Är Detta du, Grafen?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Fast i just fallet M&M&G så är det inget problem.
De är överseriösa, överskickliga och kan göra en på gott humör både musikaliskt och i resten av själen...
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Blir lite repost, men det har ju både med humor i musiken och Grafen att göra, så: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uZvPM9D4 ... t_locale=1[/youtube]
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Hellboy skrev: P.S. Figge. Litet tips. Gå och kolla på en konsert med herrarna ifråga. Du kommer att garva ihjäl dig och du kommer att bli omvänd. Det är lite roligare live än på datorn/platta. Stor charm och strålande musiker. D.S.

P.S. 2. Figge. Kul att du är här på forumet. D.S.
Tack. De e kul å va här Werner.... =)
Jag är dock ledsen att behöva berätta att du hyser allt för stort förtroende för min tolerans och dessvärre har jag smilband som är tyngre att dra på än att det funkar med att saxofonisten bakar in Hemglassignalen i sitt solo varpå basisten svarar med samma mynt i en annan tonart och trummisen svarar upp med samma rytm i ett pukfill...;-)
Jag kan ha varit lite intresserad av dylikheter under en kort period av mitt liv men jag får använda mej av John Cleese's svar ifrån The holy grail:(den scén där han anklagar en kvinna i lösnäsa för att ha förvandlat honom till en ödla, alla tittar misstrogna på honom eftersom han ser ut som sitt vanliga själv och han säger (PUST!!)) "I got better"....;-)
Om du drog med mej till ett M&M gig, vilket ,jag fö kan garantera dej inte låter sej ske så ödsla ingen tid på att försöka;-), så skulle jag ganska så snabbt bli riktigt irriterad för vad jag upplever när jag lyssnar på sånt som det där klippet är känslan av att stå under en dusch med alldeles på tok för hårt tryck och helt fel temperatur.JAG VILL DÄRIFRÅN.
Jag är ledsen , kalla mej icke-open-minded (?) och vad du vill men jag tycker inte att det är kul....alls...
Och believe me you att jag lyssnat på min beskärda del av Zappa anno både -70 ("When I waz a little boy in djörmany" (ngn som vet var det citatet kommer ifrån?)eller varför inte "It looked to me like it was titty-skin, I said YOU SON OF A BITCH cos I was mad at him") till -80tal (varför inte den vackra "Those soft little things on the floor that you step on, they can all be DAAANGEROUUUUS") och såg även fanskapet på Hovet -88 (MED mats och morgan...DRAGONMASTER!) så det är inte att jag inte provat...Jag orkar inte med det bara och skulle vilja gå så långt att jag påstår att det är (jag säger som Macahan:"Jag vill inte dissa någon"......BUT I MUST(!!;-)) SKIT för det är vad jag tycker....observera nu att jag skrev "Det är vad J A G tycker" och att jag inte för en sekund avser att detta ska gälla för någon annan och att det inte för mej säger något om den som tycker om det mer än att han tycker om det och jag inte riktigt kan förstå hur man kan göra det.
Jag säger heller inte att Grafen är en idiot som spelar med dom.
Han är uppenbart jätteglad över att spela med dom och det är ju helt kanon!

Min tonala-humor inskränker sej till att tycka att Spike Jones är roligt(gubbvarning?)och jag har absolut inget emot musik som en farkost för humor....Flight of the Conchords tex...


Ska jag få skit nu igen?
Senast redigerad av GandhiMK2 den mån 19 maj 2008, 14:18, redigerad totalt 1 gånger.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Nej.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

HUR FAN KAN.. nej.. :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

macahan skrev:JDet är jag som har snäv syn, inte någon annan som har fel.
Äh , vaffan?? Du har ju kanon "syn"...du gillade ju Basgångarna på Amandaplattan...det tyder på en hög medvetandegrad.
Du vet att skilja vetet från agnarna...;-)
hö höhö

Edit:skriver som en KRATTA!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev: Tack. De e kul å va här Werner.... =)
Jag är dock ledsen att behöva berätta att du hyser allt för stort förtroende för min tolerans och dessvärre har jag smilband som är tyngre att dra på än att det funkar med att saxofonisten bakar in Hemglassignalen i sitt solo varpå basisten svarar med samma mynt i en annan tonart och trummisen svarar upp med samma rytm i ett pukfill...;-)
Jag kan ha varit lite intresserad av dylikheter under en kort period av mitt liv men jag får använda mej av John Cleese's svar ifrån The holy grail:(den scén där han anklagar en kvinna i lösnäsa för att ha förvandlat honom till en ödla, alla tittar misstrogna på honom eftersom han ser ut som sitt vanliga själv och han säger (PUST!!)) "I got better"....;-)
Om du drog med mej till ett M&M gig, vilket ,jag fö kan garantera dej inte låter sej ske så ödsla ingen tid på att försöka;-), så skulle jag ganska så snabbt bli riktigt irriterad för vad jag upplever när jag lyssnar på sånt som det där klippet är känslan av att stå under en dusch med alldeles på tok för hårt tryck och helt fel temperatur.JAG VILL DÄRIFRÅN.
Jag är ledsen , kalla mej icke-open-minded (?) och vad du vill men jag tycker inte att det är kul....alls...
Och believe me you att jag lyssnat på min beskärda del av Zappa anno både -70 ("When I waz a little boy in djörmany" (ngn som vet var det citatet kommer ifrån?)eller varför inte "It looked to me like it was titty-skin, I said YOU SON OF A BITCH cos I was mad at him") till -80tal (varför inte den vackra "Those soft little things on the floor that you step on, they can all be DAAANGEROUUUUS") och såg även fanskapet på Hovet -88 (MED mats och morgan...DRAGONMASTER!) så det är inte att jag inte provat...Jag orkar inte med det bara och skulle vilja gå så långt att jag påstår att det är (jag säger som Macahan:"Jag vill inte dissa någon"......BUT I MUST(!!;-)) SKIT för det är vad jag tycker....observera nu att jag skrev "Det är vad J A G tycker" och att jag inte för en sekund avser att detta ska gälla för någon annan och att det inte för mej säger något om den som tycker om det mer än att han tycker om det och jag inte riktigt kan förstå hur man kan göra det.
Jag säger heller inte att Grafen är en idiot som spelar med dom.
Han är uppenbart jätteglad över att spela med dom och det är ju helt kanon!

Min tonala-humor inskränker sej till att tycka att Spike Jones är roligt(gubbvarning?)och jag har absolut inget emot musik som en farkost för humor....Flight of the Conchords tex...


Ska jag få skit nu igen?
Nä du kommer nog inte att få skit men vi kommer nog att dissa Apopocalyps, Lena PH, Bosson, Magnus Bäcklund, Darin, Jessica Andersson, Martin Stenmarck och andra tunga artister som du jobbat med. ;) Men vad gör väl det. Vi kommer att brinna i helvetet allihop en vacker dag enligt detta:

http://www.godhatessweden.com/

Fick för övrigt veta av Danne härom dagen att det finns ett dansband som heter "Reverb". Är inte DET humor, så säg......

//Hellboy
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

HAHAHA!!! Ja gör det!! En del av dom kan vi sam-dissa!Var hittade du just DOM DÄR tungviktarna?
Precis den uppställning som jag skulle sälja in mej själv med härinne....;-)
Edit: Hajade just ....du plockade verkligen russinen ur kakan , din lilla skurk...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Liten notis ang det där med hurmor live..
Jag finner stort nöje i att slappa i soffan med en rökig malt i näven lyssnandes på Nora Jones.. (lite ostigt jag vet.. men så är det..)
Till min stora förtjusning sändes en konsert med henne för några månader sedan på någon kanal.. kanon tänkte jag och satt bänkad i hopp om en fantastisk föreställning..
Jag är definitivt en av dem som numera hävdar till 100% att man måste bjuda på både musik och show.. annars sommnar folk... lika kariskmatisk som omslaget på någon platta va hon.. nej.. inte som PÅ omslaget.. utan SOM omslaget.. dötråkigt..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:Liten notis ang det där med hurmor live..
Jag finner stort nöje i att slappa i soffan med en rökig malt i näven lyssnandes på Nora Jones.. (lite ostigt jag vet.. men så är det..)
Är hon ostig ? Jag älskar hennes röst, jag...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

figgebass skrev:
Liten skrev:Liten notis ang det där med hurmor live..
Jag finner stort nöje i att slappa i soffan med en rökig malt i näven lyssnandes på Nora Jones.. (lite ostigt jag vet.. men så är det..)
Är hon ostig ? Jag älskar hennes röst, jag...
Menade mer att det kan kännas cheesy att ligga i soffan å smutta på en "vulin" till silrigt piano och jazzig skönsång när man får en stund för sig själv.. men.. jag uppskattar det.. :)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev:HAHAHA!!! Ja gör det!! En del av dom kan vi sam-dissa!Var hittade du just DOM DÄR tungviktarna?
Precis den uppställning som jag skulle sälja in mej själv med härinne....;-)
Edit: Hajade just ....du plockade verkligen russinen ur kakan , din lilla skurk...;-)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Figge_Boström

Finns ganska många skrynkliga russin att plocka där. :o

Men, som vi pratat om tidigare, ett jobb är ett jobb och jag skulle personligen inte haft några som helst problem med att tacka Ja till att jobba med några på den listan. All respekt.

Jag har också ett flertal jobb bakom mig som jag inte direkt flaggar med.... :oops:

//J
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Liten skrev:
Menade mer att det kan kännas cheesy att ligga i soffan å smutta på en "vulin" till silrigt piano och jazzig skönsång när man får en stund för sig själv.. men.. jag uppskattar det.. :)
Ja fy fan vad dammig du är....;-)
Det låter kanon.
Kanske hade varit coolare att stå och hedbanga i soffan till ett Måttligt Kräk gig och supa sej dyngrak på Jack Daniels......NOT... ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Vafaan blir det så där för? Man skriver och sen när man postar så blir det ingen text ibland. Händer flera gånger i veckan och bara i ett fåtal trådar. Usch vad irriterande!!

//J
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Det kallas Censur!!! Sidan kollar igenom texten, tänker för sej själv "vaffan är det MED snubben" och postar tomt...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

Från Grafen till Norah Jones? En tråd här tar mysterious ways ibland...

Min kompis vrålade "jag är trött på sån här förbannad jävla cappucinojazz" om Norah Jones för ett tag sen. Tyckte att det var rätt kul. Det spelades verkligen på vartenda jävla kafé i stan ett tag. Och stan är Göteborg, men det visste ni kanske. :wink:

Men visst, några låtar på platta kan vara fint. Tom Waits-covern Long way home gör hon tillexempel himla fint.
Men väl jämntjockt blir det ju efter ett tag den där väna skogsråvibben.
Tacka vet jag :fullband:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Svar till Figge:

Hittade lite kul på din Wikipedia-sida. Finns ganska många skrynkliga russin att plocka där. :o

Men, som vi pratat om tidigare, ett jobb är ett jobb och jag skulle personligen inte haft några som helst problem med att tacka Ja till att jobba med några på den listan. All respekt.

Jag har också ett flertal jobb bakom mig som jag inte direkt flaggar med.... :oops:

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev:Det kallas Censur!!! Sidan kollar igenom texten, tänker för sej själv "vaffan är det MED snubben" och postar tomt...;-)
Det verkar inte funka att inkludera Wikipedia-länkar ibland. Åtminstone inte på en Mac med Safari som webläsare. Enda logiska jag kunnat tänka ut..... Konstigt.....

//Jan
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

kan man inte stå ut att titta på en konsert utan mellansnack och tjafs så är det ju inte musiken man lyssnar på.. då är det ju för underhållningen man titta/lyssnar...
inget fel i det, men det är inte samma sak som att lyssna och titta..
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Chriller skrev: Men väl jämntjockt blir det ju efter ett tag den där väna skogsråvibben.
Det kan nog så vara....jag använde hennes första platta som ljudkuliss i bilen på våran Gotlandssemester -03....ganska så grym inramning faktiskt....
Förra året åkte Salem Al Fakihr på strax söder om Kiel...den spelades bara en gång under den semestern...lät riktigt elakt i vår bilstereo , konstigt nog...sen blev det vår bilskiva no 1:Shaggys platta med "It wasn't me" som den här familjen , av ngn anledning, aldrig tröttnar på....
Från Grafen till Shaggy på 5 sidor...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Hellboy skrev: Det verkar inte funka att inkludera Wikipedia-länkar ibland.

//Jan
Jag förstod att det var därifrån du tog alla djupingar...
Jag har sett till så att det inte går att länka dit från pratabas....SYND VA?? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev:
Hellboy skrev: Det verkar inte funka att inkludera Wikipedia-länkar ibland.

//Jan
Jag förstod att det var därifrån du tog alla djupingar...
Jag har sett till så att det inte går att länka dit från pratabas....SYND VA?? ;-)
Det löste jag genom att länka din Wiki-sida till PrataBas istället. Tvärt om helt enkelt. Jag är ett geni. :)

//J
Användarvisningsbild
Chriller
VIP medlem
Inlägg: 3341
Blev medlem: mån 26 nov 2007, 21:02
Ort: Gothenburg

Inlägg av Chriller »

figgebass skrev:
Chriller skrev: Men väl jämntjockt blir det ju efter ett tag den där väna skogsråvibben.
Det kan nog så vara....jag använde hennes första platta som ljudkuliss i bilen på våran Gotlandssemester -03....ganska så grym inramning faktiskt....
Förra året åkte Salem Al Fakihr på strax söder om Kiel...den spelades bara en gång under den semestern...lät riktigt elakt i vår bilstereo , konstigt nog...sen blev det vår bilskiva no 1:Shaggys platta med "It wasn't me" som den här familjen , av ngn anledning, aldrig tröttnar på....
Från Grafen till Shaggy på 5 sidor...
Norah Jones, Salem Al Fakir och Shaggy?
Vi kommer inte att ses på så många konserter, det är ett som är säkert...
:playing:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Då ska du se min playlist.. vm i bred konstig musiksmak..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:Mats och Morgan och Grafen är bäst!!

//J
Det verkar ha varit trevligt på Black n brown inn igår kväll! :D
Skriv svar