Ibanez SR305E Omdöme

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Loke
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 23 sep 2015, 22:01

Ibanez SR305E Omdöme

Inlägg av Loke »

Någon som spelat på en Ibanez SR305E? Hur är kvaliteten, tekniken, osv?? De är inte direkt dyra. :D
Kan jag lira bas?, njaaee...?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ibanez SR305E Omdöme

Inlägg av bjelkeman »

SR300 serien är verkligen helt ok tycker jag. Ibanez har lyckats. Specielt de senaste åren. Om man har råd så är SR500 serien betydligt bättre i mitt tycke. Bättre elektronik, mekanik, mickar, snyggare och bättre trä. Själv har jag en SR700 som endast skiljer sig estetiskt i trä och lack från en SR500.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Ibanez SR305E Omdöme

Inlägg av Basstore »

Bra basar för pengarna helt klart
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Ibanez SR305E Omdöme

Inlägg av Punkster »

Jag har en SR300E, alltså den fyrsträngade modellen. För vad de kostar är det otroligt mycket bas för pengarna, jag gillar både utseende, spelkänsla, ljud, vikt och balans. Grym att spela på. Det enda negativt jag upptäckt är att det är ganska svårt att få till en bra stränghöjd utan skrammel, iaf för mig. Gissar på att en bandslip eller shimsning skulle behövas.
/Linus
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Ibanez SR305E Omdöme

Inlägg av Roger Hedin »

Man får vad man betalar för. Ibanez och Yamaha håller hög standard oavsett prissegment. Sen är det nog som Punkster antyder, att någonstans gör priset skillnad, t.ex. hur väl allt är gjort. Bandslip är ju sånt som kostar arbetstid, så det kan ju vara en skillnad. Betalar man för en sån så blir ju inte det billiga instrumentet speciellt billigt. Prova och känn efter! Gillar du = bra bas!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar