Är Detta du, Grafen?

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Känner inte dom herrarna varann?
Trodde det var lite vänskaplig ironi inblandad, men jag kanske har missuppfattat. Jag gör det ibland! :roll:
Jag missuppfattar också allt som oftast saker och ting men om Gustav och Figge känner varandra gick inte ironin fram. Känns det som....

//J
Gäst

Inlägg av Gäst »

Joråsåatt... :roll: och herr Boström känner jag inte nej, fast vi kan ha träffats när han gick i gymnasiet samtidigt som min brorsa.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Aha! Jag blandar nog ihop saker och ting då!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

woohaa....ja den tog tydligen...
Först och främst så vill jag förtydliga att jag inte avsåg att såga gode herr Graf.
Jag har aldrig hört honom spela öht så det skulle ju vara enormt svårförklarligt....
Sen måste jag framhärda att jag tycker att klippet är , ihop med en massa annan ful musik, bland det sämsta jag hört.
Smaken är ju som baken och i mina öron låter det där som om någon spelat in en gammeldags karusell med hackigt plingplong-"soundtrack",speedat upp det och lagt på en massa hacketihack på fanskapet.
It's in the ear of the beholder och för mej är det ren och skär skit.
Jag skulle vilja påstå att jag har rätt att både tycka så och berätta att jag tycker så.
Jag skulle nog inte göra det om detta var Morgan Ågrens-fansite , för det hade känts taskigt men när vi nu diskuterar tredje man så tycker jag att det borde vara ok att uttrycka en åsikt , må den vara negativ.
Det är säkert så att min ton kan upplevas som dryg...det kan säkert vara så att jag ÄR dryg emellanåt...;-)
Jag ber om ursäkt om det sårade någon.
Dereborn, du har helt rätt ang telefonkedjan...den rörde framför allt rockskolan. Ett jättekul avsnitt öppnades med "Idag ska vi spela rägi.Dä ä jättelätt..."....Jooråsåatt..;-)Men Morgans trumskola har nog fått telefonerna att gå varma också , om än inte med riktigt samma hetta som Rockskolan.

Jag ser Hellmans citat där han anser mej vara inskränkt och tarvlig....Jag vet inte vad jag ska säga...vem är jag tarvlig emot? Om det på klippet är ungefär vad Grafen sysslar med så förstår jag inte hur han står ut. Det säger ingenting, i min åsikt , om hans musikalitet eller skicklighet eller sväng eller nånting annat personligt. Jag hajar det dock INTE....ALLS...
I min värld är det icke-musik....därmed inte sagt att dom som spelade på inspelningen är omusikaliska.Kan någon haja vad jag menar? Jag har inte ifrågasatt Mats och Morgans "duktighet" men jag måste verkligen ifrågasätta vad dom använder sin duktighet till.Visst, det är imponerande att dom kan spela så fort men det talar inte till själen ett skit...eller underlivet eller benen heller för den delen...;-)
Tommy spelade alltid starkt,mid'igt och korta toner när jag hörde honom ofta, därav smek/ök-namnet.....jag vet att det finns folk som tycker att jag mest låter som en val...smaken är som baken....
Liten;Nä,jag tyker inte att det svänger Ö_H_T. Det är en jävla energi, ja men sväng.....I don't know,Bett, but I think you CAN't dance to it..;-) Smaken är som zzzz...;-)
Hellman;Jag antar att det är en personlighetsfråga men jag förbehåller mej rätten att döma ut detta såväl som jag förbehåller mej rätten att döma ut dansband (jag kan göra det åt dej;-)). Gäller denna , i mitt tycke, överdrivna respekten bara musik eller ska det appliceras på allt annat? Mat? Sport? Bilar?Jag gillar inte att titta på innebandy på tv...det känns som en tv-sänd gymnastiklektion....får jag inte uttrycka det?
Basmartin(fan vad jag svarar nu!! ;-)) ;Jag blir inte upprörd...jag tyckte bara att det var skit. Inte skit på det sättet som dom flesta av oss kanske skulle hävda att "all that she wants" av Ace of Base är utan , i min värld, 100resor värre.Men det är MIN smak och om jag uttrykckte den på ett sätt som gjorde folk trötta så ber jag om ursäkt.
Jag menade inte att förminska er som gillar det, spelar det , skulle vilja spela det etc etc .
Återigen , herr Graf....jag hoppas att du inte tyckte att jag kom med nedvärderande kommentarer åt dej eller något sånt. Jag hajar inte hur du får det att funka på din arbetsplats bara....och enär det , i mina ögon, måste vara lite lätt plågsamt att spela sånt så hoppades jag bara att det betalade sej väl. =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja jävlar, ingen ursäkt är som den med reservationer... :lol:

Den kritik jag tidigare var van vid finns på blabbermouth.net och består mest av "you suck" eller "you're gay". Det här var något mer verbalt men jag bryr mig ungefär lika mycket/lite och har väl ungefär samma tankar om båda typerna av postare.
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

Men då kan jag i alla fall trösta dig med att säga att; Ni är bäst, alla ni i bandet, och du är tight som fan! :kär:
grejor
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Och jag som precis var på väg att skriva: Jahaaa.. var det o-musikiska.. :oops: .. jag läste omusikaliska.. igen dyslexin som spelar sitt elaka spel med mig igen..

Men efter att ha läst det nya inlägget kan jag tycka att det kvittar...
Vi kan sitta här hela dagen och kritisera varandras inlägg.. men jag orkar nog inte det "as is".. (återkommer efter fikat så får vi se! men antagligen inte..)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Nä, Figge verkar klara sig bra själv så jag är klar! :wink:
Jag bara hängde upp mig lite på att man ibland inte får tycka vad man vill om vad man vill. Här har jag blandat ihop både det ena och det andra dock, så jag ska nog dra mig ur medan tid är!

För övrigt skulle jag gärna kolla in M&M om tillfälle gavs!
Man ska vidga sina vyer! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Jag måste bara flika in att för min del är inte det där något som tilltalar mig alls heller, och inte föstår jag hur man kan vilja lira det heller.. Jag har suttit och garvat åt trumskolan och programmen på UR likaså.. Dock utan telefonkedja..

Så, för min del så ger inte det där mig någonting. För andra ger det jättemycket.. Men jag menar, när jag satt i bilen med klopper och califen konstaterade jag att det som dom snackade om var så långt ifrån mitt intresse i musik som det kan vara, men trots allt är dom lika nördiga som jag.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

[quote="GrafZeppelin"]
Den kritik jag tidigare var van vid finns på blabbermouth.net och består mest av "you suck" eller "you're gay". /quote]

Haha. Ja bland (gissningsvis i detta fall amerikanska) Heavy Metal-fans har man ju sett en stor inskränkthet där man pratar om vad som är "true" eller inte mest hela tiden. Och där är de där två fraserna det enda vokabulär de har. Var du inte tillräckligt "true" då du började spela med Meshuggah månne?
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

GrafZeppelin skrev:Ja jävlar, ingen ursäkt är som den med reservationer... :lol:

Den kritik jag tidigare var van vid finns på blabbermouth.net och består mest av "you suck" eller "you're gay". Det här var något mer verbalt men jag bryr mig ungefär lika mycket/lite och har väl ungefär samma tankar om båda typerna av postare.
Ok...du tycker alltså att jag kritiserat dej? =/
Vad jag riktade mot dej var mer en fråga huruvida det var det där ni gör och huruvida det ger dej rysningar när du utför det?
Mej ger det huvudvärk så därför hyser jag en stor portion förundran.
Jag är ledsen om jag varit för tillspetsad och haft ett otrevligt tonfall.
Min avsikt var inte att kalla dej för ond eller usel. (speciellt eftersom jag aldrig hört dej spela....)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

EDIT: jag har inte fått min frulle ännu.. Ska inte skriva innan jag fått i mig den..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Janne

Inlägg av Janne »

Allihop nu!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6jAzHQoi7cg[/youtube]
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Oh my god!! =)
Varför går den i moll?? Hur gay är DET?
Vackert hur som helst....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Håhåjaja.. Det är, som alltid, en smaksak när man pratar om musik. Det den ene klöser av sig öronen till är samma låt som någon annan kan lyssna på oavbrutet flera dygn i sträck.

Lite tråkigt när det börjar hackas på att folk lämnar sina åsikter kan jag tycka dock. Det är inte första gången och inte sista heller. Nån berättar vad denne tycker, gärna i ordalag som lätt kan misstolkas, och genast är diskussionen igång.

Angående M&M är Morgans spel den enda behållningen jag har. Resten tilltalar mig inte, så är det bara. Inget jag kan göra nånting åt, men jag kan samtidigt fundera lite över hur jag vill uttrycka det. Det ÄR många gånger svårare att kommunicera med text eftersom man varken har tonfall eller kroppspråk som broderar ut de faktiska orden som kommer ut ur våra munnar.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Hellish skrev:Håhåjaja.. Det är, som alltid, en smaksak när man pratar om musik. Det den ene klöser av sig öronen till är samma låt som någon annan kan lyssna på oavbrutet flera dygn i sträck.

Lite tråkigt när det börjar hackas på att folk lämnar sina åsikter kan jag tycka dock. Det är inte första gången och inte sista heller. Nån berättar vad denne tycker, gärna i ordalag som lätt kan misstolkas, och genast är diskussionen igång.

Angående M&M är Morgans spel den enda behållningen jag har. Resten tilltalar mig inte, så är det bara. Inget jag kan göra nånting åt, men jag kan samtidigt fundera lite över hur jag vill uttrycka det. Det ÄR många gånger svårare att kommunicera med text eftersom man varken har tonfall eller kroppspråk som broderar ut de faktiska orden som kommer ut ur våra munnar.
Tycker inte att det är någon skillnad på det i denna tråd eller någon annan? Och varför är det trist? Det är inte faktumet att figge inte diggar musiken vi diskuterar...
Hade jag klivit in i 16 andra trådar på forumet där dödsmetalband + deras musik presenterats och utryckt att jag inte fattade alls vad dom hade för behållning av att spela det dom gjorde och att musiken inte gav mig något.. så skulle jag gladeligen erkänna att båda korken på gaffeln och hjälmen åkt av..
Lite vett och etikett har ingen dött av.

(vet inte om den där kaffetåren och rågbrödet hjälpte..)

EDIT: Hellish.. jag håller med andra ord HELT med dig i slutet av din sista mening!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

macahan skrev:Så, för min del så ger inte det där mig någonting. För andra ger det jättemycket.. Men jag menar, när jag satt i bilen med klopper och califen konstaterade jag att det som dom snackade om var så långt ifrån mitt intresse i musik som det kan vara, men trots allt är dom lika nördiga som jag.
:tummenupp:
Men vi hade det ganska trevlig i bilen hem!
Det är alltid kul att höra vad andra tycker.
Även om man inte delar åsikterna.
Det vidgar ens vyer!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Liten skrev:Hade jag klivit in i 16 andra trådar på forumet där dödsmetalband + deras musik presenterats och utryckt att jag inte fattade alls vad dom hade för behållning av att spela det dom gjorde och att musiken inte gav mig något.. så skulle jag gladeligen erkänna att båda korken på gaffeln och hjälmen åkt av..
Lite vett och etikett har ingen dött av.
Det är det jag menar. Jag skrev att det ofta triggas av att någon kanske använder ord som kan uppfattas negativt och så blir det en stor diskussion om något som kanske inte egentligen menades på det sätt som det skrevs. Och det är inte bara i denna tråd utan, som jag också skrev, ganska allmänt förekommande.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Hellish skrev:
Liten skrev:Hade jag klivit in i 16 andra trådar på forumet där dödsmetalband + deras musik presenterats och utryckt att jag inte fattade alls vad dom hade för behållning av att spela det dom gjorde och att musiken inte gav mig något.. så skulle jag gladeligen erkänna att båda korken på gaffeln och hjälmen åkt av..
Lite vett och etikett har ingen dött av.
Det är det jag menar. Jag skrev att det ofta triggas av att någon kanske använder ord som kan uppfattas negativt och så blir det en stor diskussion om något som kanske inte egentligen menades på det sätt som det skrevs. Och det är inte bara i denna tråd utan, som jag också skrev, ganska allmänt förekommande.
Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Liten skrev:Bild
:joy:
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Shit vad mycket snack om en så liten grej. Varför får man Britney-basha och inte Morgan-basha? Tycker Figge var helt rimlig i sina inlägg och skriver till och med att det är trist att han gillar musiken. Läsa inte bara mellan raderna, läs raderna också!

Och anledningen till att jag kommer in här och skriver det är för att vädra mina åsikter, vilket är hela idén med forumet, så om du inte går in och klagar i metaltrådarna, Liten, så gör inte det, men låt andra använda forumet "som de vill". Självklart till en viss gräns, det finns ju regler här med.

*hjälp*
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

Hellish skrev:
Liten skrev:Bild
:joy:
Haha, nu förstörde jag allt. :P
Gäst

Inlägg av Gäst »

Danne skrev:
GrafZeppelin skrev: Den kritik jag tidigare var van vid finns på blabbermouth.net och består mest av "you suck" eller "you're gay".
Haha. Ja bland (gissningsvis i detta fall amerikanska) Heavy Metal-fans har man ju sett en stor inskränkthet där man pratar om vad som är "true" eller inte mest hela tiden. Och där är de där två fraserna det enda vokabulär de har. Var du inte tillräckligt "true" då du började spela med Meshuggah månne?
Hehe, det var som i det här fallet inte riktat mot mig personligen utan mot bandet och dess musik i stort. Men det är reaktioner man ganska snabbt vänjer sig vid.

Sen har jag jättegoda nyheter åt alla som tror att man inte får tycka och skriva vad man vill: det får man faktiskt. Ingen kommer utlösa någon fatwa, komma med flames eller varsko någon moderator. Däremot kan det hända att folk har synpunkter på det man skriver och att i det fallet påstå att man inte "får säga vad man tycker" känns lite som att kasta sten i glashus.
Men det var väl ett olycksfall i arbetet TDHP? Jag kan inte se någon som kallat kritikern för puckad så jag antar det var nån ryggradsreaktion från ett tidigare Weather report-trauma. ;)
Senast redigerad av Gäst den tor 15 maj 2008, 10:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Pyssling
Medlem+
Inlägg: 1004
Blev medlem: fre 24 aug 2007, 16:59
Ort: Gotland

Inlägg av Pyssling »

GrafZeppelin skrev:Sen har jag jättegoda nyheter åt alla som tror att man inte får tycka och skriva vad man vill: det får man faktiskt. Ingen kommer utlösa någon fatwa, komma med flames eller varsko någon moderator. Däremot kan det hända att folk har synpunkter på det man skriver och att i det fallet påstå att man inte "får säga vad man tycker" känns lite som att kasta sten i glashus.
Kejrå, förlåt. :oops:
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

men tänk vad tråkigt om det bara fanns en inriktning på musiksmak.. herrejösses..
Skriv svar