Moderator - trådar som spårar ur.

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

johnne skrev:precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy..
Du vet lika bra som mig att det inte stämmer.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

blackparkas skrev:Tagga ner nu Hellboy.
Du framstår mer och mer som en grinig gammal gubbe med för mycket fritid när du går igång sådär på minsta lilla grej.
Du är ju nästan värre än mig...
Okay.....

//J
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Janne skrev:Men parkas, med risk för att överdriva min egen betydelse, tror faktiskt att tråden här är riktad mot mig i första början. Fast du får gärna slåss på barrikaderna istället för mig även om det är så, för jag har låtar att planka :D
Tycker inte alls du har kapat några trådar så nu är jag inte alls med på vad du menar.
Nu har du nog tagit åt dig av nånting helt annat.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

marcbass skrev:
Janne skrev:Men parkas, med risk för att överdriva min egen betydelse, tror faktiskt att tråden här är riktad mot mig i första början. Fast du får gärna slåss på barrikaderna istället för mig även om det är så, för jag har låtar att planka :D
Tycker inte alls du har kapat några trådar så nu är jag inte alls med på vad du menar.
Nu har du nog tagit åt dig av nånting helt annat.

Vilka trådar har jag kapat då Marcuc?
VAh?
VAH? VAAAAH?



;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev: Uppskattar iofs inte epitetet "kristet jävla offer" och hoppas det inte var ett generellt samlingsnamn för kristna människor.
Nej, det är nästan lika illa som "dryga stockholmare"!
Janne

Inlägg av Janne »

marcbass skrev:
Janne skrev:Men parkas, med risk för att överdriva min egen betydelse, tror faktiskt att tråden här är riktad mot mig i första början. Fast du får gärna slåss på barrikaderna istället för mig även om det är så, för jag har låtar att planka :D
Tycker inte alls du har kapat några trådar så nu är jag inte alls med på vad du menar.
Nu har du nog tagit åt dig av nånting helt annat.

Jaha, jag trodde det var dina arga pm till mig som jag sen kommenterade som orsakade tråden. Men som sagt, jag är snar att överdriva min egen betydelse ;). Lika glad är jag för det, tillbaks till Earth wind and fire..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Roland skrev:
blackparkas skrev: Uppskattar iofs inte epitetet "kristet jävla offer" och hoppas det inte var ett generellt samlingsnamn för kristna människor.
Nej, det är nästan lika illa som "dryga stockholmare"!
Jasså?
Har ni så ömma tår där nere alltså?
Det trodde jag aldrig.....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Nu sätter ni igång igen. Jävlar.

Vuxna karlar. Jävla vuxendagis.
FAN! Ge er nån gång! Den här tråden är ju helt ur spår nu.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Tössberg skrev:Nu sätter ni igång igen. Jävlar.

Vuxna karlar. Jävla vuxendagis.
FAN! Ge er nån gång! Den här tråden är ju helt ur spår nu.
+1.

Det blir rött kort till vuxna män som inte kan hålla sams:
Bild
Senast redigerad av Mr Praline den ons 16 dec 2009, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Samuel V skrev:
Tössberg skrev:Nu sätter ni igång igen. Jävlar.

Vuxna karlar. Jävla vuxendagis.
FAN! Ge er nån gång! Den här tråden är ju helt ur spår nu.
+1.
Quotar du Tössberg med ett rött kort?

Om inte, gör om.
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Cuba skrev:
Samuel V skrev:
Tössberg skrev:Nu sätter ni igång igen. Jävlar.

Vuxna karlar. Jävla vuxendagis.
FAN! Ge er nån gång! Den här tråden är ju helt ur spår nu.
+1.
Quotar du Tössberg med ett rött kort?

Om inte, gör om.
Nej, jag ger ett rött kort till vuxendagiset! :D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hellboy skrev:
johnne skrev:precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy..
Du vet lika bra som mig att det inte stämmer.

//J
Hade Hellboy bara skrivit om Upphovsrätt hade nog till och med jag blivit lite trött.

Men jag skulle ha blivit väldigt ledsen om Hellboy hade gett upp för gott efter alla sorgliga diskussioner och påhopp eftersom det är få personer som har så mycket vettiga synpunkter, stor kunskap som han generöst delar med sig av och dessutom är väldigt lugn och saklig. Man behöver inte leta länge för att hitta bra trådar där Hellboy fortfarande skriver mycket bra saker som inte på nåt sätt har med upphovsrättsfrågor att göra.

Att få det att låta som Hellboy bara tjatar om en sak är ungefär lika korkat som att säga att Sverige hade varit ett bättre land utan invandrare och homosexuella.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:
Roland skrev:
blackparkas skrev: Uppskattar iofs inte epitetet "kristet jävla offer" och hoppas det inte var ett generellt samlingsnamn för kristna människor.
Nej, det är nästan lika illa som "dryga stockholmare"!
Jasså?
Har ni så ömma tår där nere alltså?
Det trodde jag aldrig.....
Det går ju inte att låta bli...här räcker det ju att man hostar så kastar ni brinnande facklor på varandra...
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Hellboy skrev:
TDHP skrev:Det är alltid coolers, det vet du!
Du har ju då ibland en förmåga att vara "Bror Duktig" som kan vara lite irriterande, men du är aldrig sen att ändra dig eller ta tillbaks om du blir tillrättavisad, så det är liksom lugnt för min del! (Jag är säker på att det finns dom som tycker jag är likadan!) Om poppis är att ha ja-sägare runt sig och bli ryggdunkad vartannat inlägg så är du kanske inte det, om det är att folk gärna tar en diskussion på vettig nivå om saker och ting så tror jag visst du är det. Att JAG TYCKER du kan bli en aning hemmablind när det närmar sig upphovsrätt o dyl det minsta lilla får jag väl leva med! Jag har ändå tänkt undvika dom diskussionerna! :wink:
Det är kanske inte så konstigt när man betänker det faktum att upphovsrätten är fundamentet i det som gör att många kan leva och verka inom kultursektorn. Jag fick bita mig rejält i tungan tidigare idag när du bumpade en gammal Pirate Bay-tråd (eller om det var igår kväll). Det verkar ju inte direkt som att du kan hålla dig borta du heller. Den diskussionen som följde med Mats D i spetsen gör mig urförbannad för den målar upp en sanning som inte riktigt stämmer med verkligheten och den målas upp av folk som inte förstår varför upphovsrätten existerar och hur branschen funkar. Gav jag mig in i diskussionen? Nä. Varför bumpade du tråden om du tänker undvika ämnet?

MVH//Jan
Det var väl kanske onödigt, men jag tycker fortfarande ämnet är intressant och jag såg en artikel i DN som jag tyckte var relevant.
Det är väl mer att jag ska försöka att inte gå i klinch med nån i ämnet eftersom det oftast spårar ur och blir dumt. Men jag postar inte såna där länkar för att reta någon, jag tycker som sagt bara att det är av intresse för oss alla, oavsett ståndpunkt i sakfrågorna. Jag tycker fortfarande att det ska kunna föras en vettig diskussion med mer eller mindre hypotetiska frågeställningar utan att någon blir idiotförklarad för det. Men visst, jag kan undvika TBP-trådarna och köra en egen om jag ser nåt jag vill dela med mig av. Det var i alla fall inte illa menat.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
johnne
Medlem+
Inlägg: 1585
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 23:04
Ort: sala

Inlägg av johnne »

johnne skrev:
precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy..


Du vet lika bra som mig att det inte stämmer.
Ja... jag vet det.. men du börjar bli ganska liktydig med upphovsrätt.. postsen man rullar förbi utan att läsa.. jag tycker det är synd.
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube

Spriten räddade mig från sporten
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Det jag stör mig mest på är folk som aldrig kan låta saker bero utan tjatar vidare och ska ha sista ordet heeeela tiden. DET förstör forumet mest för min del. Det blir bara ett jävla tjat av det hela.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Hellish skrev:Det jag stör mig mest på är folk som aldrig kan låta saker bero utan tjatar vidare och ska ha sista ordet heeeela tiden. DET förstör forumet mest för min del. Det blir bara ett jävla tjat av det hela.
Just nu hade du sista ordet.... :wink:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Roland skrev:
Hellish skrev:Det jag stör mig mest på är folk som aldrig kan låta saker bero utan tjatar vidare och ska ha sista ordet heeeela tiden. DET förstör forumet mest för min del. Det blir bara ett jävla tjat av det hela.
Just nu hade du sista ordet.... :wink:
Fan heller! Nu ljuger du! NÄÄÄÄR har jag nånsin... blablabla... 8)

Och just... Din pisskristna stockholmarjääääävel! :wink:
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Hellish skrev:
Roland skrev:
Hellish skrev:Det jag stör mig mest på är folk som aldrig kan låta saker bero utan tjatar vidare och ska ha sista ordet heeeela tiden. DET förstör forumet mest för min del. Det blir bara ett jävla tjat av det hela.
Just nu hade du sista ordet.... :wink:
Fan heller! Nu ljuger du! NÄÄÄÄR har jag nånsin... blablabla... 8)

Och just... Din pisskristna stockholmarjääääävel! :wink:
:twisted:
Användarvisningsbild
S.Hockert
Medlem
Inlägg: 332
Blev medlem: tor 16 jul 2009, 21:20
Ort: göteborg-kungsbacka

Inlägg av S.Hockert »

Tössberg skrev:Nu sätter ni igång igen. Jävlar.

Vuxna karlar. Jävla vuxendagis.
FAN! Ge er nån gång! Den här tråden är ju helt ur spår nu.
nu sticker lilla-grabben in ett veto!
jag håller med dig tössberg. vad händer här? vuxendagis..
och jag håller med marcbass också, ta detta på telefon gubbar, eller på PM!

be friends :) :hug:
Ampeg SVT MTI era - Ampeg 410 - Fender Jazz Bass -70 - Fender Jazz Bass -73 - Gibson Les Paul Triumph -72 - Tokai Hardpuncher -82
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Hellish skrev:Det jag stör mig mest på är folk som aldrig kan låta saker bero utan tjatar vidare och ska ha sista ordet heeeela tiden. DET förstör forumet mest för min del. Det blir bara ett jävla tjat av det hela.
+10
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

TDHP skrev:
Hellboy skrev:
TDHP skrev:Det är alltid coolers, det vet du!
Du har ju då ibland en förmåga att vara "Bror Duktig" som kan vara lite irriterande, men du är aldrig sen att ändra dig eller ta tillbaks om du blir tillrättavisad, så det är liksom lugnt för min del! (Jag är säker på att det finns dom som tycker jag är likadan!) Om poppis är att ha ja-sägare runt sig och bli ryggdunkad vartannat inlägg så är du kanske inte det, om det är att folk gärna tar en diskussion på vettig nivå om saker och ting så tror jag visst du är det. Att JAG TYCKER du kan bli en aning hemmablind när det närmar sig upphovsrätt o dyl det minsta lilla får jag väl leva med! Jag har ändå tänkt undvika dom diskussionerna! :wink:
Det är kanske inte så konstigt när man betänker det faktum att upphovsrätten är fundamentet i det som gör att många kan leva och verka inom kultursektorn. Jag fick bita mig rejält i tungan tidigare idag när du bumpade en gammal Pirate Bay-tråd (eller om det var igår kväll). Det verkar ju inte direkt som att du kan hålla dig borta du heller. Den diskussionen som följde med Mats D i spetsen gör mig urförbannad för den målar upp en sanning som inte riktigt stämmer med verkligheten och den målas upp av folk som inte förstår varför upphovsrätten existerar och hur branschen funkar. Gav jag mig in i diskussionen? Nä. Varför bumpade du tråden om du tänker undvika ämnet?

MVH//Jan
Det var väl kanske onödigt, men jag tycker fortfarande ämnet är intressant och jag såg en artikel i DN som jag tyckte var relevant.
Det är väl mer att jag ska försöka att inte gå i klinch med nån i ämnet eftersom det oftast spårar ur och blir dumt. Men jag postar inte såna där länkar för att reta någon, jag tycker som sagt bara att det är av intresse för oss alla, oavsett ståndpunkt i sakfrågorna. Jag tycker fortfarande att det ska kunna föras en vettig diskussion med mer eller mindre hypotetiska frågeställningar utan att någon blir idiotförklarad för det. Men visst, jag kan undvika TBP-trådarna och köra en egen om jag ser nåt jag vill dela med mig av. Det var i alla fall inte illa menat.
Jag tycker också att det är ett intressant ämne men det får jag av någon anledning inte tycka. Andra får skriva hyllmeter om att upphovsrätten är förlegad och att skivbolagen är blodsugare, det är ok, men jag får inte uttrycka en annan åsikt.

//J
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Hellish skrev:Det jag stör mig mest på är folk som aldrig kan låta saker bero utan tjatar vidare och ska ha sista ordet heeeela tiden. DET förstör forumet mest för min del. Det blir bara ett jävla tjat av det hela.

+8
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

johnne skrev:
johnne skrev:
precis allt du säger handlar om upphovsrätt hellboy..


Du vet lika bra som mig att det inte stämmer.
Ja... jag vet det.. men du börjar bli ganska liktydig med upphovsrätt.. postsen man rullar förbi utan att läsa.. jag tycker det är synd.
Generalisera inte, tack. Jag blir på dåligt humör.

//J
Skriv svar