Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, men jag menar över huvud taget. Inte on average.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Ha! Klant? Nänä, högst tvåa!

Jag stack in hela handen i kylskåpet utan att öppna dörren. Det är väl typ trettio år sen. Vänster ring- och lillfinger fungerar inte 100. Men vaffan! Kunde Django med två kan väl jag med 3+½+½.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag fick till slut tillbaka full funktion i lillfingret jag tog emot mig med i en hojvurpa.
Men det tog ett tag...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Du måste varit väldigt lätt på den tiden, om det skulle ha räckt att ta emot sig med lillfingret.
Eller övermodig. :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Du måste varit väldigt lätt på den tiden, om det skulle ha räckt att ta emot sig med lillfingret.
Eller övermodig. :wink:
Allting gick mycket lättare förr... :shock:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
Per skrev:Du måste varit väldigt lätt på den tiden, om det skulle ha räckt att ta emot sig med lillfingret.
Eller övermodig. :wink:
Allting gick mycket lättare förr... :shock:
Nja, men just då gick det väldigt väldigt fort...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Jag har kört hoj i mer än trettio år utan att ha trillat av. Men det var absolut inte min förtjänst.. :oops:

På sena 70-talet hade jag en Suzuki T250R. 2 cyl 2takt 30 hkr vägde nada. Pigg som satan iaf i stadstrafik. Kunde lägga blårök över åtminstone 3 kvarter. 6 tätstegade växlar och trumbromsar. På en av Malmös större gator, Mariedalsvägen, kom jag ifatt en Porsche 911 vid ett stoppljus. Jag gasade så där lite aggressivt för att han skulle lämna plats. Men icke, han trampade istället på för allt han orkade, och jag efter, en knapp meter bakom bakluckan. Hej vad det gick!! Tyvärr var det rött ljus efter nästa kvarter. Ingen match för fyra breda Pirelli. Men mina trumbromsar och taiwanesiska Chi Sweng-däck blev det däremot skitjobbigt. Jag låste upp, fick världens bredsladd åt höger, avstod från att flyga över styret, fick då returvänstersladden Billy-med-plusmeny men "satt" fortfarande kvar en bit över sadeln märkligt nog. Porschen hade nästan stannat vid rödljuset på plats nr 2 i kön när jag visslade förbi mitt ute i gatan ormande som en pytonorm på jakt. I exakt rätt ögonblick blir det grönt ljus, jag taggar ner två växlar och tjuter förbi den lilla kön som en galen irländsk banshee... bara tjock blårök i backspeglarna, ingen Porsche, ingen Volvokombi. Hela vägen ner över Triangeln och ner i Föreningsgatan mumlade jag i hjälmen: Jag skall aldrig göra så mer! Jag skall aldrig göra så mer, etc. etc.

Vår Herre är alla dårars beskyddare.


Bild
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag körde en sån här:
Bild

Den gjorde 270, så det gjorde jag också.
Var bara en enda bil jag hade lite svårt att köra ifrån. En SAAB 900 som det pyste och väste som sjutton om under huven medan han höll jämna steg. Undrar vad det var för nåt egentligen.
Annars körde man ifrån det mesta, vilket inte är så konstigt då hojen gjorde 0-100 på 3 sek, eller 0-200 på 10.

Sugen på hoj igen, men nu vill jag ha nåt långsamt och smidigt.
Har funderingar på att skaffa en Suzuki Savage och bygga om till väldigt strippad bobber.
Enstånka 650 cc med 33 hästar på 170 kg borde vara precis lagom för mig att slinka igenom köer med.
Nåt sånt här, men med lite högre styre för att avlasta skräp-ryggen:
Bild
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Jasså, herrarna har grenslat bambustaket. Själv tillhörde jag dem som byggde chopper och startade ett av landets första chopperklubbar: Södermalm Kräks. :-)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Polaren körde Intruder ett tag, men om man envisas med att köra dem på bakhjulet går kardanen sönder efter 250 mil. Från helt ny. Vet han... :roll:
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Toys for boys! :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nja, den var nog inte för gasglada boys riktigt.
Så han bytte till en Yamaha V-Max. Helt galen hoj! Också med kardan. Höll 250 mil.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Nja, den var nog inte för gasglada boys riktigt.
Så han bytte till en Yamaha V-Max. Helt galen hoj! Också med kardan. Höll 250 mil.
V-max är mys! Men en tung jävel.

Savagen är skitfin! Har du provåkt? Den gillar jag!

Men fan vet om jag inte borde avsluta mc-suget med en gammal Yamaha RD400LC. Det är ju en hysterisk liten rackare.
alternativt en gammal banracer, Suzuki RG250 och utrusta den för gatbruk.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

PrataBastråden som gav GAS en annan innebörd. :retar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:PrataBastråden som gav GAUSS en annan innebörd. :retar:
Den tråden drar till sig det mesta...
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jag skrev det inte på skånska, Albin.
Nåväl...In i selen,
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mIwa9sPFT5I[/youtube]
så...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HI0x0KYChq4[/youtube]
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Nja, den var nog inte för gasglada boys riktigt.
Så han bytte till en Yamaha V-Max. Helt galen hoj! Också med kardan. Höll 250 mil.
V-max är mys! Men en tung jävel.

Savagen är skitfin! Har du provåkt? Den gillar jag!

Men fan vet om jag inte borde avsluta mc-suget med en gammal Yamaha RD400LC. Det är ju en hysterisk liten rackare.
alternativt en gammal banracer, Suzuki RG250 och utrusta den för gatbruk.
Jo, V-Maxen gick verkligen inte att få upp på bakhjulet, men den ritade fina svarta streck på backen.
Inte gick den att svänga med heller, men var som ett spjut rakt fram.

Yamaha RD350 kallas ju tussilago av en anledning.
"Avsluta MC-suget" kan bli så himla slutgiltigt på 2-takts-raketer... :cry:

Har inte provåkt Savagen, och är lite orolig att mina 190 cm är lite för mycket för en Savage.
Men med sadel så långt bak ramen tillåter och lätt aphängare borde man ro hem det ändå tycker jag.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev: Har inte provåkt Savagen, och är lite orolig att mina 190 cm är lite för mycket för en Savage.
Men med sadel så långt bak ramen tillåter och lätt aphängare borde man ro hem det ändå tycker jag.
Någonting som jag verkligen gick igång på var den "byggsats" (egentligen väl bara ritning?) som MCM (eller Wheels?) på en custom i veteranstuk och en VW-boxer som drivkälla. Där hade du aldrig behövt undra om du är för lång..

Men hela idéen var perfa! Och den såg så totalt super uber-ball ut!
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev: Har inte provåkt Savagen, och är lite orolig att mina 190 cm är lite för mycket för en Savage.
Men med sadel så långt bak ramen tillåter och lätt aphängare borde man ro hem det ändå tycker jag.
Någonting som jag verkligen gick igång på var den "byggsats" (egentligen väl bara ritning?) som MCM (eller Wheels?) på en custom i veteranstuk och en VW-boxer som drivkälla. Där hade du aldrig behövt undra om du är för lång..

Men hela idéen var perfa! Och den såg så totalt super uber-ball ut!
BMW eller Dnepr är det många som bygger om till VW. De har ju redan boxermotor, och därmed lite mer plats för transmission för motor som snurrar åt fel håll.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jaha, igår kväll städade vi efter bandet och satte priser på lite prylar, som ska säljas. 33 år tror jag vi höll på. Shit, vad mycket kul vi har haft!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Ok, lät lite sorgligt. Lyckades ni bryta upp som vänner (och isf varför sluta?)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

No hard feelings. Micke, (gitarristen som gick bort), och jag tyckte inte att det gick framåt längre, så det kändes bättre att avsluta och komma ihåg det som när det var som bäst.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:No hard feelings. Micke, (gitarristen som gick bort), och jag tyckte inte att det gick framåt längre, så det kändes bättre att avsluta och komma ihåg det som när det var som bäst.
OK, lite synd ändå när band stagnerar.
Men bra att gå vidare och fortsätta vara vänner.

Tänkte att det kanske kunde vara den gitarristen som gick bort...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Det gjorde det väl definitivt, men det var faktiskt bestämt redan före hans död.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jo, det förstod jag av ordvalet.
Annars är ju egen begravning ett av de godtagbara skälen att sluta i ett band...
Medlem i PB50+
Skriv svar