Behövs det moderatorer?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Behöver vi moderatorer?

JA!
24
25%
NEJ!
71
75%
 
Antal röster: 95

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Jag röstade JA men då menar jag inte att forumet ska modereras så hårt som många andra forum utan mer att någon/några kan kunna hjälpa Semborg med inlägg/spam och annat som direkt bryter mot lagen. Det måste fortfarande vara högt i tak och hittills har jag ärligt inte tyckt att det varit några problem. Dom "problem" som uppstått har löst sig själva p.g.a. den höga moralen och respekten som faktiskt finns här bland medlemmarna. Har någon spårat ur brukar det blixtsnabbt bli rättning och banning från resterande forummedlemmar. Så vad det gäller just det kan man kanske säga att vi alla faktiskt redan ÄR moderatorer som ser till så att allt funkar.

Men ibland kanske Semborg är borta eller har mycket att göra på annat håll och då kan det kanske vara bra om några har mandat att ta bort inlägg/spam och annat som bryter mot lagen. Men detta måste ske med fingertoppskänsla. Några små tankar....

//J
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+
Inlägg: 1560
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 01:18
Ort: Umeå

Inlägg av Myxomatosis »

Har för mig att jag har röstat nej i den här tråden.. men nu har jag ändrat mej! Känns som om trollen har upptäckt PrataBas och troligtvis kommer öka i antal. :arrow: Moderator kommer att behövas.

Sen måste ju moderatorn lira med känsla och inte förstöra stämningen här på PB.. men det är en annan historia.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Hänvisa gärna till dessa troll.
Användarvisningsbild
Myxomatosis
Medlem+
Inlägg: 1560
Blev medlem: lör 08 sep 2007, 01:18
Ort: Umeå

Inlägg av Myxomatosis »

Inga stora troll än så länge.. egentligen helt harmlösa hittills. Vi har väl karln med kontrabasen och ekan, han med den grova stränghöjden som gjorde denna tråd http://pratabas.se/viewtopic.php?t=9128 ... sc&start=0. Sen skapades ett nick som hette marcussss(4 s) för ett inlägg i marcusss(3 s) säljtråd och det finns säkert fler troll liggandes nånstans.
Som sagt, inget allvarligt.. men man har nog blivit lite paranoid efter en hel del läsning på vissa gitarrforum. :?
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Ok. Jag förstår känslan. Behöver jag säga GMF?
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25785
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Än så länge tycker jag vi klarar oss...

Och vi har ju faktiskt en moderator på forumet, även om han inte sitter och modererar hela tiden. Men är det nåt troll som kommer och trollar värre än vi kan rå på själva (som vi ju gjort hittills) så tror jag ett pm/mail till Semborg löser problemet snabbt och enkelt.

De gemensamma trollsågningarna hittills har mest varit kul IMO... :D
Medlem i PB50+
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Det är bara avundsjuka gitarrister som trollar (:lol:) här på forumet!
Skriv svar