Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :- SÅLD!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :- SÅLD!

Inlägg av MatsEriksson »

Hej! Nu är det dags igen.

När jag upptäckte att jag hade både femma och fyra av samma bas (LTD-ESP) skaffade jag en sådan här dubbelcase till bas. När jag nu sålt fyran undrade vad jag skall med den här till... :|

Mono M-80 Dual Bass Case, ifrån 2016, använd 2-3 gånger för att frakta dessa fram och tillbaks från replokalen enbart, så tycker jag den är nästan nyskick. Den passar för både 5 och 4 strängat förutsatt att inte 5 strängade tuners sitter på en enda rad. Fender, Ibanez, Warwick, Sandberg, Musicman and Yamaha standardmodeller passar den utmärkt till således också LTD/ESP. T o m fan frets Dingwall har jag haft i den, Combustion serien. Glöm inte att denna storlek också passar till gitarrer att läggas i ! 2 st elgitarrer då. Archtops, halvakustiska blir lite svårt.

Total längd: 121.9 cm
Kroppslängd: 55.9 cm
Lägre kroppsbredd: 36.8 cm
Övre kroppsbredd: 31.8 cm
Höjd per bas: 5 cm (eller per gitarr)


Nypris på Thomann, strax över 3.000 kr. Finns i Malmö. Kan skickas, kan hämtas. Helst Bussgods då. Den kommer att paketeras väl isåfall, som om den innehöll instrument, men vikten blir betydligt lägre. Fler bilder kan skickas vid behov. Rök- och katt (och husdjurs) -fri miljö (hade en katt en gång som "gjorde något" i en pedalväska...) :oops:

1.500 kr !

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Varför de heter Mono när den tar två basar vet jag inte. Borde heta Stereo då isåfall :nickar: .. höhh höhh...
Senast redigerad av MatsEriksson den tor 13 sep 2018, 08:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :-

Inlägg av bassace »

PM
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :-

Inlägg av MatsEriksson »

Jodå Bassace vi har kontakt nu.
Anledningen till att jag tog upp detta med att ha katter var liksom... jo, så ni vet att....:


Bild

De vill ha det mjukaste mjuka som finns att ligga sig in på, att markera revir... :lol:
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :-

Inlägg av MatsEriksson »

Något som jag själv har upptäckt lite grann, med våndan av att ta med olika basar hela tiden, och ha olika original hård case eller olika gig bags för enstaka instrument, är att om man bestämmer sig för att just en kväll spela på den eller den basen och ta med ut så är risken större att man glömmer det där småttiga som inte hänger med.

Tänk er att man byter jack nu till hösten. Ja, så kommer man ut och glömt plånboken i den andra och så vidare.

Om man har en sådan här case, så kan man lägga alla stämapparater verktyg, reserv-strängar, sladdar och batterier och all annan kringutrustning i ett case enbart, dvs denna, och ha även denna dubbelcase om man tar med sig en bas ut. Så om man änvänder denna som sin huvudsakliga gigbag, så riskerar man aldrig att glömma något i någon annan case.

I alla fall så blir risken avsevärt mindre. Eftersom man t o m kan ha en elgitarr och en elbas i den också, så går det bra där också.

Bara lite tips.
Highwire
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 16 nov 2013, 18:51

Re: Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :-

Inlägg av Highwire »

PM Skickat
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :-

Inlägg av MatsEriksson »

#Valdagsbump dvs caset finns kvar. Först till kvarn.
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Mono M-80 Dual Bass case 1.500 :-

Inlägg av MatsEriksson »

SÅLD!
Skriv svar