Värdering

Prata om allt som har med elbasar att göra
Lisa
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 01 feb 2024, 14:50

Värdering

Inlägg av Lisa »

Har ärvt 3 st basar . Då jag själv inte kan något om dessa instrument behöver jag hjälp med att värdera dessa . Fattas nån sträng och vet ej skicket alls.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Värdering

Inlägg av BBQV »

Det är jättesvårt att se vad det är för något på bilderna. Kan du ta bilder på all text som finns på dem?
På framsidan av huvudet brukar tillverkar- och modellnamn stå, på baksidan av huvudet eller nere vid hälen (där halsen möter kroppen) brukar ursprungslandet stå och på halsplattan på baksidan av kroppen brukar det finnas en logga eller ett serinummer.
En tydligare bild på framsidan av kroppen vore också bra.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Lisa
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 01 feb 2024, 14:50

Re: Värdering

Inlägg av Lisa »

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Värdering

Inlägg av saft »

Jadu. Har inte mer än Google ger mej. Så finns säkert dom som har bättre koll.
Ibanez SDGR kanske 1500-4000kr beroende på modell och skick.
Eastone 500-1200kr
Ibanezen har jag ingen aning om, men nånstans kring samma trakter chansar jag på.
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Värdering

Inlägg av mrbaloo »

Ja, det är inga jättevärdefulla instrument. Men för den skull vill man ju veta ett rimligt och relevant värde inför en ev försäljning.

Jag fick en snarlik fråga för ca ett år sedan där det fanns 6 st basar plus några förstärkare som dök upp i arvssammanhang. De var alla värda någonstans mellan 500 och 1800 kr också. Ibanez:er och Yamaha bla. Egentligen inga helt kassa instrument, men i lägre prisklasser. Två av de från Yamaha var faktiskt riktigt bra när jag fick prova dem.

Lycka till!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Skriv svar