New York på hösten... - DC?

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:Det är just därför jag tror att New York kan bli en ny favoritstad.
Även om jag älskar Tower Bridge och Houses of Parliaments i London så är det ju själva stan som är grejen.
Sätta sig i trappan vid Trafalgar Square, gå runt Covent Garden, Hyde Park.... Helt annan feeling än i t.ex. Sverige. Eller Paris... Eller Rom, även om jag gillade Rom och kommer åka dit igen. Trastevere och Colosseum är anledningar nog att åka tillbaka...

Frågan är hur man vågar knata omkring i New York med ungar...

De är vana att gå efter att ha varit med oss i London 2-3 ggr, Paris, Prag, Rom, Salzburg, Dublin osv osv...
Så att knata omkring tror jag inte är något problem och knata omkring är just vad vi kommer att göra.
Vi kommer säkerligen hålla oss till Manhattan, knata över Brooklyn Bridge och tillbaka som längst bortom Manhattan...



Får se med DC.
Sjukt dyrt med hotell i NY och vet inte hur länge vi kan vara lediga, frugan är lärare...
Men funderar på att kolla hyrbilsfirma utanför stan, söderut helt enkelt så kanske det kan udnerlätta... vi får se...
Säkerhetsmässigt finns det inga problem att promenera med ungar på Manhattan. Nolltoleransen har gjort att det mesta av gatubrottsligheten är mer eller mindre borta. Jag stöter på fler pundare och potentiella bråkmakare på en kvarts promenad i Stockholm än jag gör under en heldag i NY. Preppa med bra skor och se till att pausa och fylla på blodsockret med jämna mellanrum så går det bra.
I second that.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av BBQV »

GandhiMK2 skrev:
bootsy skrev:
blackparkas skrev:Det är just därför jag tror att New York kan bli en ny favoritstad.
Även om jag älskar Tower Bridge och Houses of Parliaments i London så är det ju själva stan som är grejen.
Sätta sig i trappan vid Trafalgar Square, gå runt Covent Garden, Hyde Park.... Helt annan feeling än i t.ex. Sverige. Eller Paris... Eller Rom, även om jag gillade Rom och kommer åka dit igen. Trastevere och Colosseum är anledningar nog att åka tillbaka...

Frågan är hur man vågar knata omkring i New York med ungar...

De är vana att gå efter att ha varit med oss i London 2-3 ggr, Paris, Prag, Rom, Salzburg, Dublin osv osv...
Så att knata omkring tror jag inte är något problem och knata omkring är just vad vi kommer att göra.
Vi kommer säkerligen hålla oss till Manhattan, knata över Brooklyn Bridge och tillbaka som längst bortom Manhattan...



Får se med DC.
Sjukt dyrt med hotell i NY och vet inte hur länge vi kan vara lediga, frugan är lärare...
Men funderar på att kolla hyrbilsfirma utanför stan, söderut helt enkelt så kanske det kan udnerlätta... vi får se...
Säkerhetsmässigt finns det inga problem att promenera med ungar på Manhattan. Nolltoleransen har gjort att det mesta av gatubrottsligheten är mer eller mindre borta. Jag stöter på fler pundare och potentiella bråkmakare på en kvarts promenad i Stockholm än jag gör under en heldag i NY. Preppa med bra skor och se till att pausa och fylla på blodsockret med jämna mellanrum så går det bra.
I second that.
#metoo
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av blackparkas »

Alright!

Den stora utmaningen verkar således vara att hitta nåt vettigt ställe att bo som inte kostar 4-5000 per natt...

Kollade lite snabbt igen igår på booking.com och det finns ju lite att välja på, men det är inte mycket under 20 papp och de som finns i den prislappen har man ju ingen aning om hur de är egentligen.... :D

New Yorker förresten.
Hur många filmer har den lobbyn varit med i!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Alright!

Den stora utmaningen verkar således vara att hitta nåt vettigt ställe att bo som inte kostar 4-5000 per natt...

Kollade lite snabbt igen igår på booking.com och det finns ju lite att välja på, men det är inte mycket under 20 papp och de som finns i den prislappen har man ju ingen aning om hur de är egentligen.... :D

New Yorker förresten.
Hur många filmer har den lobbyn varit med i!?
Lär ju vara en och annan....det var ju inte utan att den kändes bekant när man skulle checka in första gången..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

Snabb koll på Airbnb och det ser ut att finnas ok ställen för 2500/natt och uppåt...Men....tja...hotell är ju skönt..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av blackparkas »

:D




Hittade nåt hotell i Jersey nu precis på andra sidan floden...
Pool på taket och grejer... Såg skitfräsch ut..
Men är inte lite grejen att bo på Manhattan?
I alla fall första gången man är där kanske....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev::D




Hittade nåt hotell i Jersey nu precis på andra sidan floden...
Pool på taket och grejer... Såg skitfräsch ut..
Men är inte lite grejen att bo på Manhattan?
I alla fall första gången man är där kanske....
JO!... =(
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

Om du ger FAN i att slösa 7 lök på att ta tåget till DC så kan du lägga det på hotellet. Då är iaf EN natts överprisering avklarad..;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av blackparkas »

Hahahaaaaa!!!!!


Plockade bort ett barn från bokningen bara för kul...
Genast fanns det 5 ggr så många hotell lediga och fler med bättre priser.... :(

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Hahahaaaaa!!!!!


Plockade bort ett barn från bokningen bara för kul...
Genast fanns det 5 ggr så många hotell lediga och fler med bättre priser.... :(
ABSOLUT!

Hur kinkiga är dina ungar? Jag har en och annan gång bokat för 3, checkat in själv, de andra 3 har sladdrat obemärkt förbi... Men det är jobbigt....Diverse strul uppstår lätt. Å andra sudan, vad är det värsta som kan hända? Att vi får en viral video på Parkas på knä på trotoaren ylandes "it's a killing!!It's a killiiiing!!" och att sveriges ambassadör varnar trump för att behandla svenska medborgare såhär illa!!? ;-)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av blackparkas »

Ja. Det känns lite smådrygt...

Jag menar, två dubbelsängar räcker mer än väl för oss liksom.
Man borde få välja själv hur trångt man vill ha det...

Morsan och farsan funderar lite på att följa med.
Det öppnar ju upp för lite mer.... alternativa lösningar när det gäller boendet...
Boka ett 4-bädds och ett 3-bädds och 3:e ungen sover i vår dubbelsäng t.ex....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av blackparkas »

Gjorde en sån utanför Salzburg för övrigt...
Tänkte att det väl finns soffor och grejer ungarna kan sova i....
Bokade för 3 eftersom det var det enda som fanns tillgängligt...
Ungarna smet in bakvägen...
Uppe på rummet finns det en dubbelsäng. Thats it...

Smet ner och tog in två luftmadrasser som vi hade från tältandet i Normandie... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av GandhiMK2 »

blackparkas skrev:Gjorde en sån utanför Salzburg för övrigt...
Tänkte att det väl finns soffor och grejer ungarna kan sova i....
Bokade för 3 eftersom det var det enda som fanns tillgängligt...
Ungarna smet in bakvägen...
Uppe på rummet finns det en dubbelsäng. Thats it...

Smet ner och tog in två luftmadrasser som vi hade från tältandet i Normandie... :D
Jo..;-) Saker har hänt under årens luffande...Kanske den mest absurda då camping-amatörerna bestämde sej för att ta med sej ett tvåmannatält och dra till Kroatien. (Det gick kanon för två år sedan då sonen var 9 och dottern 2...)
Det visade sej, tro't eller ej, att bägge ungarna på 2 år hunnit växa till sej så pass att det inte riktigt blev så bra , det där...Slkutade med att sonen sov ett antal nätter i baksätet på vår bil med fönstren öppna så att han kunde ha fötterna någonstans....;-)
Det roligaste var alla proffscampares ( ni vet , dom med husvagn, förtält, alla elektriska appliances man kan komma på etc) mycket roade blickar åt vårt håll....Vaffaaaaaan håller svennarna på med!?!? ;-)

I europa tucker jag att man klarat sej ifrån ganska mycket extra avgifter etc genom att låtsas snacka ännu sämre Engelska än dom så att det till slut blivit meningslöst att fortsätta diskussionen och dom bara gett upp..;-D
I Usa orkar jag nog inte testa den....:0
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: New York på hösten... - DC?

Inlägg av blackparkas »

Vi kom fram klockan ett på natten till campingen i Normandie...

Sätta upp ett stort femmannatält i totalt mörker med griniga ungar och griniga föräldrar efter att ha suttit i bil en heldag från Amsterdam är ingen höjdare...

Hade dessutom åkt utan övernattning från Småland till Amsterdam dygnet innan och gått omkring i Amsterdam när vi kom fram dit på morgonkvisten...

Nästa resa Europatripp ska kanske planeras bättre...
"Jaha, nu har vi gjort Paris och Eurodisney, ska vi åka hem eller ska vi åka till Genua?"
Det blev Genua men då övernattade vi faktiskt i Chamonix påvägen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar