Är Detta du, Grafen?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev: Om jag kommer till följande slutsats , är jag fel ute då?:Prata inte skit om ngn härinnes arbetsgivare (svenskaläraret!). Om du tycker en musik är dålig, var tyst. (?)
Det handlar inte om vad du säger utan HUR du säger det, Figge. PrataBas är, i alla fall i mina ögon, mycket mer civiliserat än dom flesta andra forum på nätet och vi försöker hjälpa varandra mer än någonting annat. Läs ditt första inlägg i tråden igen.

Hur som så är det väldigt kul att du är här på forumet. Du kommer att få mycket roligt. Bra folk här. Bjud på din stora kunskap och dina erfarenheter så blir allt strålande bra. Är du inne i stan någonting så kan vi dra en fika. Vore trevligt. Du har nog rätt. Vart nog 10 år sedan vi sågs sist. Och 20 kilo för min del..... Över 0,1 ton nu för tiden. :)

Hörde av Danne att du hänger på F1 forum också. F1 och segling är dom enda idrotterna som intresserar mig. Kimi är bäst!!

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

figgebass skrev: Måhända är det så att man inte säger sånt härinne eller måste säga saker på ett mer diplomatiskt sätt......
............jag förstår nog inte.....
Jag håller med Liten m.fl.
Men med tanke på citatet ovan så spelar det ingen roll vad vi säger, för poletten lär inte trilla ner iaf.
Jag är den första att hålla med om att vi inte skulle ha mycket till forum om alla delade varandras åsikter.
Men om det är något vi håller hårt på på det här stället så är det respekten gentemot varandra
och den fanns inte i figgebass första inlägg.
Och inte i de efterföljande heller för den delen.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Geddy_Lee skrev:
figgebass skrev: Måhända är det så att man inte säger sånt härinne eller måste säga saker på ett mer diplomatiskt sätt......
............jag förstår nog inte.....
Jag håller med Liten m.fl.
Men med tanke på citatet ovan så spelar det ingen roll vad vi säger, för poletten lär inte trilla ner iaf.
Jag är den första att hålla med om att vi inte skulle ha mycket till forum om alla delade varandras åsikter.
Men om det är något vi håller hårt på på det här stället så är det respekten gentemot varandra
och den fanns inte i figgebass första inlägg.
Och inte i de efterföljande heller för den delen.
jag tackar allra varmast för ditt förtroende för min eventuella förmåga att begripa saker och ting. D kan mycket väl vara så att jag är helt okänslig men jag har grymt svårt att haja vem jag inte respekterade förutom möjligen M&M.. Skit samma.Jag får akta mej för att dela med mej av mina eventuella negativa tankar i fortsättningen så att jag inte sårar fler med min bulldozerstil.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Geddy_Lee skrev:
figgebass skrev: Måhända är det så att man inte säger sånt härinne eller måste säga saker på ett mer diplomatiskt sätt......
............jag förstår nog inte.....
Jag håller med Liten m.fl.
Men med tanke på citatet ovan så spelar det ingen roll vad vi säger, för poletten lär inte trilla ner iaf.
Jag är den första att hålla med om att vi inte skulle ha mycket till forum om alla delade varandras åsikter.
Men om det är något vi håller hårt på på det här stället så är det respekten gentemot varandra
och den fanns inte i figgebass första inlägg.
Och inte i de efterföljande heller för den delen.
jag tackar allra varmast för ditt förtroende för min eventuella förmåga att begripa saker och ting. D kan mycket väl vara så att jag är helt okänslig men jag har grymt svårt att haja vem jag inte respekterade förutom möjligen M&M.. Skit samma.Jag får akta mej för att dela med mej av mina eventuella negativa tankar i fortsättningen så att jag inte sårar fler med min bulldozerstil.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Går det att få veta ifall ni kommer till Jönköping snart utan att behöva rota runt bland turnedatum och skit? :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

the_great_alfonzo skrev:Går det att få veta ifall ni kommer till Jönköping snart utan att behöva rota runt bland turnedatum och skit? :roll:
Jodå, jag ska säga till när jag uppdaterar kalendern men just nu så är det bara utomlandsgig på tur dessvärre.

I övrigt vill jag bara säga att jag tycker det är en fantastisk upplevelse att spela med M/M, det kan mycket väl vara bland det roligaste, mest ödmjukande, mest utmanande och mest givande jag gjort i mitt musikaliska liv. Jag har lyssnat på dom i flera år och deras musik och attityd harmonierar mycket bra med min "inre röst" eller vad man vill kalla det.
Jag är välsignad att få spela med genier som andas musik in i minsta cell!

Tro mig: när man fått upp ångan, det öppnas upp för improvisation, öronen spetsas, det kollektiva medvetandet tar vid och transen börjar... "Va? Var det där jag? Var det där VI?"... folk ylar i publiken... det finns inget som det i hela världen...

Den känslan är något jag hoppas varenda människa får uppleva åtminstone nån gång i livet. :)
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

GrafZeppelin skrev:
the_great_alfonzo skrev:Går det att få veta ifall ni kommer till Jönköping snart utan att behöva rota runt bland turnedatum och skit? :roll:
Jodå, jag ska säga till när jag uppdaterar kalendern men just nu så är det bara utomlandsgig på tur dessvärre.

I övrigt vill jag bara säga att jag tycker det är en fantastisk upplevelse att spela med M/M, det kan mycket väl vara bland det roligaste, mest ödmjukande, mest utmanande och mest givande jag gjort i mitt musikaliska liv. Jag har lyssnat på dom i flera år och deras musik och attityd harmonierar mycket bra med min "inre röst" eller vad man vill kalla det.
Jag är välsignad att få spela med genier som andas musik in i minsta cell!

Tro mig: när man fått upp ångan, det öppnas upp för improvisation, öronen spetsas, det kollektiva medvetandet tar vid och transen börjar... "Va? Var det där jag? Var det där VI?"... folk ylar i publiken... det finns inget som det i hela världen...

Den känslan är något jag hoppas varenda människa får uppleva åtminstone nån gång i livet. :)
och det bästa av allt! Det är nästan lika stor upplevelse att få förmånen att vara med i publiken!
Användarvisningsbild
213
Medlem
Inlägg: 276
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 21:18
Ort: Västerås

Inlägg av 213 »

Pojkar, pojkar, pojkar...
Ni har glömt det viktigaste av allt:
Bild
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Figge: Var dig själv.. säg vad du tycker.. vi gnuggar alla av oss våra allra skarpaste kanter med tiden.. Som ny på forumet så vet vi inte så mycket om hur du nyanserar dig i skrift.. men vi blir alla varse..
Det finns personer här inne som utrycker sig på liknande sätt fortfarande efter 1-2år.. när man är medveten om det så läser man det EV på ett annat sätt.. givande och tagande..
Det blir finfint tillslut.. :)

Grafen: Med stor beundran saluterar jag dig!
Var helt främmande för M&M's musik innan Tommy började lira med dem..
Och bara en sån sak som att deras musik fått mig att dyka djupare ner i bla Zappa träsket.. Stort tack till m&m för musiken och inspirationen att lyssna på saker "lite vid sidan av kanalen"!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

GrafZeppelin skrev:I övrigt vill jag bara säga att jag tycker det är en fantastisk upplevelse att spela med M/M, det kan mycket väl vara bland det roligaste, mest ödmjukande, mest utmanande och mest givande jag gjort i mitt musikaliska liv. Jag har lyssnat på dom i flera år och deras musik och attityd harmonierar mycket bra med min "inre röst" eller vad man vill kalla det.
Jag är välsignad att få spela med genier som andas musik in i minsta cell!

Tro mig: när man fått upp ångan, det öppnas upp för improvisation, öronen spetsas, det kollektiva medvetandet tar vid och transen börjar... "Va? Var det där jag? Var det där VI?"... folk ylar i publiken... det finns inget som det i hela världen...

Den känslan är något jag hoppas varenda människa får uppleva åtminstone nån gång i livet. :)
Shit, jag ryser när jag läser vad du skriver, Gustaf. Fy fan va häftigt...
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Indigo skrev:
GrafZeppelin skrev:I övrigt vill jag bara säga att jag tycker det är en fantastisk upplevelse att spela med M/M, det kan mycket väl vara bland det roligaste, mest ödmjukande, mest utmanande och mest givande jag gjort i mitt musikaliska liv. Jag har lyssnat på dom i flera år och deras musik och attityd harmonierar mycket bra med min "inre röst" eller vad man vill kalla det.
Jag är välsignad att få spela med genier som andas musik in i minsta cell!

Tro mig: när man fått upp ångan, det öppnas upp för improvisation, öronen spetsas, det kollektiva medvetandet tar vid och transen börjar... "Va? Var det där jag? Var det där VI?"... folk ylar i publiken... det finns inget som det i hela världen...

Den känslan är något jag hoppas varenda människa får uppleva åtminstone nån gång i livet. :)
Shit, jag ryser när jag läser vad du skriver, Gustaf. Fy fan va häftigt...
:oops: Låter heelt underbart...

Btw, jag får alltid samma grottmännisko-instink när folk rådissar och gör sig lustiga över andras musik på liknande sätt... MÅSTE...PROVOCERA.... Vet inte varför? Någon som upplevt samma sak?

Som när mamma sa att man mådde dåligt av att lyssna på aggressiv musik, då satte man ju på det värsta man kunde hitta på högsta volym.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

213: Var snäll och plocka bort det där bildlänken.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25650
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

213 skrev:Pojkar, pojkar, pojkar...
Ni har glömt det viktigaste av allt:
(Nej, jag tänker inte citera själva bilden)
I en argumentation för vad som är lämpligt och olämpligt på ett webforum - Hur fan tänkte du nu???
Plocka bort!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Är inte den där jäkla bilden väck än! Bland det otrevligaste budskap jag sett på länge.
Skall man behöva skämmas för Pratabasforumet.
TA BORT SKITEN.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Har i nte reagerat för bilden har vart ett rött kryss för mig.. tills jag citerade inlägget och kopierade in länken i en brusare.. mycket osmakligt.. vänligen ta bort bilden...
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tror 213 inte varit inne på forumet sen dess.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Indigo skrev:
GrafZeppelin skrev:I övrigt vill jag bara säga att jag tycker det är en fantastisk upplevelse att spela med M/M, det kan mycket väl vara bland det roligaste, mest ödmjukande, mest utmanande och mest givande jag gjort i mitt musikaliska liv. Jag har lyssnat på dom i flera år och deras musik och attityd harmonierar mycket bra med min "inre röst" eller vad man vill kalla det.
Jag är välsignad att få spela med genier som andas musik in i minsta cell!

Tro mig: när man fått upp ångan, det öppnas upp för improvisation, öronen spetsas, det kollektiva medvetandet tar vid och transen börjar... "Va? Var det där jag? Var det där VI?"... folk ylar i publiken... det finns inget som det i hela världen...

Den känslan är något jag hoppas varenda människa får uppleva åtminstone nån gång i livet. :)
Shit, jag ryser när jag läser vad du skriver, Gustaf. Fy fan va häftigt...
Jag har nog varit nära det du beskriver Gustaf, men aldrig inför publik och aldrig länge, men de få små liknande lyckostunderna är en enorm belöning för allt övande och lirkande och spelande. Kan bara se fram emot när jag kommer till den punkt då jag får uppleva det "på riktigt".
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

GrafZeppelin skrev:Jag tror 213 inte varit inne på forumet sen dess.
Må så vara.
Kar man jobbat inom omsogen så ger den bilden dålig smak i munnen.
213 var bussig och ta bort den är du snäll.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Mats och Morgan och Grafen är bäst!!

//J
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Hellboy skrev:Mats och Morgan och Grafen är bäst!!

//J
NÄ!! LJUG INTE!!
Grafen kan mycket väl vara überbäst, det vet jag föga om, men jag vet av egen erfarenhet att du har fel ang dom andra 2 ! I samröre med varandra,alltså...;-)
Som socker och salpeter...Riktigt bra var för sej men ihop så uppstår ondskefulla kemiska reaktioner...;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

figgebass skrev:
Hellboy skrev:Mats och Morgan och Grafen är bäst!!

//J
NÄ!! LJUG INTE!!
Grafen kan mycket väl vara überbäst, det vet jag föga om, men jag vet av egen erfarenhet att du har fel ang dom andra 2 ! I samröre med varandra,alltså...;-)
Som socker och salpeter...Riktigt bra var för sej men ihop så uppstår ondskefulla kemiska reaktioner...;-)
Jo det kan ju vara sant. Men man måste ju smöra lite så att Grafen köper min StickBass som han har hemma nu och håller på att testa. Det blir andra bullar när han köpt den. Tro mig. Men säg ingenting till honom om detta. Då köper han den nog inte. Ssssccchhhh.... :wink:

//J

P.S. Figge. Litet tips. Gå och kolla på en konsert med herrarna ifråga. Du kommer att garva ihjäl dig och du kommer att bli omvänd. Det är lite roligare live än på datorn/platta. Stor charm och strålande musiker. D.S.

P.S. 2. Figge. Kul att du är här på forumet. D.S.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

nu vill inte jag dissa någon.. men för mig hör inte musik och humor ihop.. då blir det fars eller revy..
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

macahan skrev:nu vill inte jag dissa någon.. men för mig hör inte musik och humor ihop.. då blir det fars eller revy..
Jag tycker att tex System of a down är väldigt roliga!
Eller bra band i allmänhet som inte tar varken musiken eller sig själva på för stort allvar. Sen gillar jag band som tex Fountains of Wayne som skriver humoristiska texter! Men jag förstår vad du menar.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16194
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

macahan skrev:nu vill inte jag dissa någon.. men för mig hör inte musik och humor ihop.. då blir det fars eller revy..
:shock: Visst är det roligare att höra på några som spelar med ett belåtet leende på läpparna än några överseriösa perfektionister som bara stör sig på publiken?

Humor behöver ju inte vara lika med trams...
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Jag måste säga att när det gäller just det där så har jag ganska(eller snarare rejält) snäv syn...
men det betyder ju inte att jag tycker att humor är oviktigt.. nejnej..

Perfektionisterna kan samtidigt ge mig något mer eftersom jag fullständigt skiter i (jajjamensan) hur dom ser ut eller hur dålig showen är.. det handlar om musiken.. Så därför njae.. jag skulle hellre se några överseriösa männsikor som struntar i att det ens finns publik jämfört med några spexare..

Men jag har mycket väl förståelse för att många tycker att det hör ihop.. Det är jag som har snäv syn, inte någon annan som har fel.
Skriv svar