Xbox eller Wii??

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Xbox eller Wii??

Inlägg av kmo »

Stora grabben är drygt fem. Tjatar om tv-spel.. Skylanders. Så, Xbox eller Wii???
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Tarzan08 »

xbox, såklart... så får pappa lite roligt också.

jag gissar att man tröttnar rätt fort på wii.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av blackparkas »

Japp, självklart Xbox!

Dels så finns det en massa spel som du själv tycker är kul, som sagt.
Men i övrigt så känns det som att du lättare hittar spel dessutom, de spel du vill ha...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Bullen »

Xbox, tveklöst. Köper du ett 360 har jag mängder med spel du kan få köpa till ett fint paketpris!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
tias
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: tis 06 okt 2009, 13:13
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av tias »

Klart grabben ska ha ett Xbox.
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av BB3000S »

Får man hoppa på med en till vinkel - Xbox eller Playstation?
Samma här som hos kmo, fast det tbh mest är pappan som ser möjligheten att få in en konsol i huset - för ungarna såklart.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Jan Hellman »

Vad är det för fel med att leka indian och cowboy? Utomhus? Är det helt off nu för tiden? Svinga sig i gungor och spela hartsfiol? Ge grabben ett snöre och lite harts i present! :)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av BB3000S »

Jan Hellman skrev:Vad är det för fel med att leka indian och cowboy? Utomhus? Är det helt off nu för tiden? Svinga sig i gungor och spela hartsfiol? Ge grabben ett snöre och lite harts i present! :)
Helt ute, nu handlar det om den inre resan. ;)
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
tias
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: tis 06 okt 2009, 13:13
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av tias »

Jan Hellman skrev:Svinga sig i gungor och spela hartsfiol? Ge grabben ett snöre och lite harts i present! :)
Hartsfiol Hero är mycket bättre på Xbox.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av kmo »

Jorå, han sysslar med både innebandy och fotboll och är iaf hyfsat aktiv. Så ett Xbox kan ju jag, host, han få.
Har lånat hem ett Wii, men alla till o med basnördarna förordar Xbox.
Ingen som har ett startpaket till Skylanders liggandes? Eller kanske t o m en konsol??
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2541
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Håcke »

Varför välja?
Vi har båda.
Kan vara bra när både barn och vuxna vill vara inne när det regnar....
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av eeakga »

Vi kör Wii hemma, och är jättenöjda med det, så det är ju vad jag rekommenderar då. Många spel som är perfekta för mindre barn.
Personligen har jag alltid föredragit den lite simplare grafiken också, framför konkurrenternas überflashiga grafikprestanda.
Men det är ju en smaksak naturligtvis.
Användarvisningsbild
Bachbarian
Medlem+
Inlägg: 1183
Blev medlem: fre 05 dec 2008, 23:03
Ort: Norra Botten

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Bachbarian »

Xbox. TV-spel är till för att man skall slippa göra allt det jobbiga i sport.
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Poester »

är det någon som saqt Xbox, annars slår jag ett slag för det!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem
Inlägg: 4766
Blev medlem: tor 03 jan 2008, 15:27
Ort: Örebro

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av newheartshadow »

Om spelet du/han vill ha finns till den så säger jag PS4. Grym konsol.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
Fluktbas
Medlem
Inlägg: 336
Blev medlem: tor 28 mar 2013, 21:36

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Fluktbas »

Om din - ehum - son alltid egentligen velat köra Porsche eller Ferrari, och drömt om att bli racerförare, ska du absolut satsa på en PlayStation. Då kan han med benäget bistånd av pappa tränas på Nürburgring. Sen kan du alltid ge honom en bra kvalitetsratt i julklapp.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av kmo »

Har en Xbox 360 slim 250Gb med bl a kinect, en drös spel och skylanders med en massa gubbar och portaler på g. Två trådlösa kontyroller. Dom ville ha 3500 från början, jag har fått ner det till 2800. Ok?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
pieco
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: tor 03 jan 2013, 17:01
Ort: Svärtinge

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av pieco »

Utbudet på barnvänliga spel är mkt större till wii. Ska pappa spela är behållningen större med xbox men där får man leta efter barnspel. Legospelen, skylanders och Sportspelen (FIFA, NHL osv) finns men sen får man som sagt va leta. Grabben är ju bara fem så deg dröjer väl förhoppningsvis ett tag till GTA och COD?

/kärringen mot strömmen
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av Peavey Dude »

Xbox!
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av blackparkas »

Legospelen är ju roligast i alla fall för ungarna, tveklöst de som mina ungar spelat mest.

Vi har Kinect också men det gick över ganska fort...

Äldsta grabben gillar iofs mest NHL/Fifa av någon konstig anledning, men det de har lirat mest tillsammans är Lego-spelen.
Iofs så har Minecraft hållit dem sysselsatta ett bra tag nu...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av GandhiMK2 »

Fluktbas skrev:Om din - ehum - son alltid egentligen velat köra Porsche eller Ferrari, och drömt om att bli racerförare, ska du absolut satsa på en PlayStation. Då kan han med benäget bistånd av pappa tränas på Nürburgring. Sen kan du alltid ge honom en bra kvalitetsratt i julklapp.
*host host* för några år sedan så körde jag och min son säkert 200 varv varv på Nürburgring med ngn svampig men sinnessjukt snabb merca. Döm om vår lycka när vi sedan körde Nordschleife på riktigt i vår peugeot på mer eller mindre exakt dubbla varvrekordet från gamla f1 tiden..;-)
SHEISSSSE vad dom faktiskt fått till den i spelet. Var liksom inget snack när vi kom dit, vi kunde banjäveln! =)
USCH vad kul det var, för övrigt...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av BB3000S »

GandhiMK2 skrev:
Fluktbas skrev:Om din - ehum - son alltid egentligen velat köra Porsche eller Ferrari, och drömt om att bli racerförare, ska du absolut satsa på en PlayStation. Då kan han med benäget bistånd av pappa tränas på Nürburgring. Sen kan du alltid ge honom en bra kvalitetsratt i julklapp.
*host host* för några år sedan så körde jag och min son säkert 200 varv varv på Nürburgring med ngn svampig men sinnessjukt snabb merca. Döm om vår lycka när vi sedan körde Nordschleife på riktigt i vår peugeot på mer eller mindre exakt dubbla varvrekordet från gamla f1 tiden..;-)
SHEISSSSE vad dom faktiskt fått till den i spelet. Var liksom inget snack när vi kom dit, vi kunde banjäveln! =)
USCH vad kul det var, för övrigt...
Det avgör saken - en PlayStation kommer lite lagom diskret att åka upp på ungarnas önskelista! :)
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av GandhiMK2 »

BB3000S skrev:
GandhiMK2 skrev:
Fluktbas skrev:Om din - ehum - son alltid egentligen velat köra Porsche eller Ferrari, och drömt om att bli racerförare, ska du absolut satsa på en PlayStation. Då kan han med benäget bistånd av pappa tränas på Nürburgring. Sen kan du alltid ge honom en bra kvalitetsratt i julklapp.
*host host* för några år sedan så körde jag och min son säkert 200 varv varv på Nürburgring med ngn svampig men sinnessjukt snabb merca. Döm om vår lycka när vi sedan körde Nordschleife på riktigt i vår peugeot på mer eller mindre exakt dubbla varvrekordet från gamla f1 tiden..;-)
SHEISSSSE vad dom faktiskt fått till den i spelet. Var liksom inget snack när vi kom dit, vi kunde banjäveln! =)
USCH vad kul det var, för övrigt...
Det avgör saken - en PlayStation kommer lite lagom diskret att åka upp på ungarnas önskelista! :)
Se det som en investering i dina barns framtid! ;-)Du vet väl att Nissan har ngt som heter "Nissan challenge" som är en tävling som startar i gran turismo och slutar i att vinnaren får en plats i ett officiellt Nissan-stall ?
Helt sjukt. Bara att börja drilla dom! "3 h Nurburgring innan läggdags annars blir det inget godis!"
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25746
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av fieldflower »

Det här var en bra tråd!

Vi har ett Wii, och både ungarna och hustrun gillar diverse Mario-spel.
Jag som gillar bilspel och open-world-grejer är lite mindre imponerad. Är väl egentligen en PC-kille, men vi har ingen PC längre.

Om vi skulle utöka med något som passar hela familjen (2 tjejer 4/6 år, hustrun med Mario-craze och jag då) skall man då satsa på PS4 eller Xbox One?
Vad jag förstått är de väldigt lika i grafik och prestanda, och det verkar finnas ungefär lika många spel till dem.
Så kvar att välja mellan är dels kontrollerna, vad det finns för tillval (rattar o.dyl.) och vad dessa kostar, samt vilka proprietära spel som är bäst (typ Forza bara på Xbox, etc..)? Och om någon av dem har fler barnvänliga spel väger det såklart tungt.

Hit me!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Xbox eller Wii??

Inlägg av GandhiMK2 »

fieldflower skrev:Det här var en bra tråd!

Vi har ett Wii, och både ungarna och hustrun gillar diverse Mario-spel.
Jag som gillar bilspel och open-world-grejer är lite mindre imponerad. Är väl egentligen en PC-kille, men vi har ingen PC längre.

Om vi skulle utöka med något som passar hela familjen (2 tjejer 4/6 år, hustrun med Mario-craze och jag då) skall man då satsa på PS4 eller Xbox One?
Vad jag förstått är de väldigt lika i grafik och prestanda, och det verkar finnas ungefär lika många spel till dem.
Så kvar att välja mellan är dels kontrollerna, vad det finns för tillval (rattar o.dyl.) och vad dessa kostar, samt vilka proprietära spel som är bäst (typ Forza bara på Xbox, etc..)? Och om någon av dem har fler barnvänliga spel väger det såklart tungt.

Hit me!
Ok,as far as barnspel goes så finns inget bättre än Little Big Planet till Playstation.
HELT JÄVLA GALET bra. Min dotter tillbringade ÅR med att spela banorna(tog tid) som är så jävla balla (och snygga! Man är en trasdocka i en tygvärld. Man plockar upp grejs längs vägen och kan förändra hur man ser ut precis hur mycket som helst) och spännande och smarta. Nästa nivå var att hon började spwla dom tusentals banor som avancerade användare gjort. Många av dom banorna är HELT OBERKLIGT bra... You have to see it to believe it,really.
SEN så bärjade hon bygga egna banor( allt bygger på verklig fysik.. Dvs gravitation etc...) och sen började hon spela OCH bygga tillsammans med folk online... Med headset... Hon satt och snackade och garvade med folk från världen över när hon var 9 år... Helt sjukt... Hon är 12 nu och i stort sett föytande på engelska.. Mycket tack vare det där...
Anyway PS är en no-brainer...
Kolla in little big planet i en spel butik... Spela i 10 min och sen är det klippt..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar