Poll om huruvida ni trivs på forumet!

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!

Trivs du på forumet?

Absolut! Bästa forumet i världen!
66
92%
Nej! Hatar den här skiten!
1
1%
Nja, jag är för feg för att säga vad jag tycker.
5
7%
 
Antal röster: 72

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Poll om huruvida ni trivs på forumet!

Inlägg av blackparkas »

Pga en tråd på forumet ang. att formets medlemmar inte skulle känna sig välkomna/trivas så slänger jag upp en liten poll...



Vad tycker ni?
Trivs ni?
Vantrivs ni?


Ni kan motivera era svar här i tråden.
Anledningen till att det kommit på tal är att en del (en användare?) tycker det är jobbigt med allt Off Topic-snack.
Vilket man väl får respektera, dock så anser jag och många fler att det är just det som gör pratabas till vad det är.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17242
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag kan väl inte annat än tycka bra om eländet. Men å andra sidan är jag kanske en av dem som skrämmer bort rookies med mina haranger...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Din frågeställning var lite hårddragen men visst jag trivs bra här! Det tjafs som emellanåt uppkommer mellan forumdeltagare tror jag inte går att lösa med en moderator.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem
Inlägg: 178
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 13:15
Ort: Nej

Inlägg av KSFR »

Jag känner mig träffad ;)

Men vad ska jag rösta? jag hatar verkligen inte pratabas men bara för det måste jag vara tvungen att älska det? Nej du får allt fundera ut lite bättre röstningsalternativ innan jag röstar. Angående den andra tråden får vi se om jag kommer med något mer inlägg, för jag tycker att jag har utryckt mig väldigt klart och tydligt och jag har inte så mycket mer att tilläga.

MVH
Medlem i Hagströmsmaffian.
Användarvisningsbild
Fisken
Medlem+
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 09 sep 2007, 21:59
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Fisken »

Inte för att jag har skrivit så mycket här och jag antar att knappt någon vet vem jag är..

Men på något sätt trivs jag här ändå, är faktiskt riktigt trevligt här. :)
Och jag blev ju ganska så bra välkommnad.

Men jag känner mig liten mot alla andra typ. :P Alltså att jag är yngre..(Nog för att det säkert finns yngre och jämnåriga personer här)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ok.... se det som tummen upp eller tummen ner då...

Ni behöver inte ta just orden på så stort allvar.... hata/älska alltså..
Det är en poll bara för att se om ni trivs...
Fast å andra sidan, skulle ni inte trivas skulle ni knappast vara här...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Japp, jag trivs alldeles utmärkt här!
Fast lite mer bredd i röstningsalternativen hade väl inte skadat, det där blev nog precis det den/de du förmodligen menade med att det är lite inbördes beundran. Gilla forumet eller dra liksom. Fast jag förstår att det inte var riktigt så du menade! :wink:

Edit: Det skulle kanske vara en bra funktion att kunna lägga till röstningalternativ, Semborg?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det är så jobbigt med många alternativ.
Tog en för en mot en vet inte så att säga, sen fick ni motivera i svaren.

Gilla forumet eller dra är Johannes motto, även jag kan väl känna att det inte är helt åt skogen sagt.
Att försöka ändra på något som de flesta tycker är det bästa med forumet känns inte som något vettigt drag.

Se´n är det väl så också att om man inte vill ha en massa snack i sina trådar, säg till då för bövelen så slipper ni. Det räcker ju oftast med att säga "Nu försöker jag kränga en bas här, sluta jiddra".

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev: Att försöka ändra på något som de flesta tycker är det bästa med forumet känns inte som något vettigt drag.

Se´n är det väl så också att om man inte vill ha en massa snack i sina trådar, säg till då för bövelen så slipper ni. Det räcker ju oftast med att säga "Nu försöker jag kränga en bas här, sluta jiddra".
:tummenupp:
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem
Inlägg: 178
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 13:15
Ort: Nej

Inlägg av KSFR »

blackparkas skrev:
Att försöka ändra på något som de flesta tycker är det bästa med forumet känns inte som något vettigt drag.
Vadå försöka ändra? Jag har bara utryckt mina egna åsikter, sen att det inte är genomförbart är smällar jag kan ta. Och jo jag tycker faktiskt att Pratabas är ett helt okej forum, men varför är det så fel att komma med feedback? Reaktionen blev ju typ, om du inte trivs kan du dra åt #%¤@. Även fast jag inte har lagt så hemskt många inlägg, kan jag ju också ha ideer om hur forumet skulle kunna utvecklas och bli bättre.

MVH
Medlem i Hagströmsmaffian.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag tycker det låter som om du kommer att passa rätt bra här! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

KSFR skrev:
blackparkas skrev:
Att försöka ändra på något som de flesta tycker är det bästa med forumet känns inte som något vettigt drag.
Vadå försöka ändra? Jag har bara utryckt mina egna åsikter, sen att det inte är genomförbart är smällar jag kan ta. Och jo jag tycker faktiskt att Pratabas är ett helt okej forum, men varför är det så fel att komma med feedback? Reaktionen blev ju typ, om du inte trivs kan du dra åt #%¤@. Även fast jag inte har lagt så hemskt många inlägg, kan jag ju också ha ideer om hur forumet skulle kunna utvecklas och bli bättre.

MVH

Vill bara understryka att det inte är jag som tycker man ska dra bara för att det inte passar till 100%.

Som jag uppfattade det hela så var ditt förslag att vi skulle skära ner på OT-innehållet i trådarna. Vilket skulle vara en ganska rejäl förändring...

Och det är absolut inte fel att komma med feedback, det välkomnar vi. Och sen gräver vi ner det i komposten...! :D

När det gäller OT så tror jag du får ge dig där, tycker du det finns kvalitéer med forumet ändå så häng kvar och ryt ifrån om någon av dina trådar sabbas av OT.
Den dan det blir förbud på OT eller restriktioner är den dan jag lämnar forumet.
Regler i all ära... men nå´n måtta får det vara.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Väl talat Parkas!
Det är ju det som är demokrati!
Alla bestämmer och alla tar ansvar!
1 medlem = 1 "röst"

Om alla A tar ansvar för vad man levererar själv B tar ansvar och på ett vettigt sätt påpekar sånt som känns fel så ökar sannolikheten att det blir bra.
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem
Inlägg: 178
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 13:15
Ort: Nej

Inlägg av KSFR »

blackparkas skrev:
När det gäller OT så tror jag du får ge dig där, tycker du det finns kvalitéer med forumet ändå så häng kvar och ryt ifrån om någon av dina trådar sabbas av OT.
Den dan det blir förbud på OT eller restriktioner är den dan jag lämnar forumet.
Regler i all ära... men nå´n måtta får det vara.
Ja jag har redan gett mig, för jag har förståt att de här diskutionerna inte kommer leda någonvart. Ni gillar forumet som det är, jag gillar mer ordning och reda.

MVH
Medlem i Hagströmsmaffian.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

KSFR skrev: Ja jag har redan gett mig, för jag har förståt att de här diskutionerna inte kommer leda någonvart. Ni gillar forumet som det är, jag gillar mer ordning och reda.

MVH
Men du kan vara med under protest! :idea: :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

KSFR skrev:
blackparkas skrev:
Att försöka ändra på något som de flesta tycker är det bästa med forumet känns inte som något vettigt drag.
Vadå försöka ändra? Jag har bara utryckt mina egna åsikter, sen att det inte är genomförbart är smällar jag kan ta. Och jo jag tycker faktiskt att Pratabas är ett helt okej forum, men varför är det så fel att komma med feedback? Reaktionen blev ju typ, om du inte trivs kan du dra åt #%¤@. Även fast jag inte har lagt så hemskt många inlägg, kan jag ju också ha ideer om hur forumet skulle kunna utvecklas och bli bättre.

MVH
Vad var det jag skrev som fick dig att tro att jag ville att du skulle dra åt helvete?
Var det "Med detta menar jag inte "Stick härifrån" om du nu uppfattade det så" eller var det kanske "Vad jag vill säga med detta är att du inte behöver känna dig ovälkommen bara för att vissa av oss nu hugger på det du skrivit i denna tråd. Vill du hänga här så börja om, skriv några inlägg och inom några dagar är du en i gänget."

Man ser det man vill se...
Ta av dig offerkoftan nu och häng på och pratabas i stället.
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Pratabas är kungligt.
Ibland kan även jag tycka att det är lite väl "much ado about nothing", men då Semborg gjort det klart att det skall vara moderator-fritt och raka rör så köper jag det. Det är skillnad på rena "info-forum" med hård styrning och detta, som utvecklats mer till en "familjär" samlingsplats för pratglada basister.

Lite småmysigt sådär 8)
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
gäst

Inlägg av gäst »

Hahahaha, det där citatet gick jag också igång på, Bean.
"It ain't braggin' if you can back it up!" - Jaco Pastorius
Så otroligt bra sagt.
Bra inlägg också.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Har inte skrivit.. men jag skulle tycka vardagen saknade färg utan pratabas...
Semborg får ett "Good goin girl" från mig! :D

EDIT: Och alla trevliga människor här på forumet också för den delen!! :oops:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

De ä najs... Folk har lite fel åsikter bara... :roll:
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Jag får väl erkänna att även jag kan tycka att det ibland är lite mycket OT för min smak, men då väljer jag helt enkelt att inte läsa. I brist på lite mer nyanserade alternativ röstade jag att jag älskar pratabas. Det är faktiskt svårt att inte älska det här stället :wink:

editat för staavfeehl
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
KSFR
Medlem
Inlägg: 178
Blev medlem: fre 30 mar 2007, 13:15
Ort: Nej

Inlägg av KSFR »

Johannes skrev: Vad var det jag skrev som fick dig att tro att jag ville att du skulle dra åt helvete?
Var det "Med detta menar jag inte "Stick härifrån" om du nu uppfattade det så" eller var det kanske "Vad jag vill säga med detta är att du inte behöver känna dig ovälkommen bara för att vissa av oss nu hugger på det du skrivit i denna tråd. Vill du hänga här så börja om, skriv några inlägg och inom några dagar är du en i gänget."

Man ser det man vill se...
Ta av dig offerkoftan nu och häng på och pratabas i stället.
Ja man ser det man vill se och jag ser det inte som dig. Du har nämnt att "ifall inte jag skulle trivas på ett forum skulle jag lungt surfa vidare" och visst det skulle jag också göra. Om jag tyckte att pratabas var anus skulle jag inte skriva detta inlägg just nu, grejen är att det här en helt underbar sida med stor potential till att bli bäst.

Därför ville jag ge min feedback om vad som jag tror kan förbättra pratabas. Det verkade som om alla trodde att jag inte gillade pratabas, just bara för min feedback. Och om det var något just du sa spelar ingen roll, jag tycker att det kändes så.

MVH
Medlem i Hagströmsmaffian.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25843
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Inlägg av fieldflower »

Jag personligen tror att denna diskussionen blev en höna av en fjäder eftersom samma sak diskuterats till punkt ett antal gånger förut.
Det är inte lätt för en ny besökare att veta, men icke desto mindre finns då alla argument mot moderatorer klara och levereras med en igenkänningens suck (som för den träffade kanske kan uppfattas som lite ilsken och arrogant)...

Tror vidare att ämnet är uttömt och att det finns bättre trådar att lägga sina ord i (OT eller inte).

Jo, och för att svara på frågan - trivs som fisken. En dag är inte komplett om jag inte fått surfa PB.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

blackparkas skrev:Ok.... se det som tummen upp eller tummen ner då...

Ni behöver inte ta just orden på så stort allvar.... hata/älska alltså..
Det är en poll bara för att se om ni trivs...
Fast å andra sidan, skulle ni inte trivas skulle ni knappast vara här...
Och det är svaret på din fråga också :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, gruppkram då allesammans!
:D



Denna poll var inte helt seriöst menad om jag ska vara ärlig...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar