Ngn som har koll på Mac-kloