Tävling

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Lät som en skön utflykt.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Alldeles förträfflig förutom middagen på kvällen, då kocken lyckades massakrera Toast Skagen på varierande sätt och därefter gav oss onda ögat resten av kvällen, och en ung och tydligen outbildad servitris bl a nyskapade dryckesserveringen genom att, (när hon fått hämta nya vinglas - dessutom alla av samma sort - till rödvinet istället för de nyss nyttjade vitvinsglasen samt byta till rätt vin), smälla den oöppnade flaskan i bordet utan ens ett "varsågod" och senare serverade single malt whisky i snapsglas, fast whiskyglasen stod sidan om. :lol:

Nåja, vi föredrog att ta det humoristiskt och efter en lugn och saklig redogörelse för hotelledningen på morgonen löste de det hela mycket generöst.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Alla barn i början, men om man vet att man inte kan bör man vara en smula ödmjuk...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Alla barn i början, men om man vet att man inte kan bör man vara en smula ödmjuk...
Hehe. En förebild till motsatsen står just nu på toppen av gödselstacken på andra sidan pölen... :mrgreen:

Det ä'r bra med förebilder. Som Victor Wooten till exempel. :nickar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

@ ff: ... och gärna få lite internutbildning och uppbackning av ledningen, innan man kastas till vargarna. Servisen är ju i det här fallet ledningens ansikte utåt. Men du har helt rätt; Ödmjukhet och tjänstvillighet väger upp mycket av bristande erfarenhet i alla serviceyrken.

@ Albin: "Tuppen på den dynghögen" ser kanske inte det som ett serviceyrke. :mrgreen:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:@ ff: ... och gärna få lite internutbildning och uppbackning av ledningen, innan man kastas till vargarna. Servisen är ju i det här fallet ledningens ansikte utåt. Men du har helt rätt; Ödmjukhet och tjänstvillighet väger upp mycket av bristande erfarenhet i alla serviceyrken.

@ Albin: "Tuppen på den dynghögen" ser kanske inte det som ett serviceyrke. :mrgreen:
Om tuppen ser sig som herren på täppan kanske denne ser precis alla andra som service...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

...och en del som Secret Service.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Förresten är jag på elgura-humör just nu.
Vill lära mig spela bättre blues-solo men vet inte hur jag ska komma igång... YT såklart, men jag får liksom inget sammanhang i det, och låtarna jag vill kunna är långt över huvudet på mig.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Länge sedan vi repade med coverbandet nu och gig om en och en halv vecka. Två timmars torrepande till inspelningar i kväll för att rassla igång fingrarna och komma ihåg texter. Shit, det är skillnad på att bara kunna grejor eller vara välrepad.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Länge sedan vi repade med coverbandet nu och gig om en och en halv vecka. Två timmars torrepande till inspelningar i kväll för att rassla igång fingrarna och komma ihåg texter. Shit, det är skillnad på att bara kunna grejor eller vara välrepad.
Yup, och helt annorlunda med bandet än hemma...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Definitivt! Tur att man vet, att det trots allt ligger och skräpar någonstans längst bak i skallen och en bit upp mot knogarna. Det gäller bara att få det ner i fingrarna och ut genom flabben automatiskt.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

MUSIKSUGEN!!!
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Jo, det är man väl oftast, men nu ska det klippas gräs.

I eftermiddag ska det emellertid bli regn ... :wink: :mrgreen:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Jag brukar komma på musilslingor då jag klipper gräs.
Men jag får ingen användning för dem eftersom jag inte har några musikgrejer i sommarstugan där gräset finns.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Jo, det är man väl oftast, men nu ska det klippas gräs.

I eftermiddag ska det emellertid bli regn ... :wink: :mrgreen:
Njaa, det har du nog missförstått.
Regnet kommer HÄR, hos mig.
Det gör det alltid. :nickar:
De t finns till å med "Kanalgatan". Men ingen kanal..
JA SE DÄR! NU REGNAR DET HÄR!!!

Haren återställd.. :shock:

Kom plötsligt på att man kan mena TV-kanal. Jhu. :idea:

@ff Du borde skaffa dig en sån däringa 200 kronors Casio "leksaks" keybord. Jag har ett "99 voices" köpt för 30 kr på loppis. Inspelning kan du väl göra i ajfånen? Jag menar, varför skall Världen gå miste om din musik??
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

NU KOM DET LITE REGN! :joy:
Nu kan jag inte gräva upp en rabatt längre utan får spela bas inomhus. :mrgreen:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Nja, låter det för illa blir det inget med det...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Nja, låter det för illa blir det inget med det...
Tänk: Seasick Steve! :vinkar:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:Nja, låter det för illa blir det inget med det...
Tänk: Seasick Steve! :vinkar:
Han är ju sjukt bra, så den varianten funkar inte.
Har en gammal Levin nylonare som byggts om till stål (utan att fixa halsen) för sisådär 50 år sedan som jag brukar köra slide på därute. Det är faktiskt riktigt roligt, även om man dör tråkdöden efter 15 minuter då man inte kommer på några fler riff...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

Riff var ett tuggummi med lakritssmak, när jag var liten. Samma tuggades om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen.

Kändes rätt bra.

Edit: Det kostade fem öre.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4017
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Tävling

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Riff var ett tuggummi med lakritssmak, när jag var liten. Samma tuggades om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen.

Kändes rätt bra.

Edit: Det kostade fem öre.
Fanns det inte både gröna och röda?

För övrigt fanns det 2-öres kolor i godisaffären på Amiralsgatan.
Sådetså.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev:Riff var ett tuggummi med lakritssmak, när jag var liten. Samma tuggades om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen.

Kändes rätt bra.

Edit: Det kostade fem öre.
Du gillar Pelle Almgren va..?
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Body&Soul
Medlem+
Inlägg: 1999
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 19:55
Ort: Härnösand

Re: Tävling

Inlägg av Body&Soul »

Idag fick jag min nya femhjuling. Gick nog på åttatusen. Kontorsråttor ska ha dom.
Igår köpte jag två Zacapa, man kan ju råka tappa en.
Idag har jag druckit middag. Min kära ogifta köpte en ny espressomaskin. Så då fick vi konjak.
NU är jag trött...
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Tävling

Inlägg av Per »

@ Albin: De röda var så äckliga, så de räknas inte. F ö fanns det 1-öresgodis på fru Rosbergs fik i Frenninge.

@ ff: Nej.

@ B&S:
Djup och rik är nu hans gudagåva
och i själen stinga inga dova
ångerns smärtor över last och brott,
till sin ungdoms drömland har han nått,
sover ganska gott,
det är skönt för skalder att få sova.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Tävling

Inlägg av fieldflower »

Per skrev: @ ff: Nej.
Då får du lyssna lite till.
Eller kanske ännu lite mera.
Eller rent av... ... om och om och om och om och om och om igen....


:twisted:
Medlem i PB50+
Skriv svar