Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Vi har en hemma. Har legat i kylen sedan december så den är nog kall och god nu.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev:PRU för helsike!
Allt annat är lite slakt.
"Slakt" tycker jag låter låter lite brutalt och blodigt. Kommer osökt att tänka på Pelle Erövraren.

För övrigt anser jag mig synnerligen onödig, vilket bl a gör att jag inte ens behöver fundera över någon eventuell mening med livet. Så viktig för världen och mänskligheten är jag inte. Alltså kan jag ha en ganska opretentiös och avslappnad inställning till världen och mig själv.
Övriga grubblerier överlåter jag med varm hand åt filosofin och religionen.

(Jag hoppas att det inte blev OT+ nu. Var och en får gärna tycka vad de vill. Ovanstående gäller enbart mig och är inget jag har intresse av att pådyvla andra.)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: (Jag hoppas att det inte blev OT+ nu. Var och en får gärna tycka vad de vill. Ovanstående gäller enbart mig och är inget jag har intresse av att pådyvla andra.)
Är det bara du som kan vara OT? :shock:

Än ölen då??
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

OP..?
Fast det kanske är lite tidigt att ta fram starkspriten..?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

OS...?
Det är ju inte förrän 2020.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:För övrigt anser jag mig synnerligen onödig, vilket bl a gör att jag inte ens behöver fundera över någon eventuell mening med livet. Så viktig för världen och mänskligheten är jag inte. Alltså kan jag ha en ganska opretentiös och avslappnad inställning till världen och mig själv.
Övriga grubblerier överlåter jag med varm hand åt filosofin och religionen.

(Jag hoppas att det inte blev OT+ nu. Var och en får gärna tycka vad de vill. Ovanstående gäller enbart mig och är inget jag har intresse av att pådyvla andra.)
Javisst, och i ett fortsatt filosoferande så byter onödig plats med odödlig liksom.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Odödliga är vi väl allihopa. Ett tag till iaf...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Alltid odödlig, alltid onödig. Odödliga var vi möjligen i går.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Och trött.
Gonatt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:
Javisst, och i ett fortsatt filosoferande så byter onödig plats med odödlig liksom.
Njää... knappast.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:
Body&Soul skrev:
Javisst, och i ett fortsatt filosoferande så byter onödig plats med odödlig liksom.
Njää... knappast.
Jag har sen i fredags knutit ihop alla lösa ändar angående det odödliga.

Fan vad det känns bra! :tummenupp:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Varje enskild individ är väl odödlig intill dess att motsatsen bevisas..?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Må så vara, men det är en bräcklig teori. Statistiken talar mot den. Livet framstår ju faktiskt som direkt livsfarligt. Ingen har hittills klarat sig levande ifrån det.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, och skall man vara ärlig är det många som går igenom det bara halvt levande.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Per skrev:
Body&Soul skrev:
Javisst, och i ett fortsatt filosoferande så byter onödig plats med odödlig liksom.
Njää... knappast.
Joo... i din krafts dagar är du odödlig och nödvändig. Senare förstår du att du lever på lånad tid och är ersättningsbar.
Alltså, odödlig och nödig byts till dödlig och onödig.

Ock ock ock... ättestupan är nära..
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Bytte till flats på P-5:an igår.
Ska bli kul att se om det går att spela på...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Body&Soul skrev:
Per skrev:
Body&Soul skrev:
Javisst, och i ett fortsatt filosoferande så byter onödig plats med odödlig liksom.
Njää... knappast.
Joo... i din krafts dagar är du odödlig och nödvändig. Senare förstår du att du lever på lånad tid och är ersättningsbar.
Alltså, odödlig och nödig byts till dödlig och onödig.

Ock ock ock... ättestupan är nära..
Aha, du tänker så...
Tja, jag kan väl hålla med om, att man i yngre dagar inte spekulerade nämnvärt kring sin egen förestående bortgång, men speciellt nödvändig i ett globalt eller historiskt perspektiv har jag nog aldrig känt mig.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev: .. men speciellt nödvändig i ett globalt eller historiskt perspektiv har jag nog aldrig känt mig.
I alla fall jag är skitsäker på att icke ett endaste objekt på denna, eller andra, planet gör just det jag gör!

Ta bara NU tillessempell : jag fiser å kliar mig i aschlet.

Va? Vem skulle annars just nu klia mig i ovan nämnda ändalykt? Vaa??
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Klippt gräs. Grävt rabatt. Skönt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Klippt gräs. (OK - trädgårdstraktor.) Rensat rabatt. Blåsa på långfingret trots handskar. Oskönt vid basspel.

Som plåster på "såren" genom förde jag ett vetenskapligt experiment: Indian tonictest.
Små glas, två isbitar + 1,5 cl Bombay Sapphire i varje och fyra sorters tonic (samt en skorpa att tugga på emellan).

1. Fentimans - Komplex smak av citrusfrukter, mild men inte mesig beska och en behaglig örtighet. Tyvärr dyrast.
2. BritwiC - Lite åt samma håll som Fentimans men MYCKET mindre smak, så man fick ta 1,5 ggr så mycket tonic.
3. Schweppes - Rakt på sak, rejäl beska och lite citrus.
4. Fever-Tree - Lite som Schweppes fast med en lite märklig, syrlig, artificiell bismak.

Summering: Schweppes är OK och finns ju överallt, men Fentimans (och ev BritwiC) kan man gärna variera med, när man ramlar på dem och vill lyxa till det lite. (18 kr för 20 cl Fentimans)

Ovanstående är den definitiva sanningen, vilket verifierats av ITI, d v s HRM's Indian Tonic Institute, GT Branch, Oxford, United Kingdom.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Du kör helt med Indian tonic-kärran?

Jag har hittills bälgat i mig Premiere´s Bitter Lemon såsom virke till den ädla drycken gin. Denna Bitter Lemon tycks inte längre tillverkas. Av alla mina lokala leverantörer för inte en enda längre denna vuxenläsk. :twisted:

Å Schweppes hemsida påstås ogenerat att de tillverkar och säljer sin variant av "Bitter Lemon" vilket jag tror på när jag väl håller den i min hand.
http://schweppes.se/product/bitter-lemon/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gin kan även med fördel användas för att spä ut Fentimans Ginger Ale, vilken kan förvärvas å närmaste Bolag.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

GT var länge sedan.
Säkerligen bortåt ett år sedan.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:Du kör helt med Indian tonic-kärran?


Gin kan även med fördel användas för att spä ut Fentimans Ginger Ale, vilken kan förvärvas å närmaste Bolag.
Jag säger som ff: "Det var en fest en gång..."
Jag och en polare hittade på en fest i vår gröna ungdom en övergiven och osprättad Star Gin under soffan. Det var en timme tills han skulle skeppas hem, men vi hann dela sjuttiofemman till ackompanjemang av grape tonic. Efter den kvällen övergick jag diskret och modemedvetet till Indian Tonic.

Ginger ale fungerar däremot utmärkt, gärna med en skiva citron och en skiva färsk gurka.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Tack och lov att man bara supit bort whiskey ändå...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag tycker det är bättre att bara ha tröttnat på grape tonic. Det var ju inte ens speciellt gott från början. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar