The Office

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Bäst någonsin?

Ja
8
40%
Nej
12
60%
 
Antal röster: 20

gäst

The Office

Inlägg av gäst »

Bästa serien sedan Fawlty Towers.
Eller...?
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Jag vet inte, jag får alltid en sån obehagskänsla i kroppen när David Brent själv kommer i bild. Serien är suverän, visst, det bästa på länge, men det blir för pinsamma situationer för mig ibland.
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Självklart... känner igen mig i den där rackarns David Brent! Läskigt. Måste bättra mig ;)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Ray Mccooney i Little Britain är annars min favorit på senare tid. Tyvärr verkar han försvunnit i de senare avsnitten...

Bild
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Nix.
Inte bästa serien
1. Sopranos
2. Six feet under
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Gäst

Inlägg av Gäst »

Simpsons är bäst någonsin men The Office är fantamig helt genialiskt.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Har du sett "Extras" än Johannes?

En riktig jävla äckelrysare. Speciellt säsong 2. Man lider sig igenom varje scen - fruktansvärt grym humor. Är nog ett strå vassare än "The Office" enligt mig...
gäst

Inlägg av gäst »

Svensson skrev:Nix.
Inte bästa serien
1. Sopranos
2. Six feet under
Går inte att jämföra, Office är ju en komedi. Jag borde kanske skrivit bästa komediserie men jag tog för givet att alla skulle fatta det. Sorry...
gäst

Inlägg av gäst »

bootsy skrev:Har du sett "Extras" än Johannes?

En riktig jävla äckelrysare. Speciellt säsong 2. Man lider sig igenom varje scen - fruktansvärt grym humor. Är nog ett strå vassare än "The Office" enligt mig...
Har bara sett ett avsnitt på tv. Skall köpa boxen. Gillar inte att följa serier på tv, jag vill ha allt på samma gång.
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:Simpsons är bäst någonsin men The Office är fantamig helt genialiskt.
Simpsons har ju hållit på så otroligt länge och då är det ju svårt att hålla en hög kvalitet hela tiden. Jag tycker Simpsons är bland det absolut bästa som gjorts när de är i form, vissa säsonger har dock tyvärr varit sämre än andra. The Office gjordes ju bara i två säsonger. Tack och lov skall man kanske säga...
gäst

Inlägg av gäst »

precision65 skrev:Jag vet inte, jag får alltid en sån obehagskänsla i kroppen när David Brent själv kommer i bild. Serien är suverän, visst, det bästa på länge, men det blir för pinsamma situationer för mig ibland.
Kolla in The Comeback med Lisa Kudrow, går på SVT på lördagar. Samma jobbiga obehagskänsla...
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

En av de sjukaste och roligaste tv-serier som gjordes under 90-talet var "On the air". Det var David Lynch's första projekt efter Twin peaks.
Någon som kommer ihåg den? Den blev ingen större kommersiell framgång och varade, vad jag minns, endast 6-7 avsnitt.

Underbart skruvad sak om en tv-station i USA på 50-talet.

Har desperat försökt hitta den på dvd...
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag klarar inte av The Officehumorn, jag tycker det är jobbigt att titta på det!

Coupling är min favvo på senar tid, framför allt de första säsongerna när Jeff var med.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bean skrev:En av de sjukaste och roligaste tv-serier som gjordes under 90-talet var "On the air". Det var David Lynch's första projekt efter Twin peaks.
Någon som kommer ihåg den? Den blev ingen större kommersiell framgång och varade, vad jag minns, endast 6-7 avsnitt.

Underbart skruvad sak om en tv-station i USA på 50-talet.

Har desperat försökt hitta den på dvd...
Ja! Såg bara första avsnittet, men jag höll på att avlida av skratt!
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Jag har faktiskt inte sett the office mer än nåt avsnitt så jag har ingen riktig upppfatting, måste kanske köpa den...

En annan serie som jag tyckte var jäkligt kul, gick för ett par år sedan men knappt ån jag känner har sett den. Det hette Happy trigger TV om jag minns rätt.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

På tal om Little Britain, jag var i London här om sisten...

Bild
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

The Office var sjukt bra (och då menar jag sannerligen inte den amerikanska versionen), men bästa serien sedan Fawlty Towers är den inte. För inte finns det väl någon brittisk humorserie som slår The Young Ones?

Vad gäller Simpsons är det en oslagbar serie, men spelar i min mening så pass mycket i en egen liga att den är svår att jämföra med andra serier. Dessutom tycker jag att det är svårt att jämföra brittisk och amerikansk humor i allmänhet. Den brittiska gör nästan alltid skäl för namnet, medan den amerikanska varianten sällan blir mer än "humor".
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

GrafZeppelin skrev:
Bean skrev:En av de sjukaste och roligaste tv-serier som gjordes under 90-talet var "On the air". Det var David Lynch's första projekt efter Twin peaks.
Någon som kommer ihåg den? Den blev ingen större kommersiell framgång och varade, vad jag minns, endast 6-7 avsnitt.

Underbart skruvad sak om en tv-station i USA på 50-talet.

Har desperat försökt hitta den på dvd...
Ja! Såg bara första avsnittet, men jag höll på att avlida av skratt!
Tack för PM:et Grafen. Ja det är väl tyvärr inte sannolikt att den dyker upp på dvd inom överskådlig framtid.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

peter_s skrev:The Office var sjukt bra (och då menar jag sannerligen inte den amerikanska versionen), men bästa serien sedan Fawlty Towers är den inte. För inte finns det väl någon brittisk humorserie som slår The Young Ones?

Vad gäller Simpsons är det en oslagbar serie, men spelar i min mening så pass mycket i en egen liga att den är svår att jämföra med andra serier. Dessutom tycker jag att det är svårt att jämföra brittisk och amerikansk humor i allmänhet. Den brittiska gör nästan alltid skäl för namnet, medan den amerikanska varianten sällan blir mer än "humor".
Ett fruktansvärt exempel på detta var det tafatta försöket att göra en amerikansk version av Fawlty Towers. Total katastrof! Kommer inte ihåg vad serien hette, men det var i lyxhotelmiljö i Los Angeles...fuyjj!

Jag är anglofil ut i fingerspetsarna och föredrar engelsk humor i alla lägen, men en o annan fullträff har amerikanarna ändå fått in. "Married with children" t ex....
Senast redigerad av Bean den ons 25 apr 2007, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

peter_s skrev:The Office var sjukt bra (och då menar jag sannerligen inte den amerikanska versionen), men bästa serien sedan Fawlty Towers är den inte. För inte finns det väl någon brittisk humorserie som slår The Young Ones?
Kan dessvärre inte hålla med. Jag mindes The Young Ones som fullkomligt briljant, tills jag såg om den för ungefär fem år sedan. Visst är den mycket kul och bitvis magiskt framförd, men den har inte åldrats speciellt snyggt i jämförelse med t ex Fawlty Towers.

Vill dock gärna slå ett slag för Black Adder, med skämt som ingen utan ganska ofattande koll på angloeuropeisk historia kan förstå. Att Rowan Atkinson blev mångmiljonär på att gå omkring och låtsas vara utvecklingsstörd istället för på detta bekräftar bara min syn på intelligensnivån hos mänskligheten i gemen.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Svensson skrev:En annan serie som jag tyckte var jäkligt kul, gick för ett par år sedan men knappt ån jag känner har sett den. Det hette Happy trigger TV om jag minns rätt.
Trigger Happy hette den. Ursäkta mitt messerschmittrande :wink:

Edmund Blackadder är ju annars nästan lika bra som Basil Fawlty.

Ännu roligare blev det när Tony Robinson många år senare dyker upp i Time Team och håller upp nå'n skum pryl som de just grävt upp. Helt seriös tittar han in i kameran och säger: "And this thing is called a Baldrick".

Jag har också svårt att ta Hugh Laurie på allvar som dokor House p.g.a. den serien!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:En annan serie som jag tyckte var jäkligt kul, gick för ett par år sedan men knappt nån jag känner har sett den. Det hette Happy trigger TV om jag minns rätt.
Trigger Happy hette den. Ursäkta mitt messerschmittrande :wink:

quote]

Det är lugnt, just pull the trigger(!) det är fullt legitimt att messerschmitta i dylika forum. Då är vi ju i alla fall två som sett HAPPY TRIGGER TV(med en dåres envishet). :poke:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2787
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Svensson skrev:
BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:En annan serie som jag tyckte var jäkligt kul, gick för ett par år sedan men knappt nån jag känner har sett den. Det hette Happy trigger TV om jag minns rätt.
Trigger Happy hette den. Ursäkta mitt messerschmittrande :wink:

quote]

Det är lugnt, just pull the trigger(!) det är fullt legitimt att messerschmitta i dylika forum. Då är vi ju i alla fall två som sett HAPPY TRIGGER TV(med en dåres envishet). :poke:

http://www.imdb.com/title/tt0246395/
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Bean skrev:
Svensson skrev:
BarbequeVillage skrev:
Svensson skrev:En annan serie som jag tyckte var jäkligt kul, gick för ett par år sedan men knappt nån jag känner har sett den. Det hette Happy trigger TV om jag minns rätt.
Trigger Happy hette den. Ursäkta mitt messerschmittrande :wink:

quote]

Det är lugnt, just pull the trigger(!) det är fullt legitimt att messerschmitta i dylika forum. Då är vi ju i alla fall två som sett TRIGGER HAPPY TV(med en dåres envishet). :poke:

http://www.imdb.com/title/tt0246395/
"Vad var det jag sa"
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Föredrar Family Guy. Bästa serien i världen i mitt tycke.
Skriv svar