Hur många basar har ni haft genom tiderna?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Svårt o tävla i en sån här sak.
Handlar ju om va man väljer att lägga pengarna på här i livet.

När jag inte hade barn och familj för några år sen så gick alla mina pengar till basar. Som ni kanske förstår..
:lol:
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Om ja nu minns rätt....
Yamaha BB1600 B Fortfarande i min ägo.
Hopplock Jazzbas 1 En Sigma jazzbas som jag fick pga att det vara vriden hals och avdragen dragstång på den. Förseddes med en annan hals och gick ett tag innan den såldes till norrland.
Hopplock Jazzbas 2 Bandlös Warmothhals och en JBX kropp.
Ibanez 8 strängad Det var ju kul........ fast den stod mest i fodralet.
BC Rich Wave NJ series (MIJ) Var tänkt att jag skulle spela med ett cover/tributegäng med hårdrocksinriktning. Köptes för detta och användes i princip bara vi inspelningar. Var testobjekt för Clovers polish innan den såldes
Hopplock Jazzbas 3 Allparts med Bartolini. Det är nog den som går för det mesta nu......
Ibanez Soundgear 5:a En av de första årsmodellerna med ett märkligt stall på som dock låter rktigt bra. Mintgrön, fast inte så länge till!
Neuser Courage Möbelbas...... 5:a

Sedan om vi sa börja med alla gitarrer och liknande så får jag nog hålla på ett bra tag. Det är betydligt fler..........
:? :shock:
Användarvisningsbild
de voto
Medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: ons 13 sep 2006, 19:14
Ort: Tjockhult

Inlägg av de voto »

Fender Jazzbas '62 -98
Rickenbacker 4001 -76
Ibanez Musician

Ibanezen har jag dålig koll på, jag tror att den är tillverkad i slutet av 70-talet eller i början av 80-talet. Den låter bra, är ganska tung, har genomgående hals och en fekaliefärgad mick.

Rickenbackern är favoriten i samlingen, kan bero på att jag har haft den som enda bas i 26 år.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Jag är skitdålig på att komma ihåg årtal på prylar...men följande basar har varit i min ägo:

Westone 4:a
Charvel 4:a
Esp Horizon Custom 4:a
5st Fender Jazz Japan, samtliga 4-strängade
3st Fender jazz USA , samtliga 4-strängade
2st Fender P-bass Japan
2st Fender p-bass USA
Fender Telebas...69:a
Warwick Streamer 5:a
Warwick Thumbbass 5:a
2st Yamaha TRB-5P 5
Yamaha TRB6-P
2st Yamaha BB-5000a
Hamer Cruisebass 5:a
Spector NS5CR 5:a
Peavey Cirrus 5:a
Peavey Cirrus 4:a
Modulus Quantum 5:a
Lakland 55-94 5:a

Äger nu:

Sandberg California PM-5, i aged white. En kanonbas på alla sätt!

Fender V USA. En basmodell jag smutskastat och testat åtskilliga "citroner" av. Men när jag testade detta ex var jag fast...

Fender P-bass PB70-88US. Nyimporterad japan av 70-tals snitt... Kanon!
MrWalker
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 27 nov 2006, 20:37

Inlägg av MrWalker »

Er nok ikke "verstingen" i denne gjengen!

Her er min liste:
Hagström Swede (Les Paul short scale)
Fender Precision bass (senere ombygd til 5-strengers fretless)
Ibanez Musician MC940 fretless
Warwick Nobby Meidl
Washburn XS-5 Axxess
Warwick Thumb NT 6
Leduc Pad 4
Philip Kubicki Factor 4
Fenix Jazz V
Vigier Arpege II
Yamaha BBN5A
Schecter Diamond Series T5 (DeLeo model)
Peavey Cirrus 6
OLP MM2
Dean Jeff Berlin signature
Johnson Jazz (kopi)

De jeg har nå er:
Hovland Custom V Fretless
Grendel V
Conklin GrooveTools 7
Guitar Workshop Jazz
Status Shark 5
Cort Curbow 4
Palatino VE-500 EUB

Underveis (i langt perspektiv)
JAF Whitch Prototype fretless 4
JAF Whitch 6
JAF MinuteMan II-5 (litt usikkert)

Hvor mange ble det?
22 stykker + 1 EUB + 3 underveis?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad jag har kvar står på min presentationssida, avyttrade basar genom tiderna är:

Opus 34 jazzbaskopia
fullständigt värdelös plywoodbas med skev hals. Ett under att jag spelar idag...

Alien, kopia på Kramers kopia av Steinberger(!)
Gav 800 pix och fick en Ibanez Tube Screamer och två andra pedaler med på köpet...

Aria Thor-sound 650
Trevlig mediumskalig bas med genomgående hals, såldes faktiskt först för ett år sen.

Warwick Streamer Stage One IV
Som jag aldrig blev vän med riktigt, visade sig vara samma bas som lottades ut i en tävling i MM.

Yamaha RBX5
Första femman, lät bra men var fullständigt oproportionerlig. Tjock och tung hals med supertajt strängbredd kombinerat med liten lätt kropp. Använde den mycket med Charta som stridszonsbas.

Höfner 500/1 -66 "fiolbas"
Såldes vrakbilligt vid ekonomisk kris. Helvete helvete helvete, borde sålt röv på stritan istället.

Cort Curbow 5
Ful liten plastbas som kostade nada, vägde ännu mindre och lät guld! Ska köpa en ny nån gång i framtiden.

Ibanez Roadstar
P-basderivat fast med en sjujäkla attack och topp. Planerade att fräsa om den för MM-humbucker men det blev såklart aldrig av innan den var såld.

Spector NS-2A
Trevlig bas jag planerade att ha som bytesobjekt mot liknande femma. Bytte den dock mot en annan fyra så jag antar att jag är lite dum i huvudet.

Lado, okänd modell
Nyligen bortbytt mot 200071:s PJB Briefcase, mycket trevlig Alembicinspirerad sak som dock mest stod i gigbagen.

Squier JV Precision
En av de tre bästa p-basarna jag provat oavsett märke men användes på exakt noll gig och lika många inspelningar under de 5 år jag ägde den så den fick gå iallafall.
Senast redigerad av Gäst den sön 13 maj 2007, 16:03, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Fredde
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: tor 23 nov 2006, 18:34
Ort: Södra Dalarna

Inlägg av Fredde »

Trodde först inte att jag hade klarat av så många basar, men när jag tänker efter så har det blivit några genom åren...

Den första bas jag köpte var en bandlös Hagström jazzbas kopia, vet inte vad det var för modell, ganska frän har jag för mig, med kåpor över stall å pup, natur med svart plektrumskydd. Den såldes för att finansiera en "hårdrocks yxa" - Aria Pro II Magna. Har den kvar, även om den varit ospelad av mig på flera år, nu senaste tiden utlånad. Köpte senare in en ny Jazzbas kopia med halvmatt lack och sladdrig hals. Vet inte vad det var för märke... Ägaren före mig hade ryckt banden och slipat halsen. Mitt första "kostymeringsjobb", blev skitdålig å såldes för 1200:- med några hundringar i förtjänst... tog senare körkortspengarna och köpte en halvakustisk Jackson med hockeyhuvud, sålde den och köpte en Maison akustiskbas. Sålde den då stallet började släppa från locket.

Lirade på Arian i många år tills det blev dags för ett countryband å då måste man ju ha ett lågt B :) Köpte då en 6-strängad Washburn av nått slag... byttes in mot en 5 strängad Fenix Jazzbas kopia som i sin tur såldes och byttes ut mot en G&L L-2000. Är nog den bästa bas jag ägt! Spelade på den i många år! Kompletterades med ännu en Jazzbas, denna gång en Fender MIM. Kom inte överens med "tandpetarhalsen". Sålde den efter en vecka.
Tröttnade dock på G&L:en och torskade på vintage prylen. Köpte min blåblommande P-bas '67 RI blev förälskad och skaffade ytterligare en P-bas som jag slipade till snarlik halsprofil som på Japanen och lackade. Nu har jag två arbetshästar som kommer att finnas kvar i min ägo till jag drar min sista suck... hoppas jag i alla fall.

Det borde bli elva med tre kvar. Har dock en Fender 50's P-bas i sunburst på önskelistan.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

Jag hade en Höfner vit galonklädd mellan 67 och 68. Bytte in den mot en sånganläggning som det hette på den tiden. Spelade på ett hemmabygge med en Eko hals från en ackustisk sönderslagen historia som jag gjorde en droppformad kropp till. Jag målade den genom att hälla färg på den, alla möjliga kulörer. Såg för jävlig ut men vad gör man när alla stålar går till avbetalning på sagda PA. Men halsen var inte min så den räknas inte. Slutade spela 69.
I modern tid har jag köpt:
Epiphone EB0 shortscale som jag lånat ut till min före detta fru.
Warwick Corvette bandlös 4:a slipade strängar och aktiva EMG mickar
Warvick Corvette 4:a Delano JMVC 4FE mickar round wound strängar
Ashbory gummisnoddsbas
Tysk elkontra från 50talet som jag slipat av lacken på och oljat in med tungolja och monterat aktiva EMG P-bas och piezomickar på. Har inte set till att det går att mixa dem än. Vet inte hur jag ska dra kablarna på ett snyggt sätt
Aria Pro 6-strängad bandlös Steve Bailey signatur med Tomastik Jazz flatwound
Hohner B2B köpt för tretusen på Musikbörsen
Aria Sonsinondo fretless köpt av Marcbass
Warwick Thumb 5-strängad med genomgående hals

Blir tio.
Senast redigerad av ferm den tis 26 jun 2007, 00:07, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
Sustain
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: tis 26 sep 2006, 08:03
Ort: Bollnäs

Inlägg av Sustain »

Min första bas (1984) var en Ovation Magnum med inbyggd preamp och EQ. Den finns kvar, men är efter ett huvudlöst infall av förändringsönskan troligen bortom räddning.
Inte långt efter kom min Hagström Super Swede som alljämt är kvar och i prima kondition.
Sedan hände inget på länge, men på senare år har följande kommit till, varav några åkt vidare.
Cort huvudlös sticka, Steinberger-stuk men inte riktigt. På väg att bli bandlös.
En Kinesisk Jazzbas (Jacky Jackson, numera Keiper) som såldes vidare ganska snabbt. Skruttiga mickar och mekanik men bra annars.
Min Avatar-bas, -83 Daion Power XXB.
En Ibanex RB924, också från -83, som inte heller blev så långlivad. Fin bas men jag gillade inte ljudet riktigt.
En Bach Jazzbas som jag trivdes mycket bra med, men blev "tvungen" att sälja till en bekant. Jag tog hand om en ny som inte var fullt så bra, men även den är nu såld. (Det kommer säkert någon ny så småningom... :wink: )
Senaste tillskottet är en kanonfin Vester Tradtition Series Jazzbas, som uppgraderats lite och nu är min primära spelbas, det lilla jag spelar. Den var så billig att jag bara inte kunde låta bli att köpa den...

Hagström- och Daion-basarna är utan tvekan de kvalitetsmässigt bästa jag har/har haft, men jag trivs bäst att spela på en Jazzbas verkar det som. Super Sweden har bredare hals, typ PB antar jag, och Daion är längre än övriga basar vilket gör den lite annorlunda att spela på, men båda är kanonbra instrument.
Jag är däremot en usel bassist, men det är kul att fuska lite i alla fall! :D
/Sixten
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

Fan en bra Daion har jag varit sugen på länge. Om du trötnar på den kanske vi kan byta nått :D
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

Jösses, har surfat runt lite på sidan under kvällen. När jag hittade den här tråden var det bara att regga ett konto. Visste inte att man nånsin skulle få lista sina gamla basar inför en intresserad? publik.

Det började i början på 90-talet med en Vester, rödmetallik.
Sen:
Ibanez jazzbas
Allparts j-bas
Fender j-bas 72
Fender j-bas 69
P-bas ´57 JV Squier
Rickenbacker 4001 ´74 röd och grann...
Gibson EB2
Fender Telecasterbas 69

+ kanske nån glömd.

Nu:
Warmoth P/Tele-bas. Ja den ser ut som ingen annan.
Hagström Swede
Fender Jazz 68
Höfner 500/5

Och sen kanske kanske en Guild M-85 fr 68 på ingång. Det vore inte fy skam.

Kram på er. Det här med forumhäng kanske blir en vana....

/Rikard
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

välkommen. bara att knåpa ihop en medlems-pres och posta bilder på dina basar, så kan vi kramas som satan sen!

