Marcus Miller sire snack igen!

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
spitskin
Medlem+
Inlägg: 511
Blev medlem: tor 09 jul 2009, 22:27
Ort: Uppsala

Marcus Miller sire snack igen!

Inlägg av spitskin »

Det har väll pratats tillräckligt om basen men jag hittar inte trådarna nu.
Men nu har vissa ägt dem lite längre så åsikterna kanske är annorlunda?
Men man är klart nyfiken på sire basarna!
Och planerar in ett inköp inom kort! Eller letar efter en beggad? 4 eller 5a?
Läst att flera har en eller fler i sin ägo!
Och vissa säljer för småpengar !!

Är de ren skit eller är det bra skit?
Basen upplevs svin bra ju! 7.25 radius är ju spännande och mickarna ska jobba bra?
Jag har ju ägt både Miller Mexico och Miller USA fender modellerna och uppskattat dem högt.

Någon som blind testat mot en fender? Är det bara ”mojo” som avgör? Eller ?
Jag tänker om man ska road worna en sire bas till förbannelse och klämma fram ”mojo” känslan?
Kanske ett roligt projekt ?

Vad tycker du om sire historian?
DOOIINNNGGG!!
Les_Claypool
Medlem
Inlägg: 261
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 13:27
Ort: Orust

Re: Marcus Miller sire snack igen!

Inlägg av Les_Claypool »

Hara bara testat 3 st varav min egna ask V7 och en V7 5 strängad i al och en V7 4a i al och samtliga basar är verkligen kanon instrument . Kan ja varit en lyckoträff just med dessa tre ex men hur som helst är just dessa skit bra .
Min vän som är bas-samlare tillika monsterbasist satt bara och gapskrattade och skakade på huvudet när han testade min V7 och fattade inte hur man kunde knåpa ihop en sån bas till det priset.
Sire V7
Ebs Drome Classic
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Marcus Miller sire snack igen!

Inlägg av gthyni »

De är mycket bra för priset. Nackdelar: lite tunga och elektroniken är lite klen, billiga komponenter och potar ytmontmonterad direkt på kretskortet känns lite rappligt. Headstocken är väl inte jättevacker heller.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Marcus Miller sire snack igen!

Inlägg av Enbasist »

Min V7 al/rosewood 4a är inte alls speciellt tung, 4,1 kg, så det varierar nog en del.
Helt ok bas, rätt jämnbördig med en mid-70’s jazz bas förutom då elektroniken som jag rent ljudmässigt tycker verkar funka bra men volym/tonkontrollerna är rätt dåligt och billigt utformade. Det som räddar upp det för mig är att mickarna låter helt ok passivt och jag föredrar passiv elektronik så behöver inte hålla på med alla små svarta knappar och pilla i onödan. Vill man göra det ofta ’on the fly’ bör man nog ha små fingrar.
För övrigt en helt ok bas som väl känns mer som en 7500:/s bas än en knappt 5000:-s.
Däremot tycker jag att den blivit lite överhype’ad. Fick lov att bandputsa och justera min rätt ordentligt.
Skulle säga att min iaf hamnar i Mexiko Fender klassen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av Enbasist den mån 11 dec 2017, 22:54, redigerad totalt 1 gånger.
Zurre
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: sön 14 feb 2010, 19:36
Ort: Östersund

Re: Marcus Miller sire snack igen!

Inlägg av Zurre »

@spitskin Pm!
Skriv svar