Kul

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Kul

Inlägg av Fläppen »

Hej
Kul att träffa lite "Pratabasare" på mässan i lördags (Califen, precision65, Bassdude och kanske någon mer jag inte lyckas identifiera). Jag kan meddela att jag fick med min P-bas helskinnad hem igen. Min favoritstärkare på mässan hittlls tror jag måste bli Aguilar.
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

Kom nyss hem från mässan med några George L kablar och en Aguilar 1X12" låda.

Missade tyvärr en personlig kontakt med "fläppen" och "P65" men hälsade på "Califen", "marcbass", "bassdude" och naturligtvis mr "basstudio".
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Samma här Fläppen. Din ´63-a var tjusig!

Förutom de du nämnde träffade jag Mr. BasStudio, Markbass, Ingo och Boomen. Det var trevlig och snacka med gubbarna. Snackade med Jonas Hellborg om gammla tidernas sammarbete med Mc.Laughlin (1986 "Adventures at Radioland") och hans Warwick signature mm. Sedan jammade jag med Bassdude, Mattisson och Janne Pettersson. Allt förmycket teknisk improvisation på Chicken från både Mattisson och Pettersson fick mig att bara spela in the pocket och att ha svårt att följa formen :lol: men ner Pettersson spelade temat var det inga problem. Basdude var Cool As Ice! Kontrolerade solopartier och mycket groove. Kul var det. Sedan åt jag lunch med Mr.BasStudio, Bassdude och hans tjej. Trevligt. Javist, först åt vi sen jammade vi...

Pratade rätt länge med Markbass med. En trevlig prick, inte alls så upkjäftig som han kan verka här på forumet :lol:. Skrev lite om Windmill basarna under Recensioner. Årets mässa var rätt bra får man väl säga. Hoppas det fortsätter så nu i åren som kommer :wink:.
Senast redigerad av calif de funk den sön 06 maj 2007, 21:15, redigerad totalt 1 gånger.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

ja, det var kul. träffade den alltid övertrevliga califen, världens snällaste herr basstudio, fläppen, p65, ingo, oerhört trevlige boom och den där typen från skåneland som alltid tjatar om de där windmill-basarna... vad är det han heter nu igen, den dryge fan... :wink:

flåt om jag glömde nån...
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Revolution

Inlägg av Fläppen »

Precision65...har du provat "bandet mellan benen-tricket" än?
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

fan fläppen... skulle ju testat din fina bas. glömde det!
kul att du diggade aguilar iaf. det är riktigt trevliga grejer.
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Fläppen, jag lovar att testa det så fort jag kommer hem. Kvar på Hotell 11...
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16203
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Instämmer bara i att det var kul att träffa ett gäng av er!!!
Jag räknar inte upp några efter som jag garanterat glömmer några i så fall, men jag vet i alla fall fler än vad som räknats upp hittills....
Känns som en bra mässa nu som man vågar rekommendera för nästa år!!
Skriv svar