:wink:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Ricky Rock skrev:Jösses, har surfat runt lite på sidan under kvällen. När jag hittade den här tråden var det bara att regga ett konto. Visste inte att man nånsin skulle få lista sina gamla basar inför en intresserad? publik.

Det började i början på 90-talet med en Vester, rödmetallik.
Sen:
Ibanez jazzbas
Allparts j-bas
Fender j-bas 72
Fender j-bas 69
P-bas ´57 JV Squier
Rickenbacker 4001 ´74 röd och grann...
Gibson EB2
Fender Telecasterbas 69

+ kanske nån glömd.

Nu:
Warmoth P/Tele-bas. Ja den ser ut som ingen annan.
Hagström Swede
Fender Jazz 68
Höfner 500/5

Och sen kanske kanske en Guild M-85 fr 68 på ingång. Det vore inte fy skam.

Kram på er. Det här med forumhäng kanske blir en vana....

/Rikard
Hej och välkommen till vår värld!

Om du känner ett starkt behov av att bli av med Jazz -68:an så kan jag hjälpa dig! :wink:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

BarbequeVillage skrev:.

Hej och välkommen till vår värld!

Om du känner ett starkt behov av att bli av med Jazz -68:an så kan jag hjälpa dig! :wink:
Den ska faktiskt iväg förr eller senare. Vi kan göra nån deal där du bygger en rackare till mig emellan... :wink:
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

Ricky Rock skrev:Jösses, har surfat runt lite på sidan under kvällen. När jag hittade den här tråden var det bara att regga ett konto. Visste inte att man nånsin skulle få lista sina gamla basar inför en intresserad? publik.

Det började i början på 90-talet med en Vester, rödmetallik.
Sen:
Ibanez jazzbas
Allparts j-bas
Fender j-bas 72
Fender j-bas 69
P-bas ´57 JV Squier
Rickenbacker 4001 ´74 röd och grann...
Gibson EB2
Fender Telecasterbas 69

+ kanske nån glömd.

Nu:
Warmoth P/Tele-bas. Ja den ser ut som ingen annan.
Hagström Swede
Fender Jazz 68
Höfner 500/5

Och sen kanske kanske en Guild M-85 fr 68 på ingång. Det vore inte fy skam.

Kram på er. Det här med forumhäng kanske blir en vana....

/Rikard
Det var ett gäng fina basar :D
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

A_Warning skrev:
Det var ett gäng fina basar :D
Tack och bock! Eller vad man säger... :D
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Ricky Rock skrev:
BarbequeVillage skrev:.

Hej och välkommen till vår värld!

Om du känner ett starkt behov av att bli av med Jazz -68:an så kan jag hjälpa dig! :wink:
Den ska faktiskt iväg förr eller senare. Vi kan göra nån deal där du bygger en rackare till mig emellan... :wink:
Låter som en lysande idé! Jag är på jakt efter en sen 60-talare nu under våren/sommaren.

Ring mäj sän! som Roy sa...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

BarbequeVillage skrev:
Ricky Rock skrev:
BarbequeVillage skrev:.

Hej och välkommen till vår värld!

Om du känner ett starkt behov av att bli av med Jazz -68:an så kan jag hjälpa dig! :wink:
Den ska faktiskt iväg förr eller senare. Vi kan göra nån deal där du bygger en rackare till mig emellan... :wink:
Låter som en lysande idé! Jag är på jakt efter en sen 60-talare nu under våren/sommaren.

Ring mäj sän! som Roy sa...
Jo men visst... Jag ska fundera lite bara, men jag tror den ska iväg. En liten bild iallafall:

Bild
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Härligt sliten!

Är den omlackad eller är det vita nå'n slags spackel? Det ser ut som om det ligger ovanpå sunbursten.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

