Mellon.

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Mellon.

Inlägg av mrbaloo »

Åtminstone en P-bas på scenen.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

mrbaloo skrev:Åtminstone en P-bas på scenen.
Fast nöjet förtas ju lite av att man vet att inte ett enda instrument på scenen är inkopplat.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon.

Inlägg av Per »

Anders Berglund!!!

Tur att de kom på att dra upp volymregeln i öppningsnumret. :lol:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:
AlbinH skrev:Deltävling 2. Göteborg.


Ingen vann.. :oops:
Nä, typ lite så väl..
En Meh-omgång.
Har du möjligen en cittra i gömmorna?
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:
fieldflower skrev:
AlbinH skrev:Deltävling 2. Göteborg.


Ingen vann.. :oops:
Nä, typ lite så väl..
En Meh-omgång.
Har du möjligen en cittra i gömmorna?
Nix. Kul klang i cittror, så jag får nog säga "inte än".
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon.

Inlägg av Per »

Jag hade satsat på autoharp.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Mellon.

Inlägg av mrbaloo »

fieldflower skrev:
mrbaloo skrev:Åtminstone en P-bas på scenen.
Fast nöjet förtas ju lite av att man vet att inte ett enda instrument på scenen är inkopplat.
Word!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mellon.

Inlägg av GandhiMK2 »

Jan Hellman skrev:
GandhiMK2 skrev:
Per skrev: Annars var väl det mest glädjande(?) att de verkar ha skippat auto tune. Hu! :shock:
Dom har aldrig använt Autotune i melodifestivalen på leadsångare. Hur den inspelade bakgrundskören är inspelad kan ju ingen ha åsikter om och den är med stor sannolikhet autotunad.
Aldrig använt autotune i Melodifestivalen? Aldrig lagt upp låtar och automatiserat autotune? Ledsen men här har du tvärfel.
Spännande. Vilka låtar?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+
Inlägg: 1013
Blev medlem: tis 22 jan 2008, 23:57
Ort: Kiruna

Re: Mellon.

Inlägg av Basare »

Sådärja, betet svalt. Fram med popcorn :)
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mellon.

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag varnar dej... jag kommer att sno mej en näve ,hosta på fen ovh lägga tbx om du inte håller dej i skinnet...;-) Magsjuka leker manninte med!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mellon.

Inlägg av GandhiMK2 »

Spolade mej igenom lördagens pgm... ingen at där iaf..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mellon.

Inlägg av GandhiMK2 »

GandhiMK2 skrev:
Jan Hellman skrev:
GandhiMK2 skrev:
Per skrev: Annars var väl det mest glädjande(?) att de verkar ha skippat auto tune. Hu! :shock:
Dom har aldrig använt Autotune i melodifestivalen på leadsångare. Hur den inspelade bakgrundskören är inspelad kan ju ingen ha åsikter om och den är med stor sannolikhet autotunad.
Aldrig använt autotune i Melodifestivalen? Aldrig lagt upp låtar och automatiserat autotune? Ledsen men här har du tvärfel.
Spännande. Vilka låtar?
Aah, nu tror jag att jag vet vad du tänker på... Ngn låt som Erik B och kanske Danne hade i danska melodifestivalen?
Har ngt minne av att det ritades automation..
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mellon.

Inlägg av GandhiMK2 »

GandhiMK2 skrev:
GandhiMK2 skrev:
Jan Hellman skrev:
GandhiMK2 skrev:
Per skrev: Annars var väl det mest glädjande(?) att de verkar ha skippat auto tune. Hu! :shock:
Dom har aldrig använt Autotune i melodifestivalen på leadsångare. Hur den inspelade bakgrundskören är inspelad kan ju ingen ha åsikter om och den är med stor sannolikhet autotunad.
Aldrig använt autotune i Melodifestivalen? Aldrig lagt upp låtar och automatiserat autotune? Ledsen men här har du tvärfel.
Spännande. Vilka låtar?
Aah, nu tror jag att jag vet vad du tänker på... Ngn låt som Erik B och kanske Danne hade i danska melodifestivalen?
Har ngt minne av att det ritades automation..
Kan det vara så, månne?Spänningen stiger!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon.

Inlägg av Per »

Antingen håller jag på att bli döv, annars var det här rekord i reverbindränkt ohörbarhet.
Ve mig, ve mig!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Var det bara jag som tyckte att Dotter-låten borde gått vidare?
Förresten borde David Lindgren vinna.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

Malmö. Part III

Meh.

Jessica till final. Tja, go å gla iaf. :D Jag retar mig på att nästa alla låtar saknar ett band. Ni vet, trummis, basist keyboard mm. Allt låter som en ljudfil (ljudfilt?) på en minnessticka.

Och stackars Martin Almgren som måste sjunga en låt utan tillstymmelse till melodi. Två sekunder efter han slutat vore jag skapt som en nors om jag kunde minnas någonting alls!

Men så glömmer jag förstås själva Mellons målgrupp...
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

fieldflower skrev:Var det bara jag som tyckte att Dotter-låten borde gått vidare?
Förresten borde David Lindgren vinna.
:tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:

Ja kanske det. Jag tyckte hon var lite annorlunda (liksom Moraeus) men alltför likt Euphoria - Loreen.
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Mellon.

Inlägg av AlbinH »

Per skrev:Antingen håller jag på att bli döv, annars var det här rekord i reverbindränkt ohörbarhet.
Ve mig, ve mig!
VAA?? :louder:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

AlbinH skrev:Malmö. Part III

Meh.

Jessica till final. Tja, go å gla iaf. :D Jag retar mig på att nästa alla låtar saknar ett band. Ni vet, trummis, basist keyboard mm. Allt låter som en ljudfil (ljudfilt?) på en minnessticka.

Och stackars Martin Almgren som måste sjunga en låt utan tillstymmelse till melodi. Två sekunder efter han slutat vore jag skapt som en nors om jag kunde minnas någonting alls!

Men så glömmer jag förstås själva Mellons målgrupp...
Fast jag tyckte låt 1 var den bästa ikväll.
Sade direkt då den kom igång att den nog bör gå direkt till final.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5426
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mellon.

Inlägg av bjelkeman »

fieldflower skrev:Var det bara jag som tyckte att Dotter-låten borde gått vidare?
Förresten borde David Lindgren vinna.
Nä, det tyckte vi med. Den var ju lite annorlunda, Dotter dvs.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Mellon.

Inlägg av Per »

AlbinH skrev:
Per skrev:Antingen håller jag på att bli döv, annars var det här rekord i reverbindränkt ohörbarhet.
Ve mig, ve mig!
VAA?? :louder:
OK, jag fattar. Sa du nå't?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Re: Mellon.

Inlägg av Geddan »

bjelkeman skrev:
fieldflower skrev:Var det bara jag som tyckte att Dotter-låten borde gått vidare?
Förresten borde David Lindgren vinna.
Nä, det tyckte vi med. Den var ju lite annorlunda, Dotter dvs.
Var väl så mycket Björk rip-off att det nästan blev lite lyteskomik?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25680
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Mellon.

Inlägg av fieldflower »

Geddan skrev:
bjelkeman skrev:
fieldflower skrev:Var det bara jag som tyckte att Dotter-låten borde gått vidare?
Förresten borde David Lindgren vinna.
Nä, det tyckte vi med. Den var ju lite annorlunda, Dotter dvs.
Var väl så mycket Björk rip-off att det nästan blev lite lyteskomik?!
Jo, samma stil, men inte rip-off av nån låt (såvitt jag vet, men har inte hört Björk sedan hon var poppis) vilket är ok i min bok. Man kan ju inte kräva av folk att de skall uppfinna helt nya genrer så snart de rör sig utanför tuggummipop-stigen.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5426
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mellon.

Inlägg av bjelkeman »

Håller helt med fieldflower. De flesta låter som något annat när de gör låtar, nytt eller gammalt. Detta tycker jag var ett ärligt försök i alla fall. Det mesta andra var ju bara enligt en schlagermall som jag personligen tycker är skittråkig.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Mellon.

Inlägg av GandhiMK2 »

bjelkeman skrev:Håller helt med fieldflower. De flesta låter som något annat när de gör låtar, nytt eller gammalt. Detta tycker jag var ett ärligt försök i alla fall. Det mesta andra var ju bara enligt en schlagermall som jag personligen tycker är skittråkig.
Det var nog ett ärligt försök att låta som den här ;-)
https://open.spotify.com/track/6D0b04NJIKfEMg040WioJQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag säger inget om det,jag har ju varit där själv, men är det kul att folk hpller på och tönker "nu ska jag skriva nåt som...."? Nä...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Skriv svar