Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det har du naturligtvis rätt i, men tänk om du bryter benet, men vill göra en Dave Grohl. De andra stackarna kan inte packa spisen och så får packet inte spisa någon musik trots din fighting spirit.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Det har du naturligtvis rätt i, men tänk om du bryter benet, men vill göra en Dave Grohl. De andra stackarna kan inte packa spisen och så får packet inte spisa någon musik trots din fighting spirit.
Har man bara fighting spirits så löser sig allt.
Eller inte, men man bryr sig inte.
Bild
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

I have never been fighting spirits. :dumglad:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nope...
Eller...
Jag minns en del dagen efter-kamper. Spirits vann...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Därav namnet: Fighting spirits.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag tycker baksmälla funkar bättre.
Fats jag är säker på att jag hört "Fighting spirit" i nåt annat sammanhang...:hmm:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev: Fats jag är säker på att jag hört "Fighting spirit" i nåt annat sammanhang...:hmm:
Här kanske?
Bild
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Spännande nu...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Väderspänningar?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, lite så faktiskt...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

En så'n fullständigt fantastisk dag att måla en källardörr!


(Självsuggestion)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

I så fall håller jag med - en sån fantastisk dag för dig att måla en källardörr!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Tack! Det kändes så bra, att jag målade trädgårdsporten också. Det var så duktigt gjort, att jag fick en liten eftermiddagsöl.

Ah, vad fan... Nu är initialsvårigheterna borta - lika bra att ta stalldörren också.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

ff, ff, lama sabachthani?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ibland måste man låta nån annan leda i tävlingar för annars blir det inge roligt att delta ju..;)

Jag hoppas du inte väntade på min sanktion för att få ta en öl efter stalldörren?

Här stiger väderspänningarna avsevärt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

A. Du är en sann hedersman.

B. Absolut inte. Idag har jag städat koihuset, så jag har just fått en caiperinha, trots att solen inte skiner.

C. Beklagar. Har du druckit för lite besk? Det brukar vara anledningen till alla åkommor därstädes.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:A. Du är en sann hedersman.
Tack! Lite som nu att du fick leda en stund. Jag applåderar!! :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy:
Per skrev:B. Absolut inte. Idag har jag städat koihuset, så jag har just fått en caiperinha, trots att solen inte skiner.
Bra! Själv har jag gått på diet nu, så nu blir det torrt, godisfritt och träningsregim till dess att jag börjar se ordentliga resultat.
Jag hade 10 kg att gå ned innan sommaren. Nu är det bara 15 kg kvar. På riktigt, tyvärr...
Per skrev:C. Beklagar. Har du druckit för lite besk? Det brukar vara anledningen till alla åkommor därstädes.
Nja, detta är den bra flatulensen som inte har med kroppen att göra alls. :D
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

fieldflower skrev: Jag hade 10 kg att gå ned innan sommaren. Nu är det bara 15 kg kvar. På riktigt, tyvärr...


Nja, detta är den bra flatulensen som inte har med kroppen att göra alls. :D
Oops! Lycka till!

"Bra flatulens" har min moatjé aldrig nämnt i samband med mig. :oops:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

You'll see. ..
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Svår helg. Och en milstolpe då jag bestämt mig för att sluta grubbla över vad jag ska bli när jag blir stor. Nu blev jag vuxen och vill hädanefter tituleras Farbror Lars.
Helgens svårigheter bestod bl.a. av att dricka sig lullig på 16 årig Bushmill på fredag för att lulla till sig på Remy Martin under lördagen. Igår sov jag efter att ha tagit en pilsner till frukost. Men idag....

Detta var den första festen i mitt liv där barskåpet var mer innehållsrikt efter än före. Så dagens vedermödor består i att undersöka ett och annat, t.ex. detta unikum, en Ron Zacapa som jag tror herrarna känner till. Numer anser jag melassbaserade drycker odrickbara. Det ska vara sockerrör, men bara jungfrupressade av högsta kvalitet från Guatemala. Sedan lagring enligt solera-modellen i 23 år på 2300 meters höjd. Varje flaska försedd med ett handflätat band som knåpats ihop av en Maya-indian. Bara det där bandet får en att försjunka i kontemplation över hur i h-e gör dom?

Skål
/Frbr Lrs
RonZacapa.JPG
RonZacapa.JPG (51.84 KiB) Visad 3028 gånger
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Det där både lät och såg trevligt ut!
Verkar som Farbror Lars haft en skön helg! Väl unt!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:ff, ff, lama sabachthani?
Så kan du väl inte säga när både han och du har bälgat i er fermenterade drycker? :shock: :shock:

Asså som en följd av Väl Utfört Arbete. :nickar:

Själv dricker jag ju för att glömma. Det är en helt annan sak. :cry:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev:Svår helg. Och en milstolpe då jag bestämt mig för att sluta grubbla över vad jag ska bli när jag blir stor. Nu blev jag vuxen och vill hädanefter tituleras Farbror Lars.
Helgens svårigheter bestod bl.a. av att dricka sig lullig på 16 årig Bushmill på fredag för att lulla till sig på Remy Martin under lördagen. Igår sov jag efter att ha tagit en pilsner till frukost. Men idag....

Detta var den första festen i mitt liv där barskåpet var mer innehållsrikt efter än före. Så dagens vedermödor består i att undersöka ett och annat, t.ex. detta unikum, en Ron Zacapa som jag tror herrarna känner till. Numer anser jag melassbaserade drycker odrickbara. Det ska vara sockerrör, men bara jungfrupressade av högsta kvalitet från Guatemala. Sedan lagring enligt solera-modellen i 23 år på 2300 meters höjd. Varje flaska försedd med ett handflätat band som knåpats ihop av en Maya-indian. Bara det där bandet får en att försjunka i kontemplation över hur i h-e gör dom?

Skål
/Frbr Lrs
RonZacapa.JPG
Hej Fabbro Lars! Å välkommen till PB! :playing:

Skämt åsido, själv kallar jag mig numera för Onkel Thom. Mest för att folk skall få tillfälle att säga: "Men inte är du SÅ gammal!!" Det är jag ju inte heller, men numera så pass att vackra flickor inte längre är rädda för mig. :retar:

".. bara jungfrupressade av högsta kvalitet "
Våfför - och framförallt HUR - skall det till jungfrur för att pressa fram de åtråvärda dropparna? Blir inte det närmast barnarbete?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jungfrur ja... på Kuba har de rationaliserat, de pressar fram de åtråvärda dropparna samtidigt som de rullar cigarrer mot insidan av låren.

Hmm... känner att jag börjar närma mig Johan Ulvessons karaktär Farbror Torsten, med slickepinne, scoutskjorta och allt... :
"Kom lilla vän så ska du få sitta på farbror Axels Torsten"... eller var det tvärtom?

Eller som den där lilla snärtan sa till mig häromdan: "Om farbror följer med in i skogen så ska farbror få en pilsner".
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Body&Soul skrev: Eller som den där lilla snärtan sa till mig häromdan: "Om farbror följer med in i skogen så ska farbror få en pilsner".
Remy Martin. 16-årig Bushmills. Ron Zacapa.

Å så blir du erbjuden en pilsner??? :shock: :plaga: :help:

Vart är världen på väg? Putin, Trump och nu detta...
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Skriv svar