Chromes flats short scale - SÅLDA!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Chromes flats short scale - SÅLDA!

Inlägg av Dan the Man »

SÅLDA!
Sänker till 300 kr ink porto.
Säljer ett helt nytt (öppnat men oanvänt) set Chromes flatwounds ECB81S för short scale. Felköp då de var för korta till min Höfner Club bas som jag efteråt förstått ska ha medium längd. (Höfners stall har för långt avstånd från fästpunkt till stallsadel vilket gör att längden på dessa inte räcker till. Passar dock övriga shortscalebasar med normalt stall, typ Fender.)
Köpte för 435:- på Ebay. Thomann tar 428:- + 145:- i frakt.
Säljes för 350:- + porto.Nytt pris 325:-300:- ink porto

Säljer även ett set Pyramid flats (Pyramid Gold Flatwound 040-100, No 640 short scale) som använts på ett gig - dessa vill jag ha 275:- ink porto för. Pris på Thomann: 418:- + 145:- i frakt. SÅLDA

Bild
Bild
Senast redigerad av Dan the Man den tis 05 dec 2017, 13:19, redigerad totalt 9 gång.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+
Inlägg: 1048
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 14:37
Ort: Uppsala

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av mikbass »

Märkligt, jag har såna på min -64 club.
http://www.myspace.com/shortcutsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/privatejetsmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
Numera 50+ basist Med skägg ibland!
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av Dan the Man »

mikbass skrev:Märkligt, jag har såna på min -64 club.
Jag har en Ignition, dvs en nytillverkad Club bass. Vet inte om stränghållaren är annorlunda på den jmf med din? Hursomhelst, strängens "winding length" nådde inte ända upp förbi sadeln utan det var lindningen som hamnade i skåran. Har googlat på det nu efteråt och flera tipsar om att man måste ha medium scale till dem.
Hade tidigare Pyramid flats på den (som jag inte gillade, därav bytet till Chromes) och de passade trots att de var short scales.
Längder på short, medium och long skiljer lite mellan olika märken: http://www.bassstringsonline.com/Bass-S ... _47-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av Dan the Man »

The Bump
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+
Inlägg: 1048
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 14:37
Ort: Uppsala

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av mikbass »

Har du kvar Pyramiderna? Sälja?
http://www.myspace.com/shortcutsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/privatejetsmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
Numera 50+ basist Med skägg ibland!
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av bassace »

Jag har råkat ut för liknade på min Epiphone Viola, löste det med ett rakblad och skar bort några millimeter av lindning.
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av Dan the Man »

mikbass skrev:Har du kvar Pyramiderna? Sälja?
Ja, har kvar dom. 300 ink porto?
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av Dan the Man »

bassace skrev:Jag har råkat ut för liknade på min Epiphone Viola, löste det med ett rakblad och skar bort några millimeter av lindning.
Jag bara är lite orolig för att själva strängens lindning släpper då. Tråden har väl till uppgift att hålla allt på plats.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av gthyni »

ett gammalt trick, klipp "kulan(ringen)" från bakändan på gamla kasserade strängar. Den träs på den nya strängen och används som distans mellan kulan och stallet då hamnar lindning längre bak i stallet.
Kanske funkar även på din bas?
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av Danne »

Fast nu pratar vi om två helt olika problem väl? Dan har ju, om jag förstått saken rätt, bekymret att den tjocka delen (den som skall svänga mellan sadlarna) av strängen ej når till översadeln vid huvudet vilket gör att den tunnare delen man för genom stämskruvsstolpen vilar i översadeln? Det andra problemet vi pratar om är ju när den tjockaste delen vid kuländan vilar på stallsadeln (klassiskt Gibson-problem med vissa strängar).
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av gthyni »

ok, haha,
det är förvirrande när två delar kallas sadel på svenska.
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av Dan the Man »

Danne skrev:Fast nu pratar vi om två helt olika problem väl? Dan har ju, om jag förstått saken rätt, bekymret att den tjocka delen (den som skall svänga mellan sadlarna) av strängen ej når till översadeln vid huvudet vilket gör att den tunnare delen man för genom stämskruvsstolpen vilar i översadeln? Det andra problemet vi pratar om är ju när den tjockaste delen vid kuländan vilar på stallsadeln (klassiskt Gibson-problem med vissa strängar).
Exakt så är det:) Nu har jag beställt ett set Chromes Medium scale i stället och ska slänga på dom.
Så Chromes short scale-kitet är fortfarande till salu,liksom Pyramid short scale som jag hade på från början.

• Chromes-kitet är helt oanvänt och jag sänker priset lite på det till 325 300 kr ink porto.
• Pyramidsträngarna (Pyramid Gold Flatwound 040-100, No 640 short scale) har jag använt på ett gig - dessa vill jag ha 275 kr ink porto för.
Senast redigerad av Dan the Man den sön 03 dec 2017, 10:30, redigerad totalt 2 gång.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Chromes flats för short scale - säljes pga felköp

Inlägg av bassace »

Dan the Man skrev:
bassace skrev:Jag har råkat ut för liknade på min Epiphone Viola, löste det med ett rakblad och skar bort några millimeter av lindning.
Jag bara är lite orolig för att själva strängens lindning släpper då. Tråden har väl till uppgift att hålla allt på plats.
Jag har inte upplevt några problem, förutom lite flock från lindningen jag skar bort som jag brände bort med en tändare.
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+
Inlägg: 1661
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 21:29
Ort: Strandbaden / Höganäs

Re: Chromes flats short scale - säljes - SÄNKT PRIS igen!

Inlägg av Dan the Man »

Sänker igen-bump. 300 kr för Chromes-setet.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Chromes flats short scale - säljes - SÄNKT PRIS igen!

Inlägg av Danne »

Äsch, jag nyper dem. PM kommer!
Skriv svar