Jahapp, ny bas här också!

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Jahapp, ny bas här också!

Inlägg av hosse »

Äntligen kan jag slänga mitt liv åt skogen igen och sätta mig här efter några veckors frånvaro p g a en trilskande dator.

Under min konvalescens har jag dessutom hunnit med att byta en stor del av lönen mot en sprojlans ny bas. Valet föll slutligen på en Fender Highway One Jazzbas. Testade en för några månader sen och det var ett jäkligt schysst ex, men när dom tog hem en på MB kristianstad så var jag ju tvungen att testa.

och säger bara: det var kärlek vid första ögonkastet. hon stod bara där med sin förföriskt tunna utstyrsel i sunburst och jag bad om en dans. det hettade till och jag frågade om jag fick stämma upp henne och smeka strängarna. hon sa " nja, jag vet inte, det är första gången", men jag visste att hon inte skulle kunna mostå frestelsen av plektrumet i mitt hand. med bestämda tag rockade jag loss i en orgie av toner och frekvenser innan det hela var över. både hon och jag var utmattade efter färden så hon kröp ner i sitt gigbag och jag tog med dom hem...

så ja :lol: . nu återgår vi till det normala. pissbra bas som helt klart är värd pengen. massa härliga smågrejer också som bara gör det bättre. fråga inte om bilder, jag är inte beskaffad med förmågan att äga en kamera.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
mangan
Medlem+
Inlägg: 631
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 21:58
Ort: Göteborg

Inlägg av mangan »

Inga bilder ? nähä? : )
Men grattis då!!! : )
Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

grattis till din nya bas, ja tyckte de va bra att du köpte en fender å inte nått annat (har fender sjukan)
om ja hade fått välja så hade ja inte valt den färgen, har blivit lite mätt på sunburst, men säger det klick så gör de. Håll i hatten :lol:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

coolt, nu behöver du bara autosol och putsa den pruttmatta lacken högblank :)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

knedy skrev:coolt, nu behöver du bara autosol och putsa den pruttmatta lacken högblank :)
mja, det får bli när jag inte har nåt annat för mig då. fast efter ett gig märks det hur förbenat snabbt denna lacken kommer att slitas. tunn nitrocellullosa-lack + frenetiskt punkvevande = ingen för dom som är rädda om finishen 8)
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

hosse skrev:fast efter ett gig märks det hur förbenat snabbt denna lacken kommer att slitas. tunn nitrocellullosa-lack + frenetiskt punkvevande = ingen för dom som är rädda om finishen 8)
Fan det låter ju som min spelstil...

Grattis till den nya basen!

Vi lirade på en festival i Norge i helgen och en kille i ett annat band hade en likadan. Den lät/såg/kändes mkt bra ut! Skulle vilja ha en sån i P-variant, 70-tals huvet e ruggigt snyggt!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

straightedge79 skrev:
hosse skrev:fast efter ett gig märks det hur förbenat snabbt denna lacken kommer att slitas. tunn nitrocellullosa-lack + frenetiskt punkvevande = ingen för dom som är rädda om finishen 8)
Fan det låter ju som min spelstil...

Grattis till den nya basen!

Vi lirade på en festival i Norge i helgen och en kille i ett annat band hade en likadan. Den lät/såg/kändes mkt bra ut! Skulle vilja ha en sån i P-variant, 70-tals huvet e ruggigt snyggt!
hehe!

loggan är asläcker! många läckra features överhuvudtaget.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Highway One -jazzen var nog den första Fender Jazzen som i mina händer kändes bra!
Trevligt!

Och rätt kulör om du frågar mig, kan aldrig bli för mycket sunburst!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

blackparkas skrev:Highway One -jazzen var nog den första Fender Jazzen som i mina händer kändes bra!
Trevligt!

Och rätt kulör om du frågar mig, kan aldrig bli för mycket sunburst!!
faktiskt min första snygga sunburst. hade en mörk otäcking på en squier innan, den försvann illa kvickt.

men jag håller med, sunburst är grannt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Gratulerar.. det blev alltså ingen reissue bas?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

nej, det blev inte det. ville ha lite pengar över också kanske, samtidigt som denna basen är hur grym som helst.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Skriv svar