iPhone

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

iPhone

Inlägg av MALA »

Hur många har iPhone?
Är ni nöjda?

Nu när äntligen Telia blivit av med monopolet på svenska marknaden kanske det är dags - framförallt då jag kör Mac och det finns grymt bra integration

Synpunkter???
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Bästa luren ever..

Helt klart..

Nu finns även MMS funktionen så då finns de INGA minus..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+
Inlägg: 732
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 04:02
Ort: Järfälla

Inlägg av Sartic »

Skulle inte klara mig utan en annan telefon, mer utförligt orkar jag inte skriva. :)
Användarvisningsbild
GROVIS
Medlem+
Inlägg: 587
Blev medlem: lör 21 jul 2007, 00:19
Ort: Stenungsund

Inlägg av GROVIS »

marcbass skrev:Bästa luren ever..

Helt klart..

Nu finns även MMS funktionen så då finns de INGA minus..
Har dom äntligen anno 2009 löst det stora mysteriet med att skicka MMS med Iphone......GRYMT !!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
http://www.myspace.com/marcwhite" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.paintedblind.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/paintedblindmetal" onclick="window.open(this.href);return false;
Gibson Thunderbird Studio, Morgan aukustisk, Warwick SCREAMER STD,300W top,1x15,4x10, KorG pedal
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Vi kan väl säga såhär: sen jag köpte min iPhone 3G 16GB har jag inte ens kollat på någon annan mobil. Kan inte tänka mig att byta tillbaks.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Janne

Inlägg av Janne »

Sartic skrev:Skulle inte klara mig utan en annan telefon, mer utförligt orkar jag inte skriva. :)
Så du gillar inte Iphone?
Frugan och grabben har fått varsin, själv ligger jag längst ned i näringskedjan när det gäller telefoner. Dom är dock skitnöjda med sina. Jag kanske köper en till mig efter att dottern har fått sin :D
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Om man bortser från den något begränsade batterikapaciteten är det en helt strålande bra lur. Batteriet i sig är inget stort problem utan det har jag löst med att ha en 12-volts laddare i bilen och en sladd så att jag kan ladda när jag sitter vid datorn. I övrigt är jag helt otroligt nöjd. Jag har även ett Mobile Me-abonnemang och det är helt fantastiskt hur bra det funkar.

http://www.apple.com/mobileme/

Jag har inga tekniska problem längre. iPhone, Mobile Me och Mac dator..... :tummenupp:

Jag har tre datorer och min iPhone och jag har exakt samma information vad det gäller kalender, adressbok och annat och det helt utan att behöva göra någonting alls vad det gäller att synka uppgifter mellan enheterna. Allt funkar automatiskt. Jag är helt OTROLIGT nöjd.

//J
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+
Inlägg: 732
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 04:02
Ort: Järfälla

Inlägg av Sartic »

Janne skrev:
Sartic skrev:Skulle inte klara mig utan en annan telefon, mer utförligt orkar jag inte skriva. :)
Så du gillar inte Iphone?
Frugan och grabben har fått varsin, själv ligger jag längst ned i näringskedjan när det gäller telefoner. Dom är dock skitnöjda med sina. Jag kanske köper en till mig efter att dottern har fått sin :D
Läs vad jag skrev igen. :) "Skulle inte klara mig utan en annan telefon", dvs, skulle min iPhone gå sönder/försvinna så skulle jag direkt köpa en ny.
Har aldrig påträffat någon som inte är nöjd.
Janne

Inlägg av Janne »

Läs vad du själv skrev igen :D Du menar "skulle inte klara mig med en annan telefon" förmodar jag. Gud vad jag är jobbig, jag vet.
Användarvisningsbild
Sartic
Medlem+
Inlägg: 732
Blev medlem: sön 24 aug 2008, 04:02
Ort: Järfälla

Inlägg av Sartic »

Janne skrev:Läs vad du själv skrev igen :D Du menar "skulle inte klara mig med en annan telefon" förmodar jag. Gud vad jag är jobbig, jag vet.
Blä blä blä. :lol:
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

Jag avskyr kategoriskt allt vad Apple kränger på folk 8)





... men jag är bra sugen på en ajjfån jag också, nu när den t.o.m. kan skicka och ta emot MMS!!

Frågan är .......... kan den nu också skicka/ta emot kontakter?
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+
Inlägg: 1610
Blev medlem: tor 28 aug 2008, 08:19
Ort: Södertälje

Inlägg av mackan »

Iphone är sjukt överskattad, men det är en grym telefon ;)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Folxam skrev:Jag avskyr kategoriskt allt vad Apple kränger på folk 8)





... men jag är bra sugen på en ajjfån jag också, nu när den t.o.m. kan skicka och ta emot MMS!!

Frågan är .......... kan den nu också skicka/ta emot kontakter?
iPhone OS 3 kommer enligt besked från Apple i sommar och då kommer den kunna allt och lite till som andra telefoner kan.

http://www.boygeniusreport.com/2009/03/ ... some-info/

http://www.apple.com/iphone/preview-iphone-os/

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

mackan skrev:Iphone är sjukt överskattad, men det är en grym telefon ;)
Det är just kombinationen iPhone, Mac dator och Mobile Me-abonnemanget som jag smällt av på. Ett helhetstänk som är helt fantastiskt. Jag har tröttnat på SonyEricsson lurar där det knappt finns fungerande drivrutiner till Mac. Har flera kompisar som köpt Nokia och samma problem där. Tillverkaren orkar inte ens skriva ihop en fungerande drivrutin. Kör man Mac är iPhone helt strålande. Jag fick använda en drivrutin till min SonyEricsson P990 som en kinesisk användare snickrat ihop själv då han tröttnat på att inte kunna synka luren mot sin Mac. Det funkade lite i alla fall. SonyEricsson´s egen drivrutin fungerade enligt dom själva men jag känner inte en enda användare som lyckats synka luren mot en Mac dator där dom använde den drivrutin som tillverkaren själv gjort. Sen jag skaffade en iPhone och Mobile Me-abonnemang har mina tekniska problem näst intill helt försvunnit. Jag har fortfarande lite problem med brödrosten hemma men av vad jag hört kommer Apple börja tillverka brödrostar snart och då är det problemet också löst.

MVH//En f.d. inbiten pc-snubbe.....
Indigo
Medlem++
Inlägg: 6221
Blev medlem: tor 14 sep 2006, 17:27
Ort: Örebro

Inlägg av Indigo »

Jag skulle också vilja ha en iPhone. Men jag vill inte sluta ha 3 som operatör...
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Jag köpte en LG-lur nyss med touchscreen istället för en iPhone av två anledningar...
1: Jag har Tele2 och är sjukt nöjd med det abbonemanget och är intresserad av att ha något annat.
2: Hade inte vissa funktioner jag ville ha, som MMS och liknande...
3: Det intrycket jag fått av apple är att det oftast tar minst ett generationsbyte (eller som i det här fallet, en fet mjukvaruuppdatering) innan dom verkligen är top notch. Lite barnsjukdomar med andra ord.

Så... När nästa generation iPhone kommer och jag kommer behöva en ny lur, och dom har låst upp den mot Tele2, då jävlar!
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Bassjov
Medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: fre 18 apr 2008, 18:21
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Bassjov »

Hellboy skrev:Om man bortser från den något begränsade batterikapaciteten är det en helt strålande bra lur. Batteriet i sig är inget stort problem utan det har jag löst med att ha en 12-volts laddare i bilen och en sladd så att jag kan ladda när jag sitter vid datorn. I övrigt är jag helt otroligt nöjd. Jag har även ett Mobile Me-abonnemang och det är helt fantastiskt hur bra det funkar.

http://www.apple.com/mobileme/

Jag har inga tekniska problem längre. iPhone, Mobile Me och Mac dator..... :tummenupp:

Jag har tre datorer och min iPhone och jag har exakt samma information vad det gäller kalender, adressbok och annat och det helt utan att behöva göra någonting alls vad det gäller att synka uppgifter mellan enheterna. Allt funkar automatiskt. Jag är helt OTROLIGT nöjd.

//J
:tummenupp: :tummenupp:
Kan bara hålla med och säga Amen
:tummenupp: :tummenupp:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Hellboy skrev:
mackan skrev:Iphone är sjukt överskattad, men det är en grym telefon ;)
Det är just kombinationen iPhone, Mac dator och Mobile Me-abonnemanget som jag smällt av på. Ett helhetstänk som är helt fantastiskt. Jag har tröttnat på SonyEricsson lurar där det knappt finns fungerande drivrutiner till Mac. Har flera kompisar som köpt Nokia och samma problem där. Tillverkaren orkar inte ens skriva ihop en fungerande drivrutin. Kör man Mac är iPhone helt strålande. Jag fick använda en drivrutin till min SonyEricsson P990 som en kinesisk användare snickrat ihop själv då han tröttnat på att inte kunna synka luren mot sin Mac. Det funkade lite i alla fall. SonyEricsson´s egen drivrutin fungerade enligt dom själva men jag känner inte en enda användare som lyckats synka luren mot en Mac dator där dom använde den drivrutin som tillverkaren själv gjort. Sen jag skaffade en iPhone och Mobile Me-abonnemang har mina tekniska problem näst intill helt försvunnit. Jag har fortfarande lite problem med brödrosten hemma men av vad jag hört kommer Apple börja tillverka brödrostar snart och då är det problemet också löst.

MVH//En f.d. inbiten pc-snubbe.....
Precis detta jag är ute efter, den bärbara macen, den stationära på jobbet och telefonen. Alltid synkat med MobileMe. Vet inte hur många dubbelbokningar jag har haft under årets lopp p g a att någon av telefonerna/datorerna inte varit synkade. Kamera och sånt shit är jag inte speciellt intresserad av, däremot gränssnittet och mailen mm.

Har faktiskt en synkprogramvara från Little Machines som funkar att synka Windows Mobile mot Mac men det fattas som sagt en del för att få helheten.
Nu har jag Telenor Business och det kändes som att sista hindret försvann nu när Telenor börjat sälja iPhone
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

jag vill verkligen verkligen ha en men har inte pengar. Men när jag har pengar så jävlar i havet. 8)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

Indigo skrev:Jag skulle också vilja ha en iPhone. Men jag vill inte sluta ha 3 som operatör...
Jag har 3 i min iLur...
Bas > distpedaler > stor förstärkare
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Finns ingen bättre lur!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Lite OT: Själv har jag bara gluttat på mina polares iPhones och visst, det är schysst teknikporr, men själv klarar jag mig galant med en basic lur - har...eh...en Ericsson w660i sen några år - och en filofax.

Jag har labbat mycket med portabla lösningar under årens lopp och hade under ett antal år en fungerande mobil/laptop/server-combo på tidigare dagjobbet, men även med fungerande kalendersynk osv blir jag inte kompis med pyttesmå tangentbord och taffliga pekpennelösningar, för mig går det fortare med en baslur och papperskalender. Måste jag av någon anledning vara kroniskt uppkopplad släpar jag hellre med mig en liten laptop, då har jag ett riktigt tangentbord och OS.

Jag tycker för övrigt det är osunt att behöva vara konstant tillgänglig och känna att man MÅSTE kunna läsa mejlen på muggen eller surfa i skogen, och väljer gärna bort både mobil och Internet regelbundet för att rensa hjärnan, men det är ämne för en annan tråd :-)

Har jag bara med mig filofax och min skruttmobil är jag tillgänglig och riskerar aldrig dubbelbokningar, och behöver jag nätuppkoppling tar jag som sagt lilla laptoppen.

Jobbar man i en stor organisation finns det en point i att jobba med digitala, synkbara kalendrar, och kastade ett dagjobb åt mig en iPhone skulle jag naturligtvis inte säga nej, men som privatperson eller moderat lönsam egenföretagare har jag aldrig förstått vitsen med att lägga en tiotusing eller mer på en mobil - bättre då imho att lägga några ynka tusenlappar på en bärbar dator och mobil uppkoppling om man vill komma åt kalendersynk, mejl och surf, och ha massor av pengar över i baskassan istället ;-)
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

mackan skrev:Iphone är sjukt överskattad, men det är en grym telefon ;)
Håller med.

Jag tror säkert iPhone är en grym telefon, men jag köper inte den av rena principskäl, är så trött på hur den höjs till skyarna (och att jag behövde en Windows mobile för .NET utveckling).
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Visst är dt spännande att man får upp iPhonereklam längst ner på sidan... Får ni det också?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

MALA skrev:Visst är dt spännande att man får upp iPhonereklam längst ner på sidan... Får ni det också?
Nix. "Guitar backing tracks".....

//J
Skriv svar