Värde Epiphone Rivoli 1963

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
awe
Medlem
Inlägg: 237
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 23:58
Ort: Halmstad

Värde Epiphone Rivoli 1963

Inlägg av awe »

Nån som har några idéer om värdet på den här?
Gibson Rivoli från 1963, 30" (shortscale), tillverkad på Gibsons fabrik parallellt med EB-2 som bara skiljer på några detaljer.
Moddad med en extra 70-tals Gibson EB-3 mick, tidigare har nån yxat ut för en P-bas mick vilket har blivit igenfyllt där micken inte täcker. FInns ett pluggat hål i sargen och ett eller två under Olivia. Barytone-switchen är inte original. Och sedan har nån idiot tagit upp ett hål på baksidan för att komma åt elektroniken, döljs av en täckplatta. Överlag lite skönt sliten men inga större fel.

Låter fett!

Jävligt cool bas men eftersom jag aldrig använder den och har alldeles för mycket prylar känner jag att den måste gå.


Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Värde Epiphone Rivoli 1963

Inlägg av Danne »

Hade den varit helt original skulle jag tippa på ca 18000-20000kr i Sverige idag. Tyvärr drar väl de där moddarna ner det en hel del, kanske t.o.m med runt hälften.
Användarvisningsbild
awe
Medlem
Inlägg: 237
Blev medlem: mån 11 jun 2007, 23:58
Ort: Halmstad

Re: Värde Epiphone Rivoli 1963

Inlägg av awe »

OK, tack!

Får se om jag säljer eller behåller den.


Anders
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Värde Epiphone Rivoli 1963

Inlägg av hitman »

Danne skrev:Hade den varit helt original skulle jag tippa på ca 18000-20000kr i Sverige idag. Tyvärr drar väl de där moddarna ner det en hel del, kanske t.o.m med runt hälften.
Tror man ska ha en väldig tur om man skulle få upp priset mot 20.000. Basen ifråga är ju lite udda, och vintage-marknaden har kraschat även i Sverige verkar det som. Jag skulle gissa på 10-15.000 om den hade varit helt original och några tusingar lägre pga modifikationerna.

Men jag är absolut ingen expert och brukar för det mesta ha fel :oops:
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Värde Epiphone Rivoli 1963

Inlägg av Danne »

Ja, ovanliga basar är ju svårare att få någon marknadskoll på. Jag gick på de fåtal handlarpriser jag sett i Sverige på denna modell samt EB-2 som är så nära samma modell man kan komma. De har legat på i mitt tycke orealistiska ca 25000:-. Problemet blir väl att man får testa med ett pris och först då får man facit.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Värde Epiphone Rivoli 1963

Inlägg av hitman »

Men dessa basar är ju väldigt trevliga, hade jag 20.000 skulle jag nog slå till!
Skriv svar