Började spela 69/70, först som kompgitarrist men eftersom basisten slutade innan han knappt han börja och jag var sämre på att "sola" än vår andre/förste git, så fick jag ta över basspelandet (till en börja med på en Duke telekopia med fyra så tjocka git.str. vi kunde hitta).
Sedan blev det :
Höffner plankmodell i röd vinyl (inköpt beggad 1971)
Gibson EB3 (inköpt ny 1973)
Fender Jazz (sunburst, inköpt ny 1975 och som sedan byttes mot)
Fender P (inköpt beggad med strippad lack 1976, men såldes ganska snart pga att E str. låg för nära halsen/miken, på den tiden fattade jag inte att sådant gick att justera ;-)
Fender Jazz (sunburst, igen.inköpt beggad 1976. först sprey målad orange av mig och sedan strippad med sliprondell :-( av mig.denna bas blev stulen -78 :-(så om ni hittar en Jazz från tidigt -70 tal med orange färg i halsfickan så är den MIN ;-) )
Kontrabas (plywoodbas av okännt märke.inköpt beggad -77.såldes ganska snart och blev startkapital till)
Kontrabas (träbas av okänt, troligen Tyskt, märke.inköpt -77)
Aria bandlös Jazzmodell (Kanonbas.inköpt ny -78, med svarta tape str.)

Mellan åren 1980-85 spelade jag i stort sett ingenting, varför all musikutrustning (Kontran,Arian och en Fenderbassman 100 med tillhörande 2x15" låda) såldes av till förmån för hus och familj...

Aria bandlös Jazzmodell (Igen. inköpt beggad -85.Inte alls lika bra som den första)

Åren -86-91 var det återigen uppehåll i spelandet.
sedan blev det:

Aria pro II (inköpt ny -92)
Yamaha BB 1600 (inköpt beggad -93)
Warwick Fortress One (inköpt ny -94)
Yamaha BB-G5 (första femman.inköpt ny -98)
Washburn RB2005 (inköpt ny - 99)
Ibanez BTB 705OL (Kanonfemma, men tung, inköpt ny 2002)
Ibanez Artcore AGB140 (halvak.mörkröd.inköpt ny 2004)
Godin A4 bandad (inköpt beggad. 2005)
Peavey Cirrus (4a som jag str. BEAD.inköpt beggad 2005)
Ibanez Artcore AGB140 (en till, fast sunburst, den första fick min son.inköpt beggad 2006)
Fender Am ser. P bas (inköpt ny - 05)

Tyvärr har det inte blivit så mycket spelande sedan Mars -06 men hoppas komma igång igen å det snaraste.Har precis flyttat tillbaka till Göteborg efter 22 års bortvaro, så känner ni till nån vakant basspelar plats här så tipsa gärna mig ;-)

Som det är nu så har jag bara en
svart Fender MIM Jazz (Inköpt beggad i dec -06. "moddad" med svart p-skydd,svarta Schaller stämmisar, svart kontrollplatta och svart Gotoh 201 stall. I huvudsak inköpt för att härbegera min GK2B pup till Roland V Bass)

och Yamaha BB-G5an kvar (denna är dock till salu)

Var faktiskt riktigt intressant (iaf för mig själv) att lista alla basar så här, vilket jag aldrig riktigt kollat tidigare.
Kanske har jag glömt/missat nån.

Om jag inte räknat fel så blir det väl 21 basar innom loppet av 35/36 år (varav 10 under de sista 10 åren :-O )
Användarvisningsbild
Ricky Rock
Medlem
Inlägg: 86
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 02:55
Ort: Stockholm

Inlägg av Ricky Rock »

BarbequeVillage skrev:Härligt sliten!

Är den omlackad eller är det vita nå'n slags spackel? Det ser ut som om det ligger ovanpå sunbursten.

Närå, det är undercoaten som syns. Inget spackel. Den är helt original sånär som på nya potar. De gamla har jag också, dock deffekta. Lite flummig bild, tror att jag tagit den med blixt.
Gröna Lyktan
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 16:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Gröna Lyktan »

1. Peavey Foundation-(ny inköpt runt 94-95) Bra nybörjarbas tänkte jag som spelat gitarr innan. Hade den ett tag och sålde den till en polare som heter Max och spelar i Rallypack idag, han har den fortfarande som sin "huvudbas" än idag!

2. Ibanez Soundgear 4:a. Jäkligt snygg bas, men med alltför tätt mellan strängarna, har för mig att den var grymt baktung också. Vet inte varför jag behöll den så länge.

--Speluppheåll på c:a 1,5 år--

3. Peavey Millenium USA 4:a. Det första (och enda) "lyxiga" instrument jag haft i min ägo. Ett kanonbygge, började längta efter en 5:e sträng efter några år..

4. Yamaha RBX-375. Det bästa köp jag har gjort!! Mycket välbyggd och prisvärd 5:a som jag satt i EMG-mickar på.
Användarvisningsbild
The Doc
Medlem
Inlägg: 307
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 11:02
Ort: Kiruna

Inlägg av The Doc »

Jaha, basar som passerat....

1. Rickenbacker 4001 -76
2. Fender -62" jazz bass reissue USA "stack knobs"
3. Gibson Thunderbird -76 (still with me)!
4. Ampeg "Dan Armstrong plexi bass" -70
5. Fender -57" precision reissue USA
6. Gibson Grabber -75
7. Gibson Ripper -75 (still with me)!
8. Fender Precision -63 sunburst
9. Fender Precision -66 sunburst (still with me)!
10. Rickenbacker 4001 -76 (still with me)!
11. Fender Mustang "Comp blue Matching head" -69 (still with me)!
12. Ibanez "double neck Bass/guitar" -75 (still with me)!
13. Fender Telecaster bass -70 blone single-coil (still with me)!
14. Danelectro "Long horn" reissue (still with me)!
15. Gibson EB-0 -67 cherry
16. Fender Telecaster bass -69 "refin"
17. Fender 60:s jazz bass "Burundy mist match head)
18. Hagström HIIN -68
19. Fender Precision -63 "refin natural" (still with me)!
20. Fender 60:s Jazz bass "shell pink"

Jahapp....så långt har jag kommit nu ;) :D
Gear: Ampeg dan armstrong "plexi" bass,-66 precision,-76 Thunderbird IV,-68 thunderbird II, -76 Rick 4001, 90:s Dano longhorn, 90:s Dano sparkle bass.
Ampeg 8x10", Hiwatt Slave -76,ampeg SVT,
-77 Orange 2x15" Reflector cab...no FX;)
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Inlägg av A_Warning »

The Doc skrev:Jaha, basar som passerat....

1. Rickenbacker 4001 -76
2. Fender -62" jazz bass reissue USA "stack knobs"
3. Gibson Thunderbird -76 (still with me)!
4. Ampeg "Dan Armstrong plexi bass" -70
5. Fender -57" precision reissue USA
6. Gibson Grabber -75
7. Gibson Ripper -75 (still with me)!
8. Fender Precision -63 sunburst
9. Fender Precision -66 sunburst (still with me)!
10. Rickenbacker 4001 -76 (still with me)!
11. Fender Mustang "Comp blue Matching head" -69 (still with me)!
12. Ibanez "double neck Bass/guitar" -75 (still with me)!
13. Fender Telecaster bass -70 blone single-coil (still with me)!
14. Danelectro "Long horn" reissue (still with me)!
15. Gibson EB-0 -67 cherry
16. Fender Telecaster bass -69 "refin"
17. Fender 60:s jazz bass "Burundy mist match head)
18. Hagström HIIN -68
19. Fender Precision -63 "refin natural" (still with me)!
20. Fender 60:s Jazz bass "shell pink"

Jahapp....så långt har jag kommit nu ;) :D
Shit! Det var ett gäng riktigt fina basar :shock:
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

A_Warning skrev:
The Doc skrev:Jaha, basar som passerat....

1. Rickenbacker 4001 -76
2. Fender -62" jazz bass reissue USA "stack knobs"
3. Gibson Thunderbird -76 (still with me)!
4. Ampeg "Dan Armstrong plexi bass" -70
5. Fender -57" precision reissue USA
6. Gibson Grabber -75
7. Gibson Ripper -75 (still with me)!
8. Fender Precision -63 sunburst
9. Fender Precision -66 sunburst (still with me)!
10. Rickenbacker 4001 -76 (still with me)!
11. Fender Mustang "Comp blue Matching head" -69 (still with me)!
12. Ibanez "double neck Bass/guitar" -75 (still with me)!
13. Fender Telecaster bass -70 blone single-coil (still with me)!
14. Danelectro "Long horn" reissue (still with me)!
15. Gibson EB-0 -67 cherry
16. Fender Telecaster bass -69 "refin"
17. Fender 60:s jazz bass "Burundy mist match head)
18. Hagström HIIN -68
19. Fender Precision -63 "refin natural" (still with me)!
20. Fender 60:s Jazz bass "shell pink"

Jahapp....så långt har jag kommit nu ;) :D
Shit! Det var ett gäng riktigt fina basar :shock:
Instämmer!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar