Moderator - trådar som spårar ur.

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:
Hellboy skrev:
blackparkas skrev:Nej då Hellboy, DU verkar få skriva vad som helst om vad du tycker och tänker, men när andra skriver vad de tycker då får de på käften direkt...
Men VAFAAAN DÅ!!!! Det är inte JAG som krävt att trådar ska stängas eller raderas. Jag har sagt ifrån på skarpen när Mats Dagerlind började sprida främlingsfientlig skit och påstå att homosexuella inte kan kontrollera sin sexualdrift. Det är ENDA gången jag sagt att tankar och åsikter med råga passerat gränsen här på PB. Vad är det där för jävla påhopp?? Skyll inte på andra när folk blir förbannade på dig.

//J
Läs mitt senaste inlägg, räkna till 10 innan du brusar upp.
Som jag redan skrivit så är det inget påhopp på dig, snarare andra som låter en del få säga precis vad de tycker om allt mellan himmel och jord, medans när andra säger något om samma saker så kan det bli ramaskri.
Det är så otroligt selektivt beteende att jag kräks.
En del verkar tyckas vara "mer värda" och alltså får säga vad som helst utan tråkningar och glåport eller övrigt gläfs, men sedan finns det en del som inte får säga nå´t utan att det blir en massa larv.
Men formulera det då istället för att hoppa på andra, tack.

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tössberg skrev:Nu tycker jag att det är riktigt otrevlig ton i tråden. Den var trevlig tills ni två började bråka. Snälla. Lägg av. Båda.

Jag vill inte att ni ska lämna forumet för att ni är förbannade på andra forumiter. Låt det bero.
Fridens.

Vem är det som svär och kallat saker för skit??



Läs mina inlägg och säg mig vad som är så väldigt otrevligt i dem?

Att Hellboy väljer att ta det jag skrev personligt, bara för att jag råkade ta honom som exempel är knappast mitt problem.
(Titta! Jag låter som Johannes... hujeda mig!!!)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Va konstigt!

En tråd med en massa tomma inlägg! :shock:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+
Inlägg: 695
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 20:07
Ort: Malmö

Inlägg av motorman »

Hej alla.
Jag har unvikit att yttra mig om allt detta tidigare och vill bara skriva en uppmaning.
SNÄLLA, försök att diskutera uppenbart kontroversiella ämnen på PB.
Det är SVÅRT att hitta så här bra forum för att diskutera basrelaterat, småretas, eller bara för att prata av sig om vardagsrelaterat nonsens.
Det är LÄTT att hitta andra sidor där man kan diskutera droger, rasism och religion.

god jul och krama varandra i trafiken
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Tössberg skrev:Nu tycker jag att det är riktigt otrevlig ton i tråden. Den var trevlig tills ni två började bråka. Snälla. Lägg av. Båda.

Jag vill inte att ni ska lämna forumet för att ni är förbannade på andra forumiter. Låt det bero.
Fridens.
Jag har delgivit mina åsikter i trevlig ton och så blir jag påhoppad. För att använda Johans egna ord: -"Det var inte jag som började".

//J
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Parkas: vi kan diskutera det här via PM om du vill det.
Jag tycker ni båda gör lika mycket fel, eftersom det upplevs som att ni båda brusar upp och blir förbannade.

Hellboy: Det kanske är dags att gå en promenad och vädra tankarna lite?

EDIT: Parkas kanske också ska ta en promenad.

Dessutom: Hela min uppväxt har jag fått höra, av män i er ålder, att det krävs två för att träta.

Fridens, båda två.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:
Tössberg skrev:Nu tycker jag att det är riktigt otrevlig ton i tråden. Den var trevlig tills ni två började bråka. Snälla. Lägg av. Båda.

Jag vill inte att ni ska lämna forumet för att ni är förbannade på andra forumiter. Låt det bero.
Fridens.

Vem är det som svär och kallat saker för skit??



Läs mina inlägg och säg mig vad som är så väldigt otrevligt i dem?

Att Hellboy väljer att ta det jag skrev personligt, bara för att jag råkade ta honom som exempel är knappast mitt problem.
(Titta! Jag låter som Johannes... hujeda mig!!!)
Osakligheten uppfattar inte jag som speciellt trevlig. Hellboy har ältat i 100 sidor.... För övrigt så svär jag hur myckekt jag vill. Svordomar ingår i mitt vokabulär.

//Hell
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Du har ju inte ens blivit påhoppad!??!?!?

Att DU VÄLJER att tolka det som ett påhopp är tragiskt.

Att jag ska behöva förklara mig i detta 3 ggr är MER än tragiskt.



Jag valde Hellboy som ett exempel.
Marcbass är ett annat exempel.
Vissa medlemmar får tycka och tänka öppet om saker och ting medans andra inte får det utan glirningar och trams.
På vilket sätt är detta ett påhopp?
För att jag råkar tycka att du ofta är en sådan medlem som får äran att tycka och tänka utan mothugg?
(Förutom i copyrighttrådarna då du fått en hel del kängor förstås...)


Det är väl snarare JAG som ska ha en ursäkt av Marcuc eftersom han hoppar på mig i ett av sina inlägg med saker som jag inte tycker stämmer för fem öre m tanke på att jag varit lugn som en filbunke hur länge som helst men så råkar det komma upp ett ämne som berör honom och då ska vi ha moderatorer...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:Va konstigt!

En tråd med en massa tomma inlägg! :shock:

Ja se titta!!
Nu försvann all text för mig också!
Märkligt.

Fler?

Någon som PM:ar Semborg om detta?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Jag tycker att ni är fega kräk allihop!
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Tråden borde för övrigt byta titel till "Moderatortråden som spårar ur".

Nä, nu ska jag inte sitta och vara dryg eller försöka vara nån jävla fredsduva längre.
Nu ska jag köpa brännevin! Hej hopp! :D

EDIT: Det är nog fler än jag i den här tråden som bör ta en promenad, fast kanske inte till brännevinshandeln.
Senast redigerad av Tössberg den ons 16 dec 2009, 17:20, redigerad totalt 1 gånger.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Du har ju inte ens blivit påhoppad!??!?!?

Att DU VÄLJER att tolka det som ett påhopp är tragiskt.

Att jag ska behöva förklara mig i detta 3 ggr är MER än tragiskt.



Jag valde Hellboy som ett exempel.
Marcbass är ett annat exempel.
Vissa medlemmar får tycka och tänka öppet om saker och ting medans andra inte får det utan glirningar och trams.
På vilket sätt är detta ett påhopp?
För att jag råkar tycka att du ofta är en sådan medlem som får äran att tycka och tänka utan mothugg?
(Förutom i copyrighttrådarna då du fått en hel del kängor förstås...)


Det är väl snarare JAG som ska ha en ursäkt av Marcuc eftersom han hoppar på mig i ett av sina inlägg med saker som jag inte tycker stämmer för fem öre m tanke på att jag varit lugn som en filbunke hur länge som helst men så råkar det komma upp ett ämne som berör honom och då ska vi ha moderatorer...
Ta det med honom då. Blanda inte in mig.

//J
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Roland skrev:Jag tycker att ni är fega kräk allihop!

Oj, det där inlägget såg jag faktiskt, intressant!

Och ja, jag håller med.
Jag är en feg stackare.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jag har PM:at Parkas för ex antal minuter sen, snart en timme tror ja nästan faktiskt.
Inget svar ännu dock..

Det är just dom här missförstånden som är så tydliga här som jag inte tycker borde skrivas, sånt man skall ta i PM eller per telefon.
Vem är karl nog att ringa?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Reda ut saker på ett internetforum per telefon?
Knappast.

Har haft en forummedlem som ringt mig typ mitt i natten för ett år sedan eller så, tycker allt att man bör kunna klara ut sådant på forumet snarare än behöva ringa.

Ang. ditt PM så tycker jag du lika gärna kan ta sådana saker i tråden det handlar om.
Vad spelar det för roll om du försöker släta över det i ett PM?
Nej, du behöver inte ringa.
Allt kommer bli bra och det blåser över och så är vi "polare" igen.

Men helt ärligt tycker jag att det var ganska klantigt att gnälla på mig när jag knappt varit inblandad i nå´t och jag dessutom FÖRSÖKT att inte skriva en massa strunt i trådarna utan iaf hålla mig till ämnet även om jag helt klart skriver i för många trådar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

blackparkas skrev:FÖRSÖKT att inte skriva en massa strunt i trådarna utan iaf hålla mig till ämnet även om jag helt klart skriver i för många trådar.
Vore ju helt underbart. :)

Du missuppfatta alltså även mitt PM.
blackparkas skrev:Allt kommer bli bra och det blåser över och så är vi "polare" igen.
Någon som har sagt att vi INTE är de?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

marcbass skrev:
blackparkas skrev:FÖRSÖKT att inte skriva en massa strunt i trådarna utan iaf hålla mig till ämnet även om jag helt klart skriver i för många trådar.
Vore ju helt underbart. :)

Du missuppfatta alltså även mitt PM.
blackparkas skrev:Allt kommer bli bra och det blåser över och så är vi "polare" igen.
Någon som har sagt att vi INTE är de?

Kan du ta fram något exempel där jag i en tråd som inte redan är besudlad med en massa skit skriver ett struntinlägg?
(Förutom då pris-gnäll, vilket du uppfattar som strunt men inte jag)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hellboy skrev:
TDHP skrev:
Hellboy skrev:
TDHP skrev:Jaha, och nu ska du tala om för mig vad jag TROR eller TYCKER då? :wink:

Du får tro vad du vill så tror jag vad jag vill.
Det är väl ganska självklart vilka personer du syftar på och för min del kan jag bara säga att du har fel. Det handlar inte om personer. Det handlar om åsikter. Jag förklarar för dig att ur min synvinkel så har du fel om du tror att det handlar om något personligt gruff. Man måste skilja på sak och person.... :tummenupp:

//J
Du har ingen aning om vilka personer jag syftar på.
(Du ingår tex inte i den grupp jag tänkte på när jag skrev detta.)
Du får gärna ha dina åsikter och TYCKA att jag har fel, men tala inte om för mig vad jag menar, tror eller tycker tack. Det klarar jag själv. Ok?
Vi förstår säkert vad vi menar bägge två.
Ok. Då ber jag så mycket om ursäkt. Det glädjer mig att jag inte är med i den gruppen, kan jag ju tillägga. Stort tack för att du klargjorde. :tummenupp:

Men om sanningen ska fram så har det känts ganska länge att jag inte är så himla poppis längre. Jag är ganska klar och tydlig i det jag tycker och tänker och jag vet att folk stör sig på det. Med all säkerhet ungefär lika mycket som jag stör mig på folk som försöker underminera den bransch jag jobbar i.

MVH//Jan
Det är alltid coolers, det vet du!
Du har ju då ibland en förmåga att vara "Bror Duktig" som kan vara lite irriterande, men du är aldrig sen att ändra dig eller ta tillbaks om du blir tillrättavisad, så det är liksom lugnt för min del! (Jag är säker på att det finns dom som tycker jag är likadan!) Om poppis är att ha ja-sägare runt sig och bli ryggdunkad vartannat inlägg så är du kanske inte det, om det är att folk gärna tar en diskussion på vettig nivå om saker och ting så tror jag visst du är det. Att JAG TYCKER du kan bli en aning hemmablind när det närmar sig upphovsrätt o dyl det minsta lilla får jag väl leva med! Jag har ändå tänkt undvika dom diskussionerna! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:Det är alltid coolers, det vet du!
Du har ju då ibland en förmåga att vara "Bror Duktig" som kan vara lite irriterande, men du är aldrig sen att ändra dig eller ta tillbaks om du blir tillrättavisad, så det är liksom lugnt för min del! (Jag är säker på att det finns dom som tycker jag är likadan!) Om poppis är att ha ja-sägare runt sig och bli ryggdunkad vartannat inlägg så är du kanske inte det, om det är att folk gärna tar en diskussion på vettig nivå om saker och ting så tror jag visst du är det. Att JAG TYCKER du kan bli en aning hemmablind när det närmar sig upphovsrätt o dyl det minsta lilla får jag väl leva med! Jag har ändå tänkt undvika dom diskussionerna! :wink:
Det är kanske inte så konstigt när man betänker det faktum att upphovsrätten är fundamentet i det som gör att många kan leva och verka inom kultursektorn. Jag fick bita mig rejält i tungan tidigare idag när du bumpade en gammal Pirate Bay-tråd (eller om det var igår kväll). Det verkar ju inte direkt som att du kan hålla dig borta du heller. Den diskussionen som följde med Mats D i spetsen gör mig urförbannad för den målar upp en sanning som inte riktigt stämmer med verkligheten och den målas upp av folk som inte förstår varför upphovsrätten existerar och hur branschen funkar. Gav jag mig in i diskussionen? Nä. Varför bumpade du tråden om du tänker undvika ämnet?

MVH//Jan
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tagga ner nu Hellboy.
Du framstår mer och mer som en grinig gammal gubbe med för mycket fritid när du går igång sådär på minsta lilla grej.
Du är ju nästan värre än mig...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Jag och min roommate satt och åt chips medan vi läste genom den här tråden. :D
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Här blev det visst en bubbelplast.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy.. vi vet allihopa vad du tycker så du tillför inte någonting nytt med ditt spammande med samma förlegade tugg over and over and over.. vi tycker olika.. vi tillhör olika generationer helt uppenbart.. även om vi inte gör det åldersmässigt.. och kom inte och göm dig med stöldretorik och paragraftramset igen.. vi kan det där..

tråden handlar om moderatorer.. jag tycker ärligt talat att det verkar stinka konspiration i denna tråden.. några välkända går samman och ser till att en tråd ballar ur heligt för att påvisa behovet av moderatorer..

återigen.. vem ska moderera och efter vems preferenser och regler..???

forum som upprättar moderation brukar bli förbannat tråkiga och mer urballade än dom var innan.. Drifterforumet var kanonbra tills dom tillsatte moderation.. moderatorn va ett kristet jävla offer och helt plötsligt så försvann alla inlägg med svordomar.. sen försvann bilder med motivlack som enl denna moderator var emot kristen tro.. bizarrt eller hur.. det jag menar är att oavsett vem som modererar så har vi alla olika utgångspunkter till vad vi tycker och hur vi ser på saker o ting..

det enda man behöver är att inse att inte skriva saker som är rasistiska eller liknande.. dvs bryter mot svensk lag det betyder inte att vi inte kan diskutera rasism.. eller skofetisher..

att läsa igenom det man skriver och kunna stå för det man sagt.. även vid en konfrontation.

men lägg av detta tramset nu.. jävla vuxendagis
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Janne

Inlägg av Janne »

Men parkas, med risk för att överdriva min egen betydelse, tror faktiskt att tråden här är riktad mot mig i första början. Fast du får gärna slåss på barrikaderna istället för mig även om det är så, för jag har låtar att planka :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johnne: Hahaaaaaa!!!! Det var det roligaste jag hört! Förbjöd han motivlacksbilder med nakna brudar då och demoner och döskallar eller? HAHAAAAAA!!!!

Uppskattar iofs inte epitetet "kristet jävla offer" och hoppas det inte var ett generellt samlingsnamn för kristna människor.

Ang din teori om att några gått ihop för att påvisa behovet av moderatorer så är det iaf inget som jag är inblandad i isf.



Janne: Det är kanske både du och jag som är bovarna i dramat helt enkelt? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar