"Ignore"-funktion

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
gäst

Inlägg av gäst »

Rix skrev:
Hellboy skrev:P.S. RIX. Får jag plus i kanten nu? D.S.
Vet inte.

Nota bene, det är inte jag som skrivit skriptet och jag använder det inte.

Jag hjälpte dock till att hitta en lösning på ett problem som många efterfrågat eftersom vår käre admin tyvärr inte vill förnya forumet. Och nu undrar du hur min människosyn ser ut. Jösses.
Du gav en bra lösning för dem som ville ha det.
Det är inget fel med att hjälpa!

Be cool man.

Hälsningar.

En antiknappare.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Hellboy skrev:Sen kan jag nog konstatera också att så fort lynchmobben slutade ge sig på Perennial precis hela tiden så lugnade det ner sig. Är det lynchmobben eller Perennial som skärpt sig? Både och? Ger det ena det andra kanske? Kan man ignorera en hel lynchmob? Kan kanske vara värt att fundera lite över.

//J
När han fortfarande kommer med sånt här:
Perennial skrev: Personligen tänker jag aldrig använda mig av en sådan löjlighet, man kan bara inte vara så jävla svag mentalt, för att inte kunna ta itu med konflikter, som dessutom inte är livsviktiga. Vi snackar om ett forum här, inte om cancer.


Fega taktiker och slag under bältet såsom, att publicera PM offentligt eller kalla invandrare för Pizzabagare tex. är en annan sak som går längre än en "Ignore knapp".
Så skulle jag säga att det är folk som slutat bita på hans trollande, och ser man inte där att han trollar så är man dum i huvudet. Jag skulle själv aldrig använda mig av såna fula knep.*




*känner ni igen jargongen? ;)




Edit: Det är inte meningen med att dra upp den här skiten igen med det här inlägget.
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:
TFN skrev:
Hellboy skrev: Men på samma sätt som i 1984 så handlar detta om Censur. Att vägra ta in det som vissa säger och det till 100%. Totalcensur mot vissa forummedlemmar. Jag tycker att det är ett HEMSKT sätt att behandla folk på. DET är vad jag tycker.

//J
Om jag ringde dig flera kvällar i veckan och var helt sjukt otrevlig, dock utan att bryta mot lagen, så nog sjutton hade du slutat svara efter ett tag.
Jag hade låtit min kära sambo moderera dig. :D

//J
Med andra ord så hade du ignorerat mig oavsett hur du lindar in det.
gäst

Inlägg av gäst »

knedy skrev:
Hellboy skrev:Sen kan jag nog konstatera också att så fort lynchmobben slutade ge sig på Perennial precis hela tiden så lugnade det ner sig. Är det lynchmobben eller Perennial som skärpt sig? Både och? Ger det ena det andra kanske? Kan man ignorera en hel lynchmob? Kan kanske vara värt att fundera lite över.

//J
När han fortfarande kommer med sånt här:
Perennial skrev: Personligen tänker jag aldrig använda mig av en sådan löjlighet, man kan bara inte vara så jävla svag mentalt, för att inte kunna ta itu med konflikter, som dessutom inte är livsviktiga. Vi snackar om ett forum här, inte om cancer.


Fega taktiker och slag under bältet såsom, att publicera PM offentligt eller kalla invandrare för Pizzabagare tex. är en annan sak som går längre än en "Ignore knapp".
Så skulle jag säga att det är folk som slutat bita på hans trollande, och ser man inte där att han trollar så är man dum i huvudet. Jag skulle själv aldrig använda mig av såna fula knep.*




*känner ni igen jargongen? ;)




Edit: Det är inte meningen med att dra upp den här skiten igen med det här inlägget.
Lägg ner nu, det enda du bidrar med är en obehaglig stämning.

Säg vad som är fel ist. För att göra dig lustig och köra med dum ironi.

Men andra ord: Uppför dig som en vuxen man, kommunicera, argumentera, använd dialogen som verktyg. Har då något problem med mig så svara MIG inte till folkmassan med ett pekande dömande finger, i värsta fall kan du skicka PM.

Feghet spelar också en stor roll i allt det här.
Gäst

Inlägg av Gäst »

knedy skrev:
Hellboy skrev:Sen kan jag nog konstatera också att så fort lynchmobben slutade ge sig på Perennial precis hela tiden så lugnade det ner sig. Är det lynchmobben eller Perennial som skärpt sig? Både och? Ger det ena det andra kanske? Kan man ignorera en hel lynchmob? Kan kanske vara värt att fundera lite över.

//J
När han fortfarande kommer med sånt här:
Perennial skrev: Personligen tänker jag aldrig använda mig av en sådan löjlighet, man kan bara inte vara så jävla svag mentalt, för att inte kunna ta itu med konflikter, som dessutom inte är livsviktiga. Vi snackar om ett forum här, inte om cancer.


Fega taktiker och slag under bältet såsom, att publicera PM offentligt eller kalla invandrare för Pizzabagare tex. är en annan sak som går längre än en "Ignore knapp".
Så skulle jag säga att det är folk som slutat bita på hans trollande, och ser man inte där att han trollar så är man dum i huvudet. Jag skulle själv aldrig använda mig av såna fula knep.*




*känner ni igen jargongen? ;)




Edit: Det är inte meningen med att dra upp den här skiten igen med det här inlägget.
Du har helt klart en poäng, Knedy. Att be om ursäkt när man gjort bort sig är jättebra, när man däremot ber om ursäkt för femte gången eftersom man fortsatt att göra samma tabbe om och om igen så tar det liksom bort värdet av den första ursäkten. I en ursäkt så ingår det att man skall försöka att inte göra samma misstag igen. Så ser jag på fenomenet "be om ursäkt" i alla fall.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Perennial skrev:
knedy skrev:
Hellboy skrev:Sen kan jag nog konstatera också att så fort lynchmobben slutade ge sig på Perennial precis hela tiden så lugnade det ner sig. Är det lynchmobben eller Perennial som skärpt sig? Både och? Ger det ena det andra kanske? Kan man ignorera en hel lynchmob? Kan kanske vara värt att fundera lite över.

//J
När han fortfarande kommer med sånt här:
Perennial skrev: Personligen tänker jag aldrig använda mig av en sådan löjlighet, man kan bara inte vara så jävla svag mentalt, för att inte kunna ta itu med konflikter, som dessutom inte är livsviktiga. Vi snackar om ett forum här, inte om cancer.


Fega taktiker och slag under bältet såsom, att publicera PM offentligt eller kalla invandrare för Pizzabagare tex. är en annan sak som går längre än en "Ignore knapp".
Så skulle jag säga att det är folk som slutat bita på hans trollande, och ser man inte där att han trollar så är man dum i huvudet. Jag skulle själv aldrig använda mig av såna fula knep.*




*känner ni igen jargongen? ;)




Edit: Det är inte meningen med att dra upp den här skiten igen med det här inlägget.
Lägg ner nu, det enda du bidrar med är en obehaglig stämning.

Säg vad som är fel ist. För att göra dig lustig och köra med dum ironi.

Men andra ord: Uppför dig som en vuxen man, kommunicera, argumentera, använd dialogen som verktyg. Har då något problem med mig så svara MIG inte till folkmassan med ett pekande dömande finger, i värsta fall kan du skicka PM.

Feghet spelar också en stor roll i allt det här.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nä, det är lugnt. Jag ville ju inte starta något.
Officiell stormästare i EB-orden
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:
knedy skrev:
Hellboy skrev:Sen kan jag nog konstatera också att så fort lynchmobben slutade ge sig på Perennial precis hela tiden så lugnade det ner sig. Är det lynchmobben eller Perennial som skärpt sig? Både och? Ger det ena det andra kanske? Kan man ignorera en hel lynchmob? Kan kanske vara värt att fundera lite över.

//J
När han fortfarande kommer med sånt här:
Perennial skrev: Personligen tänker jag aldrig använda mig av en sådan löjlighet, man kan bara inte vara så jävla svag mentalt, för att inte kunna ta itu med konflikter, som dessutom inte är livsviktiga. Vi snackar om ett forum här, inte om cancer.


Fega taktiker och slag under bältet såsom, att publicera PM offentligt eller kalla invandrare för Pizzabagare tex. är en annan sak som går längre än en "Ignore knapp".
Så skulle jag säga att det är folk som slutat bita på hans trollande, och ser man inte där att han trollar så är man dum i huvudet. Jag skulle själv aldrig använda mig av såna fula knep.*




*känner ni igen jargongen? ;)




Edit: Det är inte meningen med att dra upp den här skiten igen med det här inlägget.
Du har helt klart en poäng, Knedy. Att be om ursäkt när man gjort bort sig är jättebra, när man däremot ber om ursäkt för femte gången eftersom man fortsatt att göra samma tabbe om och om igen så tar det liksom bort värdet av den första ursäkten. I en ursäkt så ingår det att man skall försöka att inte göra samma misstag igen. Så ser jag på fenomenet "be om ursäkt" i alla fall.
Man ber om ursäkt när man har begått ett misstag, inte när man säger det andra inte vill höra.

Argumentera att jag har fel.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Jag tänkte hålla mig från att skriva i den här tråden men nu kan jag inte låta bli.

Perennial: Jag blir irriterad över att du använder dig av precis samma metoder, dvs slag under bältet, som du vill stoppa. Tjuvnyp och gliringar klarar vi oss utan. Vet du var du gjorde fel? Du gjorde fel när du skrev "man kan inte vara så jävla svag mentalt". Det framgår, även om det är jävligt subtilt, att du anklagar forummedlemmar för att vara svagsinta eftersom de inte kan hålla sig från att bli arga över det du skriver. Om du nu verkligen inte anklagar någon, bör du kanske tänka på hur du uttrycker dig eftersom många uppenbarligen tar illa upp av ditt sätt att uttrycka dig på forumet.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Gäst

Inlägg av Gäst »

En liten felaktighet som ibland smyger sig in här på Pratabas är att man har någon sorts skyldighet att argumentera för sin sak samt delta i ändlösa diskussioner hur meningslösa de än är. Det stämmer inte riktigt, man kan välja att avstå. Tänkte bara påminna om det.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

TFN skrev:En liten felaktighet som ibland smyger sig in här på Pratabas är att man har någon sorts skyldighet att argumentera för sin sak samt delta i ändlösa diskussioner hur meningslösa de än är. Det stämmer inte riktigt, man kan välja att avstå. Tänkte bara påminna om det.
:lol:
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Perennial skrev:Man måste lära sig att ta itu med konflikter var man även befinner sig.

Klarar man inte av det så kommer man säkert att ha det jävligt svårt...Överallt.

Självklart att det är en del av forumet att diskutera, det står tom. som välkomstmeddelande i hemsidan.

Och det finns ingen diskution med två personer som är överens.

Vill man ha ett forum med älskade polare helt utan problem så får man nog skapa ett eget där bara de får vara med. PB är öppet och då kan man inte förvänta sig att diskutioner och delade åsikter kommer att försvinna någon gång.

Det finns en riktig Mesig attityd hängandes i luften, speciellt av de som försvarar knappen och med det, ingen önskan att lösa saker, utan snarare, att sopa dem under mattan.
+1

Håller med dig fullständigt Perennial.
Riktigt bra inlägg.

Hellboys inlägg om att behandla människor så är precis det som jag reagerar på med. Att totalt ignorera en människa är bara taskigt.

KNedy:
Onödigt att dra upp det. Perennial använder kanske vissa hårda ord och meningar men hans åsikt kommer fram ändå och det är bara så att han skriver så.

Han menar nog inte vara taskig och han uppför sig bra tycker jag.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
gäst

Inlägg av gäst »

Tössberg skrev:Jag tänkte hålla mig från att skriva i den här tråden men nu kan jag inte låta bli.

Perennial: Jag blir irriterad över att du använder dig av precis samma metoder, dvs slag under bältet, som du vill stoppa. Tjuvnyp och gliringar klarar vi oss utan. Vet du var du gjorde fel? Du gjorde fel när du skrev "man kan inte vara så jävla svag mentalt". Det framgår, även om det är jävligt subtilt, att du anklagar forummedlemmar för att vara svagsinta eftersom de inte kan hålla sig från att bli arga över det du skriver. Om du nu verkligen inte anklagar någon, bör du kanske tänka på hur du uttrycker dig eftersom många uppenbarligen tar illa upp av ditt sätt att uttrycka dig på forumet.
Det är inte riktigt så Tössberg, för mig är det faktiskt att vara "mentalt svag" om du inte lyckas ta itu med en konflikt som BTW, bara är ett inlägg i ett forum någonstans i världen. Folk kan bli arga, kryssa mig, PM.a Semborg, etc, etc....Det kommer aldrig att hindra min ärlighet.

De som kan ta itu och lösa konflikter kommer aldrig att ta åt sig.

Och det är de jag vill lära känna. Vad kan de andra bidra med?

Gnäll? Klagomål? Oj, säg inte så? Det gör ont? Så gör man inte?....För att man är ärlig?....Nej, jag tror inte att det är jag som är problemet.

Jag älskar ärlighet, ta Olabola tex, en gång skrev han något i stil med
"Jag spelar inte så mycket, jag är mekaniker så jag skiter i era finesser, men jag är duktig på det jag gör".

Där har du en man. Tydlighet, no-bullshit. I like that.
Gäst

Inlägg av Gäst »

YZZ skrev:Perennial använder kanske vissa hårda ord och meningar men hans åsikt kommer fram ändå och det är bara så att han skriver så.

Han menar nog inte vara taskig och han uppför sig bra tycker jag.
Om man inte menar att vara taskig, är det då okej att vara det?

Om man har fått höra 10 000 ggr att folk tar illa upp pga. hur man uttrycker sig, skulle man inte kunna försöka uttrycka sig lite annorlunda då?


..och innan ni svarar skrikandes och gråtandes när ni slåss för er rätt att ha er åsikt, läs frågorna igen och tänk efter. Seriöst, testa.
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

TFN skrev:
YZZ skrev:Perennial använder kanske vissa hårda ord och meningar men hans åsikt kommer fram ändå och det är bara så att han skriver så.

Han menar nog inte vara taskig och han uppför sig bra tycker jag.
Om man inte menar att vara taskig, är det då okej att vara det?

Om man har fått höra 10 000 ggr att folk tar illa upp pga. hur man uttrycker sig, skulle man inte kunna försöka uttrycka sig lite annorlunda då?


..och innan ni svarar skrikandes och gråtandes när ni slåss för er rätt att ha er åsikt, läs frågorna igen och tänk efter. Seriöst, testa.
Klart det inte är okej men det kan vara svårt att inse själv att det kan uppfattas så om man är van vid att uttrycka sig så.

Eller så kanske också vissa borde lära sig att inte ta så illa upp av det utan inse att vissa uttrycker sig så. Kompromissa.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16198
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Perennial skrev:
Tössberg skrev:Jag tänkte hålla mig från att skriva i den här tråden men nu kan jag inte låta bli.

Perennial: Jag blir irriterad över att du använder dig av precis samma metoder, dvs slag under bältet, som du vill stoppa. Tjuvnyp och gliringar klarar vi oss utan. Vet du var du gjorde fel? Du gjorde fel när du skrev "man kan inte vara så jävla svag mentalt". Det framgår, även om det är jävligt subtilt, att du anklagar forummedlemmar för att vara svagsinta eftersom de inte kan hålla sig från att bli arga över det du skriver. Om du nu verkligen inte anklagar någon, bör du kanske tänka på hur du uttrycker dig eftersom många uppenbarligen tar illa upp av ditt sätt att uttrycka dig på forumet.
Det är inte riktigt så Tössberg, för mig är det faktiskt att vara "mentalt svag" om du inte lyckas ta itu med en konflikt som BTW, bara är ett inlägg i ett forum någonstans i världen. Folk kan bli arga, kryssa mig, PM.a Semborg, etc, etc....Det kommer aldrig att hindra min ärlighet.

De som kan ta itu och lösa konflikter kommer aldrig att ta åt sig.

Och det är de jag vill lära känna. Vad kan de andra bidra med?

Gnäll? Klagomål? Oj, säg inte så? Det gör ont? Så gör man inte?....För att man är ärlig?....Nej, jag tror inte att det är jag som är problemet.

Jag älskar ärlighet, ta Olabola tex, en gång skrev han något i stil med
"Jag spelar inte så mycket, jag är mekaniker så jag skiter i era finesser, men jag är duktig på det jag gör".

Där har du en man. Tydlighet, no-bullshit. I like that.
Det kan ju också vara så att man inte roas av konflikter för konfliktens egen skull, alla är inte sådana att de måste köra sina argument tills alla andra kräks. Man kan säga det man vill ha sagt och nöja sig med det också.

Det handlar inte om att vara den mentalt starkaste eller den som "vinner" en diskussion.

Sen tycker jag att det bästa vore om man slutade att förlänga meningslösa diskussioner. Som jag gör här.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TFN skrev:
Hellboy skrev:
TFN skrev:
Hellboy skrev: Men på samma sätt som i 1984 så handlar detta om Censur. Att vägra ta in det som vissa säger och det till 100%. Totalcensur mot vissa forummedlemmar. Jag tycker att det är ett HEMSKT sätt att behandla folk på. DET är vad jag tycker.

//J
Om jag ringde dig flera kvällar i veckan och var helt sjukt otrevlig, dock utan att bryta mot lagen, så nog sjutton hade du slutat svara efter ett tag.
Jag hade låtit min kära sambo moderera dig. :D

//J
Med andra ord så hade du ignorerat mig oavsett hur du lindar in det.
Jag hade via min moderator fått reda på att du älskar mig (oavsett vad du sagt) och då hade jag blivit glad och pinsamt närgången mot dig. :twisted:

Det var ett skämt. Jag hade givetvis pratat med dig och kommunicerat med dig och om du klivit över någon gräns i lagen så hade jag säkert låtit nästa moderatornivå ta hand om problemet. Polisen, i detta fall. Men nu finns det ju inga poliser på PB och detta tycker jag att vi bör ändra på. Gör någonting åt orsaken och inte symtomen...

//J
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:
YZZ skrev:Perennial använder kanske vissa hårda ord och meningar men hans åsikt kommer fram ändå och det är bara så att han skriver så.

Han menar nog inte vara taskig och han uppför sig bra tycker jag.
Om man inte menar att vara taskig, är det då okej att vara det?

Om man har fått höra 10 000 ggr att folk tar illa upp pga. hur man uttrycker sig, skulle man inte kunna försöka uttrycka sig lite annorlunda då?


..och innan ni svarar skrikandes och gråtandes när ni slåss för er rätt att ha er åsikt, läs frågorna igen och tänk efter. Seriöst, testa.
...The truth...shall set you free....

Min sanning då förstås, befriar mig.....Och inlägget är inte personligt inriktad. Finns det någon som tar åt sig så borde väl han börja läsa inläggen igen och tänka efter...Seriöst, testa.
Gäst

Inlägg av Gäst »

YZZ skrev:
TFN skrev:
YZZ skrev:Perennial använder kanske vissa hårda ord och meningar men hans åsikt kommer fram ändå och det är bara så att han skriver så.

Han menar nog inte vara taskig och han uppför sig bra tycker jag.
Om man inte menar att vara taskig, är det då okej att vara det?

Om man har fått höra 10 000 ggr att folk tar illa upp pga. hur man uttrycker sig, skulle man inte kunna försöka uttrycka sig lite annorlunda då?


..och innan ni svarar skrikandes och gråtandes när ni slåss för er rätt att ha er åsikt, läs frågorna igen och tänk efter. Seriöst, testa.
Klart det inte är okej men det kan vara svårt att inse själv att det kan uppfattas så om man är van vid att uttrycka sig så.

Eller så kanske också vissa borde lära sig att inte ta så illa upp av det utan inse att vissa uttrycker sig så. Kompromissa.
Om alla skall anpassa sig när en inte kan uttrycka sig utan att förolämpa och såra i stället för att den som förolämpar anpassar sig, skall det gälla alltid? Innebär det att jag kan skriva precis vad jag vill och förvänta mig att alla skall anpassa sig? En kompromiss innebär väl ändå att båda parter kompromissar och efter vad vi har sett prov på i den här tråden så har ju det inte hänt.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:
TFN skrev:
Hellboy skrev:
TFN skrev:
Hellboy skrev: Men på samma sätt som i 1984 så handlar detta om Censur. Att vägra ta in det som vissa säger och det till 100%. Totalcensur mot vissa forummedlemmar. Jag tycker att det är ett HEMSKT sätt att behandla folk på. DET är vad jag tycker.

//J
Om jag ringde dig flera kvällar i veckan och var helt sjukt otrevlig, dock utan att bryta mot lagen, så nog sjutton hade du slutat svara efter ett tag.
Jag hade låtit min kära sambo moderera dig. :D

//J
Med andra ord så hade du ignorerat mig oavsett hur du lindar in det.
Jag hade via min moderator fått reda på att du älskar mig (oavsett vad du sagt) och då hade jag blivit glad och pinsamt närgången mot dig. :twisted:

Det var ett skämt. Jag hade givetvis pratat med dig och kommunicerat med dig och om du klivit över någon gräns i lagen så hade jag säkert låtit nästa moderatornivå ta hand om problemet. Polisen, i detta fall. Men nu finns det ju inga poliser på PB och detta tycker jag att vi bör ändra på. Gör någonting åt orsaken och inte symtomen...

//J
Snark... Ja, då ringer jag väl polisen då och anmäler att det finns någon på pratabas.se som hårdnackat vägrar ta in en enda millimeter av vad någon annan än han själv skriver.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

knedy skrev:
Hellboy skrev:Sen kan jag nog konstatera också att så fort lynchmobben slutade ge sig på Perennial precis hela tiden så lugnade det ner sig. Är det lynchmobben eller Perennial som skärpt sig? Både och? Ger det ena det andra kanske? Kan man ignorera en hel lynchmob? Kan kanske vara värt att fundera lite över.

//J
När han fortfarande kommer med sånt här:
Perennial skrev: Personligen tänker jag aldrig använda mig av en sådan löjlighet, man kan bara inte vara så jävla svag mentalt, för att inte kunna ta itu med konflikter, som dessutom inte är livsviktiga. Vi snackar om ett forum här, inte om cancer.


Fega taktiker och slag under bältet såsom, att publicera PM offentligt eller kalla invandrare för Pizzabagare tex. är en annan sak som går längre än en "Ignore knapp".
Så skulle jag säga att det är folk som slutat bita på hans trollande, och ser man inte där att han trollar så är man dum i huvudet. Jag skulle själv aldrig använda mig av såna fula knep.*




*känner ni igen jargongen? ;)




Edit: Det är inte meningen med att dra upp den här skiten igen med det här inlägget.
Är det något fel att vara rak på sak? Är det inte fegt att inte säga rakt ut vad man tycker och tänker? Så länge det inte handlar om hets mot folkgrupp eller andra saker som faktiskt är olagliga så ser inte jag något problem med detta. Att hålla på och pika och dölja budskap har jag mycket större problem med. Jag känner igen din jargong också, för övrigt. Vi är alla olika. Acceptera olikheter. Om någon TYCKER att att ingen förtjänar alldeles för många basar, vad är problemet med det? Det är en åsikt. JAG borde bli förbannad över detta med mina 30 + basar men det blir jag inte.

Så. Igga mig nu, ni som inte delar min uppfattning. Censur är vackert. Kör hårt.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Dubbelpost....
Senast redigerad av Jan Hellman den fre 19 feb 2010, 17:35, redigerad totalt 1 gånger.
gäst

Inlägg av gäst »

TFN skrev:
YZZ skrev:
TFN skrev:
YZZ skrev:Perennial använder kanske vissa hårda ord och meningar men hans åsikt kommer fram ändå och det är bara så att han skriver så.

Han menar nog inte vara taskig och han uppför sig bra tycker jag.
Om man inte menar att vara taskig, är det då okej att vara det?

Om man har fått höra 10 000 ggr att folk tar illa upp pga. hur man uttrycker sig, skulle man inte kunna försöka uttrycka sig lite annorlunda då?


..och innan ni svarar skrikandes och gråtandes när ni slåss för er rätt att ha er åsikt, läs frågorna igen och tänk efter. Seriöst, testa.
Klart det inte är okej men det kan vara svårt att inse själv att det kan uppfattas så om man är van vid att uttrycka sig så.

Eller så kanske också vissa borde lära sig att inte ta så illa upp av det utan inse att vissa uttrycker sig så. Kompromissa.
Om alla skall anpassa sig när en inte kan uttrycka sig utan att förolämpa och såra i stället för att den som förolämpar anpassar sig, skall det gälla alltid? Innebär det att jag kan skriva precis vad jag vill och förvänta mig att alla skall anpassa sig? En kompromiss innebär väl ändå att båda parter kompromissar och efter vad vi har sett prov på i den här tråden så har ju det inte hänt.
Du anar inte hur mycket jag kompromissar genom att svara dig som jag gör nu.

Säg var jag har sårat någon i denna tråd. Jag kommer att gå igenom ditt svar och återkomma. Har du rätt ber jag om förlåtelse, har du fel så får du ta itu med mitt mot-argument. Klarar inte du det, ja, dra dina egna slutsatser. Och tänk på vem som kompromissar vad här.

Jag tänker inte kompromissa min ärlighet.

.....Vad är det du inte tänker kompromissa? Din sårbarhet?
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Klopper skrev:Rix.
Jag tror inte att det är viljan som lägger hinder för en forumuppgradering.
Betänk att Semborg inte har PB som sin inkomst utan har försett oss med detta på frivillig basis.
Jag tror faktiskt att Semborg är sjukt trött på det här forumet.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TFN skrev:Snark... Ja, då ringer jag väl polisen då och anmäler att det finns någon på pratabas.se som hårdnackat vägrar ta in en enda millimeter av vad någon annan än han själv skriver.
I det fallet har du tyvärr inte mycket att hoppas på. Detta är vad som gäller innan polisen blir intresserade:

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM

Du är inte så himla bra du heller på att ta in vad andra tycker och tänker i detta fall. Om vi nu ska gå in på den stigen..... Men nu är det ju så att det bara handlar om åsikter och man får faktiskt ha olika åsikter om saker och ting. Det är ju faktiskt ett diskussionsforum. :tummenupp:

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Rix skrev:
Klopper skrev:Rix.
Jag tror inte att det är viljan som lägger hinder för en forumuppgradering.
Betänk att Semborg inte har PB som sin inkomst utan har försett oss med detta på frivillig basis.
Jag tror faktiskt att Semborg är sjukt trött på det här forumet.
Jag befarar att du nog har väldigt rätt i detta.... Vi är det monster som han har skapat. :?

Bild

:wink:

//J :D
Skriv svar