Vad vill ni ska förbättras med forumet?

Har du synpunkter eller ideér till forumet? Skriv här!
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Vad vill ni ska förbättras med forumet?

Inlägg av Svarte_Jack »

Bring it on.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Just nu inget som imte redan är framfört och vidarebefordrat till Semborg tror jag. Möjligen att förlänga autologout-tiden lite.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

Det är redan det bästa forumet som finns! :wink: Men visst kan saker förbättras...Men Semborg har fullt upp med massa bra idéer :roll:
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
gäst

Inlägg av gäst »

Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Bra tanke...Inte för att jag fatta ett skit av det du snacka om. Tycker det är bra som det är, men det kanske skulle bli ännu bättre med öhhh..."vBulletin" :roll:
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

rumpeldunken skrev:
Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Bra tanke...Inte för att jag fatta ett skit av det du snacka om. Tycker det är bra som det är, men det kanske skulle bli ännu bättre med öhhh..."vBulletin" :roll:
Tryck på länken i mitt inlägg vettja :wink:
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
gäst

Inlägg av gäst »

Athe skrev:
rumpeldunken skrev:
Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Bra tanke...Inte för att jag fatta ett skit av det du snacka om. Tycker det är bra som det är, men det kanske skulle bli ännu bättre med öhhh..."vBulletin" :roll:
Tryck på länken i mitt inlägg vettja :wink:
öhhhhh jo jag gjorde det! men jag orkar o vill inte fatta just nu...tycker det funkar bra som det är nu...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

CHATTEN är det enda jag anser behöver ändras på nu förutom det här med pryl-listor osv under profilerna som redan kanske är på g.
Mer avancerad chatt helt enkelt, och så att det man skriver hänger kvar längre så man hinner med skiten...
Eller helt enkelt en riktig chatt där man snackar bara när man är inloggad i chatten.





Annars så kanske.... forumfärgerna? Så vi får en annan färg på PB-basen... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Ge exempel på ett forum som använder vBulletin? :)
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

MrFredrik skrev:
Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Ge exempel på ett forum som använder vBulletin? :)
Du får fyra ;)
TalkBass
VBForums
AlltOmTV
ProgrammingTalk
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
gäst

Inlägg av gäst »

Athe skrev:
MrFredrik skrev:
Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Ge exempel på ett forum som använder vBulletin? :)
Du får fyra ;)
TalkBass
VBForums
AlltOmTV
ProgrammingTalk
Okej, jag har ärligt talat väldigt svårt för Talkbass forum
på grund av att det känns så OTROLIGT rörigt, helt sjukt rörigt.
Men det går väl säkert att fixa på nått sätt, kanske finns olika designer?
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

MrFredrik skrev:
Athe skrev:
MrFredrik skrev:
Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Ge exempel på ett forum som använder vBulletin? :)
Du får fyra ;)
TalkBass
VBForums
AlltOmTV
ProgrammingTalk
Okej, jag har ärligt talat väldigt svårt för Talkbass forum
på grund av att det känns så OTROLIGT rörigt, helt sjukt rörigt.
Men det går väl säkert att fixa på nått sätt, kanske finns olika designer?
Ja jag håller med dig delvis om talkbass forum. Men valmöjligheterna på layoutsidan är ganska bra på vBulletin så det är nog ingen fara. Kolla t.ex. Vbforums, den sidan tycker jag är luftig och lätt att navigera på..:)

Lägger till lite:
Och om det nån gång skulle bli aktuellt med ett sånt här byte så är ju lite extra grädde på moset att en bekant amerikanare har skapat ett YouTube liknande tillägg till vBulletin, så man kan lägga upp filmer..såhär ser det ut: http://gangstayoda.com/forumdisplay.php?f=7.
Han tar $100 för det men kan ge mig rabatt, om det skulle bli aktuellt, säger han.
Senast redigerad av Athe den ons 27 feb 2008, 00:30, redigerad totalt 1 gånger.
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
gäst

Inlägg av gäst »

Athe skrev:
MrFredrik skrev:
Athe skrev:
MrFredrik skrev:
Athe skrev:Personligen så gillar jag inte phpBB forum så mycket...skulle tycka det vore görnice med en uppgradering till vBulletin nån gång. Fast det är ju inte gratis-mjukvara men jag skulle kunna tänka mig att donera för ändamålet :)
Ge exempel på ett forum som använder vBulletin? :)
Du får fyra ;)
TalkBass
VBForums
AlltOmTV
ProgrammingTalk
Okej, jag har ärligt talat väldigt svårt för Talkbass forum
på grund av att det känns så OTROLIGT rörigt, helt sjukt rörigt.
Men det går väl säkert att fixa på nått sätt, kanske finns olika designer?
Ja jag håller med dig delvis om talkbass forum. Men valmöjligheterna på layoutsidan är ganska bra på vBulletin så det är nog ingen fara. Kolla t.ex. Vbforums, den sidan tycker jag är luftig och lätt att navigera på..:)
Mjo, den var rätt okej.

Men den fyllde liksom upp Hela webbläsaren?
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Tycker definitivt forumet skulle behöva lite admins och moderatorer. Allt för mycket off topic och trams i min mening. Men folk tycks gilla det så jag vet inte.
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag tycker nog i slutänden att OT´n har fler pros än cons, för att uttrycka sig lite hippt! Jag blir också irriterad på vissa inlägg och trådar ibland, men det har nog ofta mest att göra med den faktiskt fantastiska åldersbredden vi har! Typ 14 - 53 eller nåt sånt, hur många forum kan skryta med att få DET att funka? :D
Som har avhandlats tidigare och även röstats om så tycker jag vi sköter modererandet ganska bra själva, och så länge det funkar godtagbart så är det skönt att slippa pekpinnar och "forumpoliser" tycker jag.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

TDHP skrev:Jag tycker nog i slutänden att OT´n har fler pros än cons, för att uttrycka sig lite hippt! Jag blir också irriterad på vissa inlägg och trådar ibland, men det har nog ofta mest att göra med den faktiskt fantastiska åldersbredden vi har! Typ 14 - 53 eller nåt sånt, hur många forum kan skryta med att få DET att funka? :D
Som har avhandlats tidigare och även röstats om så tycker jag vi sköter modererandet ganska bra själva, och så länge det funkar godtagbart så är det skönt att slippa pekpinnar och "forumpoliser" tycker jag.
+1
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

TDHP skrev:Typ 14 - 53 eller nåt sånt, hur många forum kan skryta med att få DET att funka? :D
Själv tycker jag inte det klaras av helt galant heller :wink:
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Tycker det är bra som det är. Jag är för minimalism när det gäller forum. Har sett att en del forum börjar likna "communities" med användargrupper och allt möjligt som sprakar runt. Blir otroligt rörigt då. Jag tror även att ju mer lull-lull som läggs på desto ostadigare och segare blir det. Huvudsyftet med forum tycker jag är att man kan dela med sig av erfarenheter och för det räcker konceptet vi har nu.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Athe skrev:
TDHP skrev:Typ 14 - 53 eller nåt sånt, hur många forum kan skryta med att få DET att funka? :D
Själv tycker jag inte det klaras av helt galant heller :wink:
Inte? Kan du ge nåt konkret exempel?
På nåt som en moderator skulle blanda sig i alltså.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag satt och kolla min egen tråd igår; anmälningstråden till PrataBas-träffen.
Tycker den är ett lysande exempel; den vandrar mellan att vara saklig till att spåra ur å de grövsta.
Jag är förmodligen största boven, men jag har oxå startat tråden. :wink:
Den kommer ner på fötterna hela tiden och har hållit på så i dryga 20 sidor.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Geddy_Lee skrev:Jag satt och kolla min egen tråd igår; anmälningstråden till PrataBas-träffen.
Tycker den är ett lysande exempel; den vandrar mellan att vara saklig till att spåra ur å de grövsta.
Jag är förmodligen största boven, men jag har oxå startat tråden. :wink:
Den kommer ner på fötterna hela tiden och har hållit på så i dryga 20 sidor.
Börjar man närma sig 7000 inlägg så kan man nog ana en del OT! :wink:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Le Contrebasse skrev:Tycker definitivt forumet skulle behöva lite admins och moderatorer. Allt för mycket off topic och trams i min mening. Men folk tycks gilla det så jag vet inte.
Kan nog ganska så säkert säga att jag aldrig hade tillbringat såhär mycket tid på detta forum om det varit modererat. Om detta är bra eller dåligt får någon annan bedöma.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

bootsy skrev:
Le Contrebasse skrev:Tycker definitivt forumet skulle behöva lite admins och moderatorer. Allt för mycket off topic och trams i min mening. Men folk tycks gilla det så jag vet inte.
Kan nog ganska så säkert säga att jag aldrig hade tillbringat såhär mycket tid på detta forum om det varit modererat. Om detta är bra eller dåligt får någon annan bedöma.
Som det sagts förut: vill man ha ett forum som huvudsakligen är en informationskälla så kan man lika gärna googla. PB är ju mer av en hangout-spot där man kan få info om andras erfarenheter och kunskap, fast på ett mer personligt sätt. På gott och ont. Mest gott känner jag. Säger som dig bootsy, hade det varit modererat hade jag inte spenderat så mycket tid här heller, då hade det varit ganska platt och tråkigt. Och då hade jag förmodligen inte lärt mig så mycket som jag gjort det senaste året ändå!

Edit: fast jag kan ju HELT KLART säga att jag slösar bort jävligt mycket tid framför PB när jag egentligen måste göra annat.... :roll: Som just nu t.ex.....
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
Le Contrebasse skrev:Tycker definitivt forumet skulle behöva lite admins och moderatorer. Allt för mycket off topic och trams i min mening. Men folk tycks gilla det så jag vet inte.
Kan nog ganska så säkert säga att jag aldrig hade tillbringat såhär mycket tid på detta forum om det varit modererat. Om detta är bra eller dåligt får någon annan bedöma.
+ 2 miljooooner

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:
Le Contrebasse skrev:Tycker definitivt forumet skulle behöva lite admins och moderatorer. Allt för mycket off topic och trams i min mening. Men folk tycks gilla det så jag vet inte.
Kan nog ganska så säkert säga att jag aldrig hade tillbringat såhär mycket tid på detta forum om det varit modererat. Om detta är bra eller dåligt får någon annan bedöma.
+ 2 miljooooner
ja vad ska jag säga...som föregående sa: + 2 miljoooooner! PB är en del av livet där alla är välkommna och man träffar nya vänner hela tiden. OT är bara kul, men det är viktigt att det inte spårar ur för mycket! tycker det här forumet är fantastiskt bra som det är. enkelt, lätt att förstå, bra folk...och vi klarar oss finemang med Semborg som den ända moderatören! He's tha man! :joy:
Skriv svar