Lite pedalrensning

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Lite pedalrensning

Inlägg av -rally- »

Boss SL-20 Slicer. Kardborre under, annars i bra skick. Nypris 2300:- Kartong finns kvar.

Grym pedal som tyvärr måste gå eftersom jag har börjat spela hårdrock och måste ha större lådor... Funkar faktiskt fantastiskt bra på bas, speciellt tillsammans med fuzz/synth/bitcrusher. Funkar till allt från långsamt pulserande Thåström-synt via superchoppat hummingbird-tremolo till utflippade Muse-apreggion och olika grader av komplicerade (läs: användbara...) uppklippta rytmer. Gott om inställningsmöjligheter för hur hårt/mjukt den ska låta och hur man vill blanda ren/choppad signal. Stereo/mono/3D mm. MIDI-sync eller tap-tempo.

Jag använder den t.ex. här:
https://open.spotify.com/track/034euUNN ... fLRBLMtXxg" onclick="window.open(this.href);return false;
och här:
https://open.spotify.com/track/70xwzMuz ... ymXur7y4YQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligger ute på Vend för 1500:- PrataBas-rabatt kan finnas om det går snabbt och lätt...

---------

Ibanez TS9B Bass Tubescreamer. Overdrive som jag inte tror behöver någon egentlig presentation. Låter som en sjysst Tubescreamer men med lite större EQ och en blendratt för att limma på bas. Låter grymt, men jag har köpt en Darkglass Vintage MT, så den här måste gå. Helt OK skick, men man ser att den är använd och giggad. Kardborre under, annars tror jag inte att det är något som stör. Får p.g.a. kass iCloud återkomma med bilder på den här imorgon:)

Hade tänkt mig 1000:- för denna?

---------

-SÅLD- TC Electronics Corona Mini. Flexibelt och superlitet chorus. Funkar med samma Toneprints som den stora. Kan vara så att jag ångrar mig på den här...kan aldrig ha för många chorus... Kardborre under.

Nypris verkar ligga runt tusen, så 600:- för den här?

---------

T-Rex Replica. Supergrymt och välkänt delay. Den äldre modellen med svarta tryckknappar. OBS! Den här är något defekt. Vet inte vad, men någonting tjarrar med tap-tempo. Vet inte vad det är oh det händer inte alltid, men ibland när man tappar så är det som att det tar typ en sekund innan den "startar om" och hamnar i rätt tempo. Ställa tempo via "ratten" funkar fint såvitt jag har sett. Antingen så är det inget som stör eller så är man händigare än mig och kan fixa... :) Lite halvsletet skick med kardborre på undersidan.

1000:- men bud är mer än välkomna

---------

-ON HOLD- BOSS PS-6 Harmonist. En eller flera rösters pitch shifter från Boss i gött skick. Funkar kanon på bas. Kan koppla in expression för att köra typ Whammy. Har ett gäng funktioner för att bända och droppa även utan... Kan dubbla som helt ok chorus. En polare tog en svinkass bild. Fixar såklart en bättre om det behövs... Kardborre under.

https://www.youtube.com/watch?v=Xe-Vy3HDyQ4" onclick="window.open(this.href);return false;

Ligger ny på 1600:-. Jag tänkte kanske 900:-?

---------

Harly Benton BLM-1 Bass Limiter. Låter ju typ som en Boss LMB-3 i karaktären. Helt ok kompression men brusar en del. Har funkat helt ok på covergig men kanske inget jag tar in i studion.

150:- för den?

---------

Är i första hand ute efter cash alternativt byte/delbyte mot sjyssta 15" lådor eller en TC Electronics Sub n Up, men andra bytesförslag så som tuffa instrument kan ev. vara intressanta. Kom gärna med bud om priserna är uppåt tok.

Alla pedaler finns i Göteborg men går fint att skicka i små blåa påsar.

Gött mos!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av -rally- den fre 30 mar 2018, 11:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Lite pedalrensning

Inlägg av -rally- »

Slängde upp lite nya pedaler i en gammal tråd...
Användarvisningsbild
JazzBassillen
Medlem+
Inlägg: 1105
Blev medlem: tis 04 jan 2011, 15:26
Ort: Lund

Re: Lite pedalrensning

Inlägg av JazzBassillen »

Nånting säger mig att du eventuellt kan ha ett PM.
Bäst att du kollar upp det.
Schatz P/J, Fender Jazz CIJ, Ibanez AEB 10BK, Framus Triumph 4/60 EUB, Squier VM bandlös, Noname 3/4 plywoodkontra
Mesa/Boogie Buster, Ampeg SVT3-PRO, Lab Series L2, Roland Cube 60, TKS 1156 x2, Ampeg SVT 412 HE
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Lite pedalrensning

Inlägg av -rally- »

Bara Replican kvar. Som sagt:ev. något defekt så det är svårt att sätta pris. Kom med bud om priset är galet. Bytesförslag uppskattas:)
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Lite pedalrensning

Inlägg av -rally- »

Bump. Replican kvar:)
Skriv svar