Bokhjälp!

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Bokhjälp!

Inlägg av hosse »

min styvfar fyller 50 år i helgen och då han är grymt fotbollsintresserad tänkte jag köpa en bok som på något sätt anknyter till sporten (han gillar att läsa också). Jag vet precis vilken bok jag vill köpa till honom men jag kommer fan inte på namnet. Det är en ganska tjock bok med typ pocketpärmar, en framsida med mörka färger och en trasig, smutsig boll av det äldre slaget. har bläddrat i den för en tid sedan och har för mig att det är olika utdrag ur Aftonbladets sportartiklar eller nåt i den stilen.

Snälla ni! hjälp mig med att hitta namnet på denna boken! jag har ingen reservplan om jag inte hittar den.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17233
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Inte den du söker, men en bra bok om fotboll är Fever Pitch av Nick Hornby. Hans Hi Fidelity är en av de bästa böcker jag läst, men den handlar om musik och ligger därför mig varmare om hjärtat. Fever Pitch borde kunna vara en fotbollsälskares motsvarighet!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

är tämligen säker på det. funderar på att köpa dom två böckerna också.

Men jag måste verkligen veta vad den boken jag söker heter! minnet sviker monumentalt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

En enkel sökning på bokus skvallrar om att boken du söker heter" bollen är rund - vad varje lirare bör veta" av Jan Törnqvist! De har bilder på omslagen på de flesta nätbokhandlar...... :wink:
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

tusen tack!

Jag försökte hitta den, men jag hittade ingenting på varken adlibris eller bokus. men tack återigen!

*edit* den boken uppfyllde kriterierna, men det är inte den jag menar :? . bakgrunden är väldigt mörk på den boken jag tänker på.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

hosse skrev:tusen tack!

Jag försökte hitta den, men jag hittade ingenting på varken adlibris eller bokus. men tack återigen!

*edit* den boken uppfyllde kriterierna, men det är inte den jag menar :? . bakgrunden är väldigt mörk på den boken jag tänker på.
Jaja.... Det var nära iaf.....
Skriv svar