Diskantforumet = nya Flashback?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Diskantforumet = nya Flashback?

Inlägg av mikkejohansson »

Hur många av er brukar hänga på Diskantforumet? Nu kommer säkert ett gäng därifrån komma hit och anklaga mig för att vara moralkärring, men det tar jag.

Jag blir bara mer o mer beklämd över det forumet. Visst, finns en massa bra trådar om gitarrer och sånt - men minst lika många med tydliga nazistiska/rasistiska budskap och andra saker som i alla fall JAG inte skulle vilja kopplas ihop med...nu senast ramlade jag över en tråd där en kille avslutade sitt inlägg med "S***G H**L". VAR är det ok 2009?

Vill kanske mest berömma oss här inne på PB för att vi lyckas hålla en någorlunda hög nivå här :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Re: Diskantforumet = nya Flashback?

Inlägg av Valle »

mikkejohansson skrev:Hur många av er brukar hänga på Diskantforumet? Nu kommer säkert ett gäng därifrån komma hit och anklaga mig för att vara moralkärring, men det tar jag.

Jag blir bara mer o mer beklämd över det forumet. Visst, finns en massa bra trådar om gitarrer och sånt - men minst lika många med tydliga nazistiska/rasistiska budskap och andra saker som i alla fall JAG inte skulle vilja kopplas ihop med...nu senast ramlade jag över en tråd där en kille avslutade sitt inlägg med "S***G H**L". VAR är det ok 2009?

Vill kanske mest berömma oss här inne på PB för att vi lyckas hålla en någorlunda hög nivå här :)
Det är otrolig vad det finns idioter... Fantastiskt att det knappt letats sig in några hit trots att vi snart har 2000 medlemmar. Beröm ska vi ha!
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men hjälp... allvarligt!?



Ja jösses....
Hoppas verkligen de håller sig borta!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: Diskantforumet = nya Flashback?

Inlägg av FreCKo »

mikkejohansson skrev:Hur många av er brukar hänga på Diskantforumet? Nu kommer säkert ett gäng därifrån komma hit och anklaga mig för att vara moralkärring, men det tar jag.

Jag blir bara mer o mer beklämd över det forumet. Visst, finns en massa bra trådar om gitarrer och sånt - men minst lika många med tydliga nazistiska/rasistiska budskap och andra saker som i alla fall JAG inte skulle vilja kopplas ihop med...nu senast ramlade jag över en tråd där en kille avslutade sitt inlägg med "S***G H**L". VAR är det ok 2009?

Vill kanske mest berömma oss här inne på PB för att vi lyckas hålla en någorlunda hög nivå här :)
Låt mig gissa, en stor del av folk på diskantforumet är under 18?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Jag sitter precis och läser Big Bang-tråden. Användaren "World of Robots" var ju killen som letade basist här för ett tag sedan för att senare förolämpa PB kollektivt på diskant. Jag är glad att ingen här tvingades spela med honom. En riktig idiot.
gäst

Inlägg av gäst »

Samuel V skrev:Jag sitter precis och läser Big Bang-tråden. Användaren "World of Robots" var ju killen som letade basist här för ett tag sedan för att senare förolämpa PB kollektivt på diskant. Jag är glad att ingen här tvingades spela med honom. En riktig idiot.
Länk till Big Bang-tråden?
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+
Inlägg: 1729
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 19:15
Ort: Järfälla

Inlägg av melodika »

Hängde lite på diskant när Planket la ner precis. Men jag tål inte stället längre, finns ingen substans i nåt som skrivs där längre... :(
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Johannes skrev:
Samuel V skrev:Jag sitter precis och läser Big Bang-tråden. Användaren "World of Robots" var ju killen som letade basist här för ett tag sedan för att senare förolämpa PB kollektivt på diskant. Jag är glad att ingen här tvingades spela med honom. En riktig idiot.
Länk till Big Bang-tråden?
http://www.diskantforum.se/viewtopic.php?f=12&t=13087
gäst

Inlägg av gäst »

Rix skrev:
Johannes skrev:
Samuel V skrev:Jag sitter precis och läser Big Bang-tråden. Användaren "World of Robots" var ju killen som letade basist här för ett tag sedan för att senare förolämpa PB kollektivt på diskant. Jag är glad att ingen här tvingades spela med honom. En riktig idiot.
Länk till Big Bang-tråden?
http://www.diskantforum.se/viewtopic.php?f=12&t=13087
Thanks. Skall läsa direkt.
gäst

Inlägg av gäst »

Jösses vilken tråkig tråd. Jag orkade två sidor.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Jösses vilken tråkig tråd. Jag orkade två sidor.
Hur tusan stod du ut hela två sidor :shock: :?:
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Johannes skrev:Jösses vilken tråkig tråd. Jag orkade två sidor.
De är gitarrister! Vad begär du?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Satan i gatan vilken trist tråd.
Hur orkar man.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Hängde på planket innan lite.... Drogs tyvärr med i all dålig stämning och "bråkade" en del med World Of Robots där.... La ner allt då fördomarna började florera som korpar kring en guldklocka.... :poke:

Gick sen med på Diskant men stämningen där är sjukt otrevlig.... Många gamla plankare är där.... Tror minsann att Makten brukade va där också...

Pratabas är grymt, bra stämning, lite ironiskt hets.... på det stora hela, ett hyvens forum!

:D
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6607
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Jag måste vara den enda som tycker att WoR har en poäng.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Kultivator skrev:Jag måste vara den enda som tycker att WoR har en poäng.
Utveckla det gärna.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Kultivator skrev:Jag måste vara den enda som tycker att WoR har en poäng.
Han har inga som helst belägg för det han skriver. End of discussion.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Är det den där tråkiga tråden med hål...
gäsp. Nej nu är det dags att tänka på refrängen. Gnatt

Edit: nej inte svarta hål... big bang var det.
Senast redigerad av anli den lör 17 jan 2009, 23:10, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Har det någon betydelse? :?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

Svensson skrev:Har det någon betydelse? :?
Nej, men det känns bra att dissa fånen som kollektivt förolämpade alla på PB :lol:
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++
Inlägg: 4015
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 22:33
Ort: Sandviken

Inlägg av Backlund »

Orkade inte ens läsa en hel sida...

Har läst lite där förut och jag har bara fått dåligt intryck av det forumet. Leve PrataBas.se!!
_____________________________________
www.grassride.com
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6607
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

anli skrev:
Kultivator skrev:Jag måste vara den enda som tycker att WoR har en poäng.
Utveckla det gärna.
Det är viktigt att påpeka att jag har tänkt i de här banorna länge och att jag alltså inte gått på "WoR's retoriska knep" eller nått. Jag gillar inte hans aggresiva stil men tycker det är intressant och kul att se att någon annan ser Big Bang-teorin som en av många förklaringar till universums uppkomst, som inte är mer trolig än någon annan. Exemplen han ger på varför Big Bang-teorin i hans tycke är ohållbar påminner om mina egna tankar i ämnet.

Hoppas det var tillräcklig utveckling. Det är nog, för allas trevnad, bäst att vi inte för över den här diskussionen från Diskant hit till Prata Bas och sabbar stämningen. :)
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

usch... orkade en halv sida... :? jo, dom verkar ju inte vara jättemogna efterom dom skriver nazist-saker i sina inlägg :evil: PB är det enda rätta. :D [/b]
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Janne

Inlägg av Janne »

Jag har också tröttnat på diskantforumet, men jag tycker väl kanske att det är lite fel att sitta på det här forumet och klanka på ett annat. Men så är jag en riktig surgubbe också.
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

Janne skrev:Jag har också tröttnat på diskantforumet, men jag tycker väl kanske att det är lite fel att sitta på det här forumet och klanka på ett annat. Men så är jag en riktig surgubbe också.
då är vi två 8) eller ja, gubbe å gubbe är jag väl inte.. än... :lol:
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Skriv svar