Moderator - trådar som spårar ur.

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Bild
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

200071 skrev:
Hellboy skrev:
johnne skrev:precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy..
Du vet lika bra som mig att det inte stämmer.

//J
Hade Hellboy bara skrivit om Upphovsrätt hade nog till och med jag blivit lite trött.

Men jag skulle ha blivit väldigt ledsen om Hellboy hade gett upp för gott efter alla sorgliga diskussioner och påhopp eftersom det är få personer som har så mycket vettiga synpunkter, stor kunskap som han generöst delar med sig av och dessutom är väldigt lugn och saklig. Man behöver inte leta länge för att hitta bra trådar där Hellboy fortfarande skriver mycket bra saker som inte på nåt sätt har med upphovsrättsfrågor att göra.

Att få det att låta som Hellboy bara tjatar om en sak är ungefär lika korkat som att säga att Sverige hade varit ett bättre land utan invandrare och homosexuella.
Tack tack tack tack tack...... :)

//J
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Nu tycker jag att vi diskuterar ämnet som det gjordes på sidan 1.

Skärp er gubbar..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
S.Hockert
Medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 21:20
Ort: göteborg-kungsbacka

Inlägg av S.Hockert »

YZZ skrev:Nu tycker jag att vi diskuterar ämnet som det gjordes på sidan 1.

Skärp er gubbar..
:thumbsup:
Ampeg SVT MTI era - Ampeg 410 - Fender Jazz Bass -70 - Fender Jazz Bass -73 - Gibson Les Paul Triumph -72 - Tokai Hardpuncher -82
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

S.Hockert skrev:
YZZ skrev:Nu tycker jag att vi diskuterar ämnet som det gjordes på sidan 1.

Skärp er gubbar..
:thumbsup:
'

Har du valt dina favorit moderatorer?
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Vuxendagis! Jag har slut på chipsen jag åt förra gången jag läste genom tråden. :(
Jag köpte faktiskt chips när jag var iväg innan för att kunna äta dem medan jag åt tråden.

Att ni tar så illa upp hela tiden! Jag fattar inte hur ni orkar.
Ni verkar ju vara vettiga nästan alltid annars (fast ni har p-basar och sånt), så vad är det som gör att det ballar ur? Jösses.

En vacker dag ska jag nog flame-a den här tråden, medan jag har åtminstone två påsar Sourcream & Onion-chips och en back öl jämte mig. :D
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Dubbel-bubbel.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter
Inlägg: 10870
Blev medlem: lör 10 nov 2007, 15:34
Ort: Västerås

Inlägg av Mike »

G sus :shock:
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hellboy skrev:
TDHP skrev:
Hellboy skrev:
TDHP skrev:Det är alltid coolers, det vet du!
Du har ju då ibland en förmåga att vara "Bror Duktig" som kan vara lite irriterande, men du är aldrig sen att ändra dig eller ta tillbaks om du blir tillrättavisad, så det är liksom lugnt för min del! (Jag är säker på att det finns dom som tycker jag är likadan!) Om poppis är att ha ja-sägare runt sig och bli ryggdunkad vartannat inlägg så är du kanske inte det, om det är att folk gärna tar en diskussion på vettig nivå om saker och ting så tror jag visst du är det. Att JAG TYCKER du kan bli en aning hemmablind när det närmar sig upphovsrätt o dyl det minsta lilla får jag väl leva med! Jag har ändå tänkt undvika dom diskussionerna! :wink:
Det är kanske inte så konstigt när man betänker det faktum att upphovsrätten är fundamentet i det som gör att många kan leva och verka inom kultursektorn. Jag fick bita mig rejält i tungan tidigare idag när du bumpade en gammal Pirate Bay-tråd (eller om det var igår kväll). Det verkar ju inte direkt som att du kan hålla dig borta du heller. Den diskussionen som följde med Mats D i spetsen gör mig urförbannad för den målar upp en sanning som inte riktigt stämmer med verkligheten och den målas upp av folk som inte förstår varför upphovsrätten existerar och hur branschen funkar. Gav jag mig in i diskussionen? Nä. Varför bumpade du tråden om du tänker undvika ämnet?

MVH//Jan
Det var väl kanske onödigt, men jag tycker fortfarande ämnet är intressant och jag såg en artikel i DN som jag tyckte var relevant.
Det är väl mer att jag ska försöka att inte gå i klinch med nån i ämnet eftersom det oftast spårar ur och blir dumt. Men jag postar inte såna där länkar för att reta någon, jag tycker som sagt bara att det är av intresse för oss alla, oavsett ståndpunkt i sakfrågorna. Jag tycker fortfarande att det ska kunna föras en vettig diskussion med mer eller mindre hypotetiska frågeställningar utan att någon blir idiotförklarad för det. Men visst, jag kan undvika TBP-trådarna och köra en egen om jag ser nåt jag vill dela med mig av. Det var i alla fall inte illa menat.
Jag tycker också att det är ett intressant ämne men det får jag av någon anledning inte tycka. Andra får skriva hyllmeter om att upphovsrätten är förlegad och att skivbolagen är blodsugare, det är ok, men jag får inte uttrycka en annan åsikt.

//J
Vem påstår att du inte får tycka det?
Vem påstår att du inte får uttrycka en annan åsikt?
Inte jag i alla fall.

Edit: God morgon kamrater! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Fernan
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 3437
Blev medlem: ons 05 dec 2007, 13:53
Ort: Sundsvall

Inlägg av Fernan »

Bild



Bild
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+
Inlägg: 1610
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 08:19
Ort: Södertälje

Inlägg av mackan »

Det är just såna här trådar som bidrar till dålig stämning och off topic på forumet mer än allt annat. Allt gammalt groll dras upp igen. Ironiskt? Japp :D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Vi kan ju alltid återgå till trådens egentliga fråga, önskemål om moderatorer.
Vem vet, vi kanske kan diskutera det hela lite sansat? ;)
Risken är väl överhängande att det förr eller senare blir moderatorer så det är väl lika bra att prata om vad dom då ska moderera.
Jag vet att Semborg följer våra diskussioner och noterar vad folk tycker även om han inte kommenterar det så ofta.

Vad, lite mer preciserat, ska kunna rendera låsning av en tråd tex tycker ni?

(Och tycker man såna här trådar suger så är det bara att låta bli att läsa eller skriva i dem och tyst gilla resultatet när det kommer. :wink: )
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

macahan skrev:Bild
:D PB i ett nötskal?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Vem påstår att du inte får tycka det?
Vem påstår att du inte får uttrycka en annan åsikt?
Inte jag i alla fall.
Jag har vid ett enda tillfälle krävt att inlägg ska tas bort och det handlade då om förnedrande generaliseringar mot homosexuella och rasism. Andra har krävt att trådar ska låsas för att dom uttryckt en annan åsikt i upphovsrättsfrågor.

Bara i den här tråden har jag blivit anklagad för att "ge folk på käften" som uttrycker en annan åsikt än mig (BlackParkas) och det kan jag inte hålla med om. Jag argumenterar och det utan att be folk dra åt helvete eller liknande. Sen kliver BlackParkas igen in och påstår att jag "ältat upphovsrättsfrågor i en 100 sidor lång tråd" och sen skrev BlackParkas att jag är en grinig gammal gubbe och sen skrev Johnne att precis allt jag skriver handlar om upphovsrätt:
johnne skrev:precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy.. vi vet allihopa vad du tycker så du tillför inte någonting nytt med ditt spammande med samma förlegade tugg over and over and over.. vi tycker olika.. vi tillhör olika generationer helt uppenbart.. även om vi inte gör det åldersmässigt.. och kom inte och göm dig med stöldretorik och paragraftramset igen.. vi kan det där..
Fy faan vad jag börjar tröttna på det här forumet. Folk får uttrycka att bögar inte kan kontrollera sin sexualdrift utan att få allt för mycket kritik men jag är en tjurig gammal gubbe med för mycket fritid när jag uttalar min åsikt om någonting som berör mig och dom som jag jobbar med dagligen i otroligt hög grad. Fy faan. Dra åt helvete, vad sur jag blir. Tack för den. Det blir ju en bra dag det här.... :thumbsdown:

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag hade släppt det här men iom Hellboys sista inlägg måste jag bara skriva.


Men JEESUS Hellboy vad du tar saker och ting bokstavligt och personligt och du tar saker ur sitt sammanhang och jag vet inte vad.

Jag säger som jag sagt tidigare: Det är INTE ok att uttrycka sig hur som helst på ett forum ang. homosexualitet, "rasfrågor", religion etc etc, det tycker jag.
Även jag som du kanske kommer ihåg tyckte illa om MatsD:s kommentarer i den tråden det rörde sig om då.

Och tar du ett inlägg som mitt om grinig gubbe och för mycket fritid och blir så vansinnigt förbannad över det, ett inlägg som för det första hade gilmten i ögat och för det andra inte närmelsevis är något av det värsta någon blivit "kallad" på forumet så tycker jag verkligen du ska ta en paus igen eller ta en stund och fundera över VARFÖR du blir så förbannad över en sådan sak.


Alltså, vad i helvete är det som händer?


För er övrigas info så handlar det inte FÖR ALLA om att ha sista ordet.
Som sagt, jag hade inte tänkt skriva mer i den här tråden men jag blir så förbannat less på allt ryggdunkande och larv.
Jag tycker det är skrattretande och förbluffande på samma gång att småsaker kan få sådana här otroliga proportioner och det är som vanligt inte FORUMET som ser till att det blir såhär stora problem av ingenting utan en eller ett par medlemmar...


Hellboy: Om du har så förbaskat svårt för mig så skit i att läsa mina inlägg, det funkar för många andra som av någon anledning inte tål vad jag skriver och jag vet att flera stycken inte läser dina, och minst en som inte är inne på forumet mer pga dig och dina inlägg.

DU blir sur, men du ska veta att jag kokar över snart. DU framställer mig som boven i det här vilket är helt absurt!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Men jösses amalia. Okej, nu är jag också för moderatorer. Den här tråden skulle tok-modererats efter 1a sidan.

Är det bara alla vi andra som inte är mitt i elden av alla diskussioner som ser att ni bara upprepar samma mantra om och om och om och om igen och blir surare och mer förbannade för varje gång ni skriver SAMMA SAK. Gå vidare. Det är ett internetforum. Gå ut i snön, gör nåt annat, avfärda oliktyckarna som idioter och sluta älta..vad som helst bara bryt spiralen. Shit att orka lägga så mycket energi av sitt liv på att vara upprörd för text på ett internetforum...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

cub skrev:Men jösses amalia. Okej, nu är jag också för moderatorer. Den här tråden skulle tok-modererats efter 1a sidan.
Eftersom jag fortfarande är intresserad av att knåpa ihop nån sorts regler för detta så undrar jag lite över exakt vad som skulle föranleda det och varför? Jag menar, hur skulle den regel vara utformad som gjorde att denna tråd skulle bli föremål för moderering?

Jag är alltså INTE ute efter debatt, utan efter förslag!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

cub skrev:Men jösses amalia. Okej, nu är jag också för moderatorer. Den här tråden skulle tok-modererats efter 1a sidan.

Är det bara alla vi andra som inte är mitt i elden av alla diskussioner som ser att ni bara upprepar samma mantra om och om och om och om igen och blir surare och mer förbannade för varje gång ni skriver SAMMA SAK. Gå vidare. Det är ett internetforum. Gå ut i snön, gör nåt annat, avfärda oliktyckarna som idioter och sluta älta..vad som helst bara bryt spiralen. Shit att orka lägga så mycket energi av sitt liv på att vara upprörd för text på ett internetforum...
Ok!
DONE!
Ska ut i snön snart.
Dock så har väl förmodligen någon redan kommenterat mitt senaste inlägg men.... Fuck ´em....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Jag hade släppt det här men iom Hellboys sista inlägg måste jag bara skriva.


Men JEESUS Hellboy vad du tar saker och ting bokstavligt och personligt och du tar saker ur sitt sammanhang och jag vet inte vad.

Jag säger som jag sagt tidigare: Det är INTE ok att uttrycka sig hur som helst på ett forum ang. homosexualitet, "rasfrågor", religion etc etc, det tycker jag.
Även jag som du kanske kommer ihåg tyckte illa om MatsD:s kommentarer i den tråden det rörde sig om då.

Och tar du ett inlägg som mitt om grinig gubbe och för mycket fritid och blir så vansinnigt förbannad över det, ett inlägg som för det första hade gilmten i ögat och för det andra inte närmelsevis är något av det värsta någon blivit "kallad" på forumet så tycker jag verkligen du ska ta en paus igen eller ta en stund och fundera över VARFÖR du blir så förbannad över en sådan sak.


Alltså, vad i helvete är det som händer?


För er övrigas info så handlar det inte FÖR ALLA om att ha sista ordet.
Som sagt, jag hade inte tänkt skriva mer i den här tråden men jag blir så förbannat less på allt ryggdunkande och larv.
Jag tycker det är skrattretande och förbluffande på samma gång att småsaker kan få sådana här otroliga proportioner och det är som vanligt inte FORUMET som ser till att det blir såhär stora problem av ingenting utan en eller ett par medlemmar...


Hellboy: Om du har så förbaskat svårt för mig så skit i att läsa mina inlägg, det funkar för många andra som av någon anledning inte tål vad jag skriver och jag vet att flera stycken inte läser dina, och minst en som inte är inne på forumet mer pga dig och dina inlägg.

DU blir sur, men du ska veta att jag kokar över snart. DU framställer mig som boven i det här vilket är helt absurt!
Om du inte menar vad du skriver så skriv inte över huvudet taget. Alternativt använd smilisar. Du hoppade på mig utan att jag gjort något. Kan du inte förstå att jag blir ledsen och tar det personligt? Det är generaliserandet som jag tar illa vid mig av. Jag vill inte bli anklagad för att bara skriva/bry mig om upphovsrätt då en övergripande majoritet av mina inlägg faktiskt handlar om helt andra saker. Jag vill inte bli minimerad till någon tjatig gubbe som bara bryr mig om en enda sak när det inte är överensstämmande med verkligheten. Generalisera inte. Jag har dom senaste åren hjälpt ganska många här på forumet i många ärenden och jag har kunskap om saker och ting som jag gärna delar med mig av. Åter igen, generalisera aldrig.

Jag har för övrigt inte alls några problem med dina inlägg generellt sätt men jag har problem med när du helt plötsligt hoppar på mig utan någon som helst anledning. Jag kan villigt erkänna att hade inte 200071 skrivit sitt inlägg igår så hade det varit bye bye vad det gäller Hellboy.

Ut i snön med dig nu, ParkasTheWhite.

//J
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Jisses, här lämnar man tråden obevakad en förmiddag, och så har ni redan hunnit bli riktigt förbannade igen.

Ta och chilla nu va. Ni beter er inte på ett okej sätt.
Om ni måste diskutera, kan ni inte göra det på det urtrevliga sättet som bl.a Cuba och basmartin diskuterade Cuba's Octabass? För er som inte läst den finns en länk i "Klassiska PrataBas-trådar"-tråden.

Måste ni ta så illa upp för allt? Vad är det, som gör att ni sitter och blir förbannade för att någon på Internet skriver något ni inte tycker om?

Låt det bero nu. Utbyt lite tekniktips eller varför inte idéer på hur man bäst får sitt livs dam att uthärda ens förkärlek för låga frekvenser!
Och ta nu inte och använd den här tråden som ett rättfärdigande att lämna forumet om ni tänker göra det. ;) Ni är ju hyvens snubbar allihop. Chilla ner lite nu va.

EDIT: Påminn mig om att jag bjuder er på varsin belgare om ni är snälla från och med nu! :D
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:
cub skrev:Men jösses amalia. Okej, nu är jag också för moderatorer. Den här tråden skulle tok-modererats efter 1a sidan.
Eftersom jag fortfarande är intresserad av att knåpa ihop nån sorts regler för detta så undrar jag lite över exakt vad som skulle föranleda det och varför? Jag menar, hur skulle den regel vara utformad som gjorde att denna tråd skulle bli föremål för moderering?

Jag är alltså INTE ute efter debatt, utan efter förslag!
Jag har gett förslag på regler men det verkar jag vara ganska ensam om. För att upprepa:

1. Inga politiska eller religiösa diskussioner.

2. För Semborgs skull, respektera Lagen om Ansvar för Elektroniska Anslagstavlor.

Jag kan lägga till en tredje punkt:

3. Inga generaliseringar.

Och en fjärde kanske:

4. Inga personliga påhopp.

Man kan egentligen ta bort punk 1 om folk vill men då måste övriga regler följas lite extra noga tror jag. Det kan väl vara en bra grund för moderatorer att utgå ifrån. Det funkar inte som det är nu. Urspårningarna blir fler och fler och dom kommer tätare och tätare.

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GNRFGHNNNNGHHGHHG.........................!!!!!!!!!!!!!!
BYDAHÄÖHEHH:...............!


Det här är inte lätt....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Inlägg av kmo »

Detta är ett BASforum, håll resten i OTdelen så blir det nog bra. PrataBAS.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jamen vad fint.
Jag tycker verkligen ett forum med regler uppstagade efter Hellboys tyckande känns som ett öppet och fritt forum där alla får plats och man kan ha bra diskussioner om allt...

.... eller inte!

Jag har en till punkt förresten:


Punkt. 5, eller 6?
Eller blir det 4 om vi tar bort några av Hellboys?


10: Ta inte dig själv på så förbannat stort allvar!



Nej, kanske dags att släcka ner PB om samma människor ska hålla på och härja i så många trådar om samma saker och förstöra allt vad heter öppenhet i diskussioner, diskussioner som fungerat så bra fram till dess att ett visst ämne kom på tal...



Ps. Hellboy: Ska du beskylla MIG för att generalisera nu också trots att det var Johnne som gjorde det i den här tråden? Fint. Ok att du kommer med kritik för vad jag skriver och tycker att jag är dum i huvudet, men håll dig åtminstone till vad som faktiskt är sagt och gjort i tråden.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar