jag har haft flera, alla kvinnor faktiskt, nära bekanta som inte lyckats ta sig ur sin "tro" (orkar inte dra upp alla sektnamn).
Och man orkar hjälpa dom till en viss gräns, men hur mycket man än försöker så räcker det inte till.
Det är som om det hål som fanns innan bara blivit större...inte alls läkts.
Fan den enda "sekt" jag kan rekomendera är väl Länkarna, "bästa varma korven i Norsborg" ( och nej det ÄR inte ett skämt).
Hälsar en godnattig,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Respekt Wall, jag har vårt kontor i samma hus som länkarna, har dessutom en kusin som åkte in i SC-nätet för snart 30 år dedan och som inte kommit loss. Nu är det snart sovdags och göra sig redo för nästa dags stordåd. Börjar jobba på måndag (Aaarrgghhhh...)
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar