Förslag på regler för säljtrådar!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Förslag på regler för säljtrådar!

Inlägg av bootsy »

bjelkeman skrev:
slarvid skrev:Orkar nte plöja alla inlägg, men jag tycker det är störande när folk fått sin pryl såld, då raderar de allt de skrivit.
Räck med skriva såld i rubrik. Jag tycker priset ska ligga kvar så kan man kolla typ marknadsvärdet prylarna, om man ska köpa eller sälja en likadan
+1 :tummenupp:
Jag tycker att slutpriset kan få vara en sak mellan säljaren och köparen. I övrigt är jag helt med.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Re: Förslag på regler för säljtrådar!

Inlägg av Mungi »

bootsy skrev:
bjelkeman skrev:
slarvid skrev:Orkar nte plöja alla inlägg, men jag tycker det är störande när folk fått sin pryl såld, då raderar de allt de skrivit.
Räck med skriva såld i rubrik. Jag tycker priset ska ligga kvar så kan man kolla typ marknadsvärdet prylarna, om man ska köpa eller sälja en likadan
+1 :tummenupp:
Jag tycker att slutpriset kan få vara en sak mellan säljaren och köparen. I övrigt är jag helt med.
+1 Det kan precis lika gärna vara missvisande som informativt. Det utsatta priset behöver inte alls vara det faktiska säljpriset, och med tiden förändras prisbilden varför gamla priser kan ge en skev bild av den faktiska aktuella prisbilden, vilket i sin tur kan skapa missförstånd, irritation, eksem, analklåda, bråk och till och med världskrig. Sånt ska man akta sig för tycker jag. Peace!

Bild
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Förslag på regler för säljtrådar!

Inlägg av AlbinH »

bjelkeman skrev:
slarvid skrev:Orkar nte plöja alla inlägg, men jag tycker det är störande när folk fått sin pryl såld, då raderar de allt de skrivit.
Räck med skriva såld i rubrik. Jag tycker priset ska ligga kvar så kan man kolla typ marknadsvärdet på prylarna, om man ska köpa eller sälja en likadan


+1 :tummenupp:
Det verkliga slutpriset är ju ändå en sak mellan säljaren och köparen. I övrigt är jag helt med.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar