FMR Audio A.R.C. BEHÅLLER!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

FMR Audio A.R.C. BEHÅLLER!

Inlägg av Roger Hedin »

Fantastiskt fin kompressor för vilket instrument som helst, till scen eller studio. 1500 SEK inkl. spårbar frakt inom Sverige. Lånad bild, men i absolut nyskick. Läs recensioner på nätet...
Bild
Senast redigerad av Roger Hedin den tor 01 mar 2018, 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+
Inlägg: 1760
Blev medlem: mån 11 sep 2006, 19:49
Ort: Mölndal

Re: FMR Audio A.R.C. kompressor

Inlägg av 41HZ »

Om du skulle våga dej på att jämföra denna med något annat liknande? Färgar den eller är det typen som ”inte märks”? Hur klarar den peak limiting? Försöker motivera mej o köpa haha
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: FMR Audio A.R.C. kompressor

Inlägg av Roger Hedin »

Jag skulle säga att den går från "märks inte förrän du stänger av den" till att den mosar rätt rejält. Tyst och fin, brus - vad är det?
Plus att den dessutom går använda som boost och också som DI, då den utöver de vanliga telejacken har balanserad XLR ut. Tre flugor i en smäll, alltså.

Dessutom går den på 9-12 V DC, både center negativ och positiv SAMT 9-12 V AC. Att det står 9 VDC på burken är för att man inte ska daisy-chaina tokigt, då den även har strömutgång.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: FMR Audio A.R.C. kompressor

Inlägg av HirYoshima »

Roger Hedin skrev:Jag skulle säga att den går från "märks inte förrän du stänger av den" till att den mosar rätt rejält. Tyst och fin, brus - vad är det?
Plus att den dessutom går använda som boost och också som DI, då den utöver de vanliga telejacken har balanserad XLR ut. Tre flugor i en smäll, alltså.

Dessutom går den på 9-12 V DC, både center negativ och positiv SAMT 9-12 V AC. Att det står 9 VDC på burken är för att man inte ska daisy-chaina tokigt, då den även har strömutgång.
Bra säljpitch, men du glömde att den har lampor i olika färger också, så det är nästan som att man får ett disco på köpet.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: FMR Audio A.R.C. BEHÅLLER!

Inlägg av Roger Hedin »

Den är för bra, så den får bli kvar. :)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar