Stålsträngad ackegura

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Bullen
Medlem++
Inlägg: 5553
Blev medlem: mån 15 okt 2007, 14:26
Ort: Göteborg

Stålsträngad ackegura

Inlägg av Bullen »

Tänkte köpa mig en stålsträngad akustisk kring 5000 ungefär men har väl inte superkoll direkt. Spontant tänker jag yamaha eller ibanez. Är väldigt petig med halsar på akustiska gitarrer så kommer definitivt hårdtesta i butik innan eventuellt köp men är det någon som har något att tipsa om i den prisklassen som man kan hålla utkik efter? Andra märken med givetvis. Ljust träfärgad och cutaway gillas skarpt för övrigt.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25678
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Stålsträngad ackegura

Inlägg av fieldflower »

För runt 5k får man t.ex. en begagnad Furch, som förmodligen springer i cirklar runt Yamaha:er och Ibanezer...
Sök på Furch på blocket.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
eeakga
VIP medlem
Inlägg: 1420
Blev medlem: tor 01 mar 2012, 19:11
Ort: Karlskoga

Re: Stålsträngad ackegura

Inlägg av eeakga »

Kolla lite på Hagström. Jag har en som jag är supernöjd med. Smidig hals, bra ljud och väldigt bra detaljkvalitet. Finns flera olika serier och några olika modeller i varje serie, och priserna verkar ligga mellan 4000-7000.
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++
Inlägg: 6569
Blev medlem: ons 29 aug 2007, 15:51
Ort: Älvsjö

Re: Stålsträngad ackegura

Inlägg av B-Å Åhs »

Försök hitta en äldre Sigma , ofta utmärkt kvalite och bra ton
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Flaa Music
Medlem
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 03 feb 2015, 20:48
Kontakt:

Re: Stålsträngad ackegura

Inlägg av Flaa Music »

Hej Bullen,

Kolla in Framus Legacy Series som är en serie akustiska gitarrer framtagna och uppbackade av Wawick. Vi är importör för Warwick & Framus och du som privatperson kan numera göra en direktbeställning via vårt webblager ifall du inte har möjlighet att köpa gitarren hos någon av våra återförsäljare. Det vi inte har på lager brukar vi kunna ta hem. Mer info finns på https://www.flaamusic.se" onclick="window.open(this.href);return false;

//Gunnar
Flaa Music AB
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Stålsträngad ackegura

Inlägg av Pumpa »

Bullen skrev:Tänkte köpa mig en stålsträngad akustisk kring 5000 ungefär men har väl inte superkoll direkt. Spontant tänker jag yamaha eller ibanez. Är väldigt petig med halsar på akustiska gitarrer så kommer definitivt hårdtesta i butik innan eventuellt köp men är det någon som har något att tipsa om i den prisklassen som man kan hålla utkik efter? Andra märken med givetvis. Ljust träfärgad och cutaway gillas skarpt för övrigt.
Sent svar men....
Min hovleverantör säger: - Upp till 7000:- är det Yamaha som gäller, över 7000:- är det Taylor :tummenupp:
Skriv svar