Hitta replokal i Sthlm?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Hitta replokal i Sthlm?

Inlägg av FreCKo »

Vetefan om det här är rätt del av forumet, men jag chansar på det :lol:

Jag spelar i ett band som repar ute i Huddinge, på en fritidsgård som heter Huset. Replokalen är sjysst, hyran är låg och vi får 20 gratistimmar i deras studio varje läsår (augusti-juni alltså). MEN eftersom det är Huddinge så är det ganska off för 4/5 av bandet, och vi letar nu en ny lokal närmare stan...

Är det någon som vet om någon bra replokal vi kan kontakta? replokaler.se och replokal.nu har vi kontaktat, sen kollar vi på http://www.vendolin.se och sen lite egna kontakter, men är det någon som har några fler förslag? Vi har väl ganska höga krav egentligen, helst egen lokal eller dela med max ett band till, hög säkerhet och inte allt för "off" (inte mer off än huddinge iaf!).

Någon som känner till någon replokal som är ledig/kommer bli ledig?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Luslejon
Medlem
Inlägg: 342
Blev medlem: lör 17 mar 2007, 11:49
Ort: Stockholm

Inlägg av Luslejon »

Skönt att någon tar upp detta. Jag letar nämligen också replokal. Blues/rock-bandet har repat på mitt gymnasium, men vi börjar bli trötta på deras sunkiga gear och letar efter något bättre.
"I'm in competition with myself and I'm losing"
- Roger Waters
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Ett hett tips är Black Sheep i Solna, varken ungdomsgård eller replokalskomplex. Mycket trevliga killar som driver det, grymma replokaler och riktigt lågt pris. Checka in http://www.blacksheep.nu!

Fast ni kanske vill ha egen fast replokal?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Fan, black sheep... Repar du där? Håller Martin i allting fortfarande? Brukade repa i Råsundaskolan när han hade hand om replokaler, och repade ett litet tag i black sheep när dom precis hade startat... Men vi vill ha egen lokal, eller iaf ett ställe där vi kan ha våra grejer...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
basnalle
Medlem
Inlägg: 499
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 14:01
Ort: Stockholm

Inlägg av basnalle »

Hör med Studiefrämjandet i Alphyddan, Nacka (ca 5 min fr. slussen). Prata med Håkan Granat 08-7164660.
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Jag kanske är några år passé men är inte frysen (fryshuset) bra?
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

FreCKo skrev:Fan, black sheep... Repar du där? Håller Martin i allting fortfarande? Brukade repa i Råsundaskolan när han hade hand om replokaler, och repade ett litet tag i black sheep när dom precis hade startat... Men vi vill ha egen lokal, eller iaf ett ställe där vi kan ha våra grejer...
Japp, jag repar där med garagebandet. Martin och Peter delar 50/50 på ansvaret tror jag. Går att läsa lite på hemsidan tror jag.
Skriv svar