Är Detta du, Grafen?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

macahan skrev:men tänk vad tråkigt om det bara fanns en inriktning på musiksmak.. herrejösses..
Eller bara en sorts bas! :shock:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

det finns bara två sorter ju.. fender och ofender..
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

macahan skrev:det finns bara två sorter ju.. fender och ofender..
Som med musik, alltså. Bra och obra. :wink:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Inte då.. internet går inte sönder för att vi postar som vi tycker! :D

Allt jag säger är: Givetvis ska man utrycka sina åsikter.. jag gör det hela tiden.. så även här... och jag tycker att man kan ha bättre saker för sig än att klaga på medmänniskors musik/musiksmak i en tråd som handlar om just det bandet/musikerna.. om man har bestämt sig för att flame:a ett band/musik/artist/whatever i en specifik tråd om just det bandet/musiken/artisten.. så får man ta att folk tar illa vid..
Det är min åsikt.. to each ones own..

Vill inte hämma någon diskussion.. vill att den skall flöda! Gärna konstruktivt men det är inget måste! (som ni redan märkt) ;)

Edit: djävlar va snabba ni va?? :shock:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

GrafZeppelin skrev:
Danne skrev:
GrafZeppelin skrev: Den kritik jag tidigare var van vid finns på blabbermouth.net och består mest av "you suck" eller "you're gay".
Haha. Ja bland (gissningsvis i detta fall amerikanska) Heavy Metal-fans har man ju sett en stor inskränkthet där man pratar om vad som är "true" eller inte mest hela tiden. Och där är de där två fraserna det enda vokabulär de har. Var du inte tillräckligt "true" då du började spela med Meshuggah månne?
Hehe, det var som i det här fallet inte riktat mot mig personligen utan mot bandet och dess musik i stort. Men det är reaktioner man ganska snabbt vänjer sig vid.

Sen har jag jättegoda nyheter åt alla som tror att man inte får tycka och skriva vad man vill: det får man faktiskt. Ingen kommer utlösa någon fatwa, komma med flames eller varsko någon moderator. Däremot kan det hända att folk har synpunkter på det man skriver och att i det fallet påstå att man inte "får säga vad man tycker" känns lite som att kasta sten i glashus.
Men det var väl ett olycksfall i arbetet TDHP? Jag kan inte se någon som kallat kritikern för puckad så jag antar det var nån ryggradsreaktion från ett tidigare Weather report-trauma. ;)
Absolut! Jag bara reagerade på den kraftiga reaktionen så att säga!
Det där är som sagt en "bugg" som hänger kvar sen den tiden man höll på mycket med musikskolan, marschband, storband, blåsorkestrar o dyl där det fanns en del "musikfacister" som ansåg att man var komplett oduglig som musiker och lika gärna kunde lägga av om man gillade Judas Priest mer än Earth wind and fire!
Liten skrev: :hug:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Liten skrev:Inte då.. internet går inte sönder för att vi postar som vi tycker! :D

Allt jag säger är: Givetvis ska man utrycka sina åsikter.. jag gör det hela tiden.. så även här... och jag tycker att man kan ha bättre saker för sig än att klaga på medmänniskors musik/musiksmak i en tråd som handlar om just det bandet/musikerna.. om man har bestämt sig för att flame:a ett band/musik/artist/whatever i en specifik tråd om just det bandet/musiken/artisten.. så får man ta att folk tar illa vid..
Det är min åsikt.. to each ones own..

Vill inte hämma någon diskussion.. vill att den skall flöda! Gärna konstruktivt men det är inget måste! (som ni redan märkt) ;)

Edit: djävlar va snabba ni va?? :shock:
Snabba? Förkyld och arbetslös är mitt skäl. ;)

Ja, det är klart man ska undvika att vara jobbig, men i just det här fallet kändes det mer som att det var de som svarade som var ute efter spänning. Posten var ju från början inte provokativ, utan det verkade som att folk läste in det på nåt sätt. Som sagt: Läs inte bara mellan raderna, läs raderna också.
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:Absolut! Jag bara reagerade på den kraftiga reaktionen så att säga!
Det där är som sagt en "bugg" som hänger kvar sen den tiden man höll på mycket med musikskolan, marschband, storband, blåsorkestrar o dyl där det fanns en del "musikfacister" som ansåg att man var komplett oduglig som musiker och lika gärna kunde lägga av om man gillade Judas Priest mer än Earth wind and fire!
Var reaktionen verkligen så kraftig? Hursomhelst lyssnar jag också hellre på Judas Priest men jag måste erkänna att introt med laserörn, vocoder och dansrutin som EW&F använde sig av i slutet av sjuttiotalet nästan ger mig lika mycket gåshud som "The Hellion". Dock kanske av olika anledningar... ;)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Ja inte vet jag. Jag tyckte ju bara att det var märkligt att så många genast skrev att Figge "tyckte fel". Men har jag missuppfattat reaktionen också så har jag väl det då. Jag menade ingenting vare sig personligt eller preciserat på nån musik, bara fenomenet som sådant.
Sen gillar jag också EW&F, det är bara när nån talar om för mig att jag MÅSTE gilla dem för att få vara med som "buggen" dyker upp! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Pyssling skrev:
Liten skrev:Inte då.. internet går inte sönder för att vi postar som vi tycker! :D

Allt jag säger är: Givetvis ska man utrycka sina åsikter.. jag gör det hela tiden.. så även här... och jag tycker att man kan ha bättre saker för sig än att klaga på medmänniskors musik/musiksmak i en tråd som handlar om just det bandet/musikerna.. om man har bestämt sig för att flame:a ett band/musik/artist/whatever i en specifik tråd om just det bandet/musiken/artisten.. så får man ta att folk tar illa vid..
Det är min åsikt.. to each ones own..

Vill inte hämma någon diskussion.. vill att den skall flöda! Gärna konstruktivt men det är inget måste! (som ni redan märkt) ;)

Edit: djävlar va snabba ni va?? :shock:
Snabba? Förkyld och arbetslös är mitt skäl. ;)

Ja, det är klart man ska undvika att vara jobbig, men i just det här fallet kändes det mer som att det var de som svarade som var ute efter spänning. Posten var ju från början inte provokativ, utan det verkade som att folk läste in det på nåt sätt. Som sagt: Läs inte bara mellan raderna, läs raderna också.
Jag är pinsamt dålig på Just D..
Att läsa på raderna är dock inga problem..
Problemet är att jag förväxlar ord med ord min hjärna känner igen vid första anblick..

Tex: Vart tog den söta lilla Fickan vägen... Vart tog den söta lilla Fickan vägen... ingen som vet ingen som het...

Du ser.. det är inte lätt..

Jag har gått tillbaka och läst posten om och om igen.. jag försöker se vad det är du menar.. återkommer när jag har hittat det..

:)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

GrafZeppelin skrev: Var reaktionen verkligen så kraftig?;)
Jag tyckte nog att den var det....det var liksom om jag hade kallat någons mamma för hora....;-)
Jag upplevde det som om svaren kom ifrån folk som kände sej personligt påhoppade och jag hade svårt att förstå det.
Måhända är det så att man inte säger sånt härinne eller måste säga saker på ett mer diplomatiskt sätt...men hur lätt är det att vara diplomatisk om man vill uttryck att något man just upplevt var smakade fekalia?
Någon uttryckte att man inte ska skriva i trådar om tex M&M om man inte tycker om dom.....well....I donät know....
Eller känner du dej verkligen påhoppad? Jag är antagligen förståndshandikappad men jag förstår nog inte...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
dereborn

Inlägg av dereborn »

Det blir lite jobbigt när man - som jag - gillar Gustaf hårt, både som snubbe och basist, och samtidigt håller med Figge om att det där klippet inte ALLS är bra, kul, ballt, svängigt eller typ något positivt öht.

Men det är väl förhoppningsvis så att man kanske kan gilla någon även om man inte är överens om precis allt!?

Jag misstänker t.ex. att det finns folk i min bekantskapskrets som inte alls diggar E-type...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

dereborn skrev:Det blir lite jobbigt när man - som jag - gillar Gustaf hårt, både som snubbe och basist, och samtidigt håller med Figge om att det där klippet inte ALLS är bra, kul, ballt, svängigt eller typ något positivt öht.

Men det är väl förhoppningsvis så att man kanske kan gilla någon även om man inte är överens om precis allt!?

Jag misstänker t.ex. att det finns folk i min bekantskapskrets som inte alls diggar E-type...
"Det känns ju inte som om musiken har någon direkt svängpotential...blir inte det oerhört tråkigt i längden?
Hoppas att du blir jävligt rik, Herr Dereborn! =)
"
Så hoppas jag inte att de säger i alla fall :-)

Själv tror jag det är hur kul som helst att lira bas, vare sig det är med M&m eller Etype.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:det är bara när nån talar om för mig att jag MÅSTE gilla dem för att få vara med som "buggen" dyker upp! :wink:
Det där känner jag igen, jag blev så less på allas tjat om att jag måste lira kontra att jag inte brydde mig om att skaffa en förrän långt senare. Nu tycker jag det är ett skitkul instrument att lira men får jag förfrågan om ett kontragig måste jag ta några djupa andetag så jag inte instinkten hinner säga "ingen ska jävlarimig tvinga mig till att spela nån jävla hundkoja". :lol:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev: Jag ser Hellmans citat där han anser mej vara inskränkt och tarvlig....Jag vet inte vad jag ska säga...vem är jag tarvlig emot? Om det på klippet är ungefär vad Grafen sysslar med så förstår jag inte hur han står ut. Det säger ingenting, i min åsikt , om hans musikalitet eller skicklighet eller sväng eller nånting annat personligt. Jag hajar det dock INTE....ALLS...
I min värld är det icke-musik....därmed inte sagt att dom som spelade på inspelningen är omusikaliska.Kan någon haja vad jag menar? Jag har inte ifrågasatt Mats och Morgans "duktighet" men jag måste verkligen ifrågasätta vad dom använder sin duktighet till.Visst, det är imponerande att dom kan spela så fort men det talar inte till själen ett skit...eller underlivet eller benen heller för den delen...;-)
Tommy spelade alltid starkt,mid'igt och korta toner när jag hörde honom ofta, därav smek/ök-namnet.....jag vet att det finns folk som tycker att jag mest låter som en val...smaken är som baken....
Liten;Nä,jag tyker inte att det svänger Ö_H_T. Det är en jävla energi, ja men sväng.....I don't know,Bett, but I think you CAN't dance to it..;-) Smaken är som zzzz...;-)
Hellman;Jag antar att det är en personlighetsfråga men jag förbehåller mej rätten att döma ut detta såväl som jag förbehåller mej rätten att döma ut dansband (jag kan göra det åt dej;-)). Gäller denna , i mitt tycke, överdrivna respekten bara musik eller ska det appliceras på allt annat? Mat? Sport? Bilar?Jag gillar inte att titta på innebandy på tv...det känns som en tv-sänd gymnastiklektion....får jag inte uttrycka det?
Figge Boström, din gamle häst. Höll på att garva ihjäl mig när jag fick sms från Danne A tidigare idag. Världen är liten. Hade inte en aning om att det var du bakom "figgebass". Länge sedan vi träffades nu......

Min personliga uppfattning är att lite socialt fotarbete kan vara, och bör vara, lämpligt även på ett webforum. Det är klart att man får uttrycka sin åsikt men sättet man gör det på kan man kanske reflektera lite över. Det verkar ju vara så att Figge inte känner Gustav, vilket jag hoppades på ett tag för då hade Figges inlägg LÄTT kunnat klassas som hysteriskt (!!) roligt. Till saken hör att Figge faktiskt är en VÄLDIGT duktig bassist och en av proffsmusikanterna här på forumet. Litet tips, Figge. Hyfsa tonen här lite. Brutalärlighet är oftast inte nödvändigt och skapar bara dålig stämning på forumet. Jag tog illa vid mig. Mycket på grund av att jag känner alla inblandade. Behandla folk med lite respekt. Uttryck vad du tycker men kör inte på så där onödigt hårt. Gustav (Graf) är en förbannat bra musikant och, om möjligt, en ännu bättre människa. Onödigt att vräka ur sig spydigheter mot bra folk. Det är min uppfattning.

Kan nog lätt ta för givet att en del här nog inte skulle "stå ut med" att jobba med många av dom lättviktsartister som du jobbat med heller men Gustav, jag och många andra här inser att ett jobb är ett jobb och när man väl jobbar ihop brukar det bli trevligt och givande på alla sätt och vis ÄVEN om man inte uppskattat musiken initialt. Smaken är som baken och smaken förändras ganska ofta (vilket kanske inte röven gör) och olika jobbsituationer och människor har en tendens att öppna upp sinnet på en och då blir det roligt på jobbet. Oftast oberoende om vilken musik det handlar om och vad man tyckte om musiken innan man tackade Ja till jobbet. Så man ska kanske inte vara så himla definitiv i sitt bedömande eftersom ens åsikter lätt ändras när man får en jobbförfrågan. Man lär sig uppskatta och man lär sig tycka om. Det kallas utveckling.

Det är hur som rackarns kul att ha dig på forumet, Figge. Alltid roligt med duktigt folk. Presentera gärna dig själv under "Medlemspresentationer". Det är brukligt. Hälsa Danne.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

:tummenupp:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

haha.. då är det ju du som spelar dom grymma basgångarna på amanda jensens skiva som jag diggar till just nu!
jösses va bra basspel det finns på skivan.. (ur min synvinkel)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

macahan skrev:haha.. då är det ju du som spelar dom grymma basgångarna på amanda jensens skiva som jag diggar till just nu!
jösses va bra basspel det finns på skivan.. (ur min synvinkel)
Figge är bra, han.

//J
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

figgebass skrev:Jag har inte ifrågasatt Mats och Morgans "duktighet" men jag måste verkligen ifrågasätta vad dom använder sin duktighet till.
att göra det de vill?
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

bassdude skrev:
figgebass skrev:Jag har inte ifrågasatt Mats och Morgans "duktighet" men jag måste verkligen ifrågasätta vad dom använder sin duktighet till.
att göra det de vill?
:lol:

//J
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

bassdude skrev:
figgebass skrev:Jag har inte ifrågasatt Mats och Morgans "duktighet" men jag måste verkligen ifrågasätta vad dom använder sin duktighet till.
att göra det de vill?
:clappy:
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Hellboy skrev:
Figge Boström, din gamle häst. Höll på att garva ihjäl mig när jag fick sms från Danne A tidigare idag. Världen är liten. Hade inte en aning om att det var du bakom "figgebass". Länge sedan vi träffades nu......

Min personliga uppfattning är att lite socialt fotarbete kan vara, och bör vara, lämpligt även på ett webforum. Det är klart att man får uttrycka sin åsikt men sättet man gör det på kan man kanske reflektera lite över. Det verkar ju vara så att Figge inte känner Gustav, vilket jag hoppades på ett tag för då hade Figges inlägg LÄTT kunnat klassas som hysteriskt (!!) roligt.
Jo men hejsan. =)
Det var onekligen länge sedan vi sågs...säkert minst 10 år sen.


Hur som helst, det som fortfarande är ett olöst mysterie är hur mitt sågande av Mats och Morgan kunde bli en sågning av Grafen?
Om man inte får såg Mats och Morgan...vad får man då såga?
Att dom är jöääääättemusikaliska goes without saying och jag tror att ingen av dom är Nazist eller pedofil utan helt trevliga människor som är jätteduktiga på att spela instrument.
Jag tycker dock att klippet var helt superkass(NÄHÄ!?;-)) och är det då elakt mot GRAFEN att jag uttrycker det? Han är ju inte ens MED...

Sen frågar jag hur han står ut , vilket jag inte heller kan tycka är en jätteond fråga och definitivt en fråga som många av er skulle kunna ställa rörande folk jag spelat med tex Siw Malmkvist,Pandora, Ace of Base eller Ingvar Oldsberg...;-)
Jag vet så väl som du, Janne, att ett jobb är ett job är ett jobb och jag har aldrig haft några skrupler rörande vem jag spelat med. Dock har jag full förståelse för att folk tycker att man spelar med skitartister. Jag köper det. Jag kan inte direkt ta det personligt och jag förstår inte heller varför man ska det.
Om Mats och Morgan hade kommit och erbjudit mej att spela med dom för tillräckligt mycket pengar så hade jag säkert hakat på och hittat saker i det dom gör som jag skulle hänga upp mej på och digga, precis som man gör med Siw Malmkvist och Pandora...Man bestämmer sej för att det SKA gå att få det att svänga trots att basgångarna i Pandoras musik är skrivna för en robot eller trots att det är gamla ambulansbaslåtar från helvetet med Siw.
Någon sa om Micke Huijanen att om han blev inhyrd för att spela bluesgitarr med Ace of Base så skulle han tycka att det var världens bästa bluesband...;-) Det är ju dels ngn sorts självbevarelsedrift och även en drift som får en att utvecklas, antar jag.
Sen ska ju gudarna veta att lyftet jag erfor när jag efter att ha gjort 35 gig med Pandora spelade 2 låtar på ngn showcase med Louise Hoffsten var helt enormt och där upphörde illusionen rörande Pandoragigens ok-het att funka....tur att det var 3 gig kvar..;-)
Jag säger inte "fangrafenduärdumihuvudetsomspelarsånjävlacepemusik" , eller gör jag det verkligen?
Hellboy skrev: Behandla folk med lite respekt. Uttryck vad du tycker men kör inte på så där onödigt hårt. Gustav (Graf) är en förbannat bra musikant och, om möjligt, en ännu bättre människa. Onödigt att vräka ur sig spydigheter mot bra folk. Det är min uppfattning.
Jag kan mycket väl tänka mej att Gustav är en enormt duktig snubbe på alla sätt och vis. (jag kände ju hans bror och det är ju en tämligen musikalisk dåre så...=))
Jag är uppenbarligen för hårdhudad för att haja vad det var som var respektlöst gentemot Gustav.
Spydigheter kan starta intressanta diskussioner....;-)
Om jag kommer till följande slutsats , är jag fel ute då?:Prata inte skit om ngn härinnes arbetsgivare (svenskaläraret!). Om du tycker en musik är dålig, var tyst. (?)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

bassdude skrev:
figgebass skrev:Jag har inte ifrågasatt Mats och Morgans "duktighet" men jag måste verkligen ifrågasätta vad dom använder sin duktighet till.
att göra det de vill?
Skrämmande, ain't it? ;-)*hukar mej igen...*
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

macahan skrev:haha.. då är det ju du som spelar dom grymma basgångarna på amanda jensens skiva som jag diggar till just nu!
jösses va bra basspel det finns på skivan.. (ur min synvinkel)
Ah man tackar. =) Du har inte tagit fel på spåren då? Det är ju inte bara jag som spelar på plattan...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

figgebass skrev:
macahan skrev:haha.. då är det ju du som spelar dom grymma basgångarna på amanda jensens skiva som jag diggar till just nu!
jösses va bra basspel det finns på skivan.. (ur min synvinkel)
Ah man tackar. =) Du har inte tagit fel på spåren då? Det är ju inte bara jag som spelar på plattan...;-)
det är goa basgångar överallt ju!
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Figge: Tror att anledning till att jag tog illa upp inte hade med grafen att göra.. utan snarare klankningen på musiken..
Oavsätt att jag kände Tommy sedan tidigare.. så finner jag stort nöje i mats&morgans musik.. tillför mig en rad saker som jag uppskattar..
Jag precis som du utryckte personliga åsikter och jag hamnar nog tyvärr i en sits jag inte trivs i när jag säger detta: Jag har svårt för publik DISSNING av musik.. i största allmenhet.. Jag har själv gjort det här på forumet.. (2 gånger vad jag kan minnas) har utryckligen påpekat att jag inte har något till övers för STUUUUUUUUU Hamm eller det han skapar.. (och även en stackars fransos som lägger ut sina jaco-ish klipp på youtube... varav den senare har jag tagit tillbaka det elaka jag sagt.. )
Ang STUuuu va det i en "Sound vi inte tål-tråd".. vilket för mig är en ganska stor skillnad mot tex det som hände här och i andra trådar om musiker någon individ gillar.. (is that you LUKE?) :roll:

Jag uppskattar att man säger det man tycker och menar.. uppskattar också att man kan acceptera att folk tycker olika..
Jag tyckte det du sa var plumpt.. andra inte.. du tyckte jag tog i för hårt i min kritik.. det gjorde säkert andra också.. så kan det vara en dag på pratabas..
En sak är säker.. det är inte den sista tråden det kommer hända i! :D

EDIT: Letade efter en bild.. hittade den nu..
Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar