Boss CS-3 - Stinkfoot Moddad [SÅLD]

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Boss CS-3 - Stinkfoot Moddad [SÅLD]

Inlägg av HirYoshima »

Säljer en kompressorpedal som i originalutförande är ganska hård, men som Stinkfoot moddat så att den är mer användbar.

Själva pedalen ser original ut, fast med gul diod. Det är ju stinkfoot-trademark. Den högersta ratten har blivit lite böjd, fått sig nån törn nån gång.. men den fungerar bra att vrida hela vägen åt båda hållen. Jag har bara kört den med adapter, men det är ju en Boss, så batteri ska väl gå bra också.

Så här skrev stinkfoot om pedalen när han fortfarande moddade den här:
Jag ändrar en del i kompressorkretsen, för att få den att reagera lite mindre bryskt på den inkommande signalen, och för att få den att uppföra sig lite mer som en gammal rörkompressor. Tanken är att pedalen fortfarande ska låta mycket kompressor, fast nu på ett bra sätt.
Sedan gör jag också en hel del ändringar i audiodelen, för att göra ljudet betydligt fetare och varmare.
Jag ändrar också tonkontrollens arbetsområde något, återigen för att få till ett fetare ljud.
Till sist byter jag förstås ut lysdioden mot en superbright gul - vad annars?

<b>...och slutresultatet?</b>
Det som var en ganska alldaglig och svårrattad kompressorpedal har plötsligt blivit en riktig sleeper. Pedalen låter mycket naturligare, samtidigt som den har kvar sin karaktär av snärtig gitarrkompressor - den har bara mer av allt! Den modifierade CS-3:an är utmärkt både till country/chicken picking och rena solon med lång sustain. Helt klart en av mina favoritkompressorer!
Pris: Såld spänn! Kan levereras till centrala Sthlm, Värmland eller Gästrikland.. eller varför inte Kumla/Örebro där jag bor. Byten.. ehm.. vet inte riktigt.. kasta ut nåt förslag så kanske jag nappar.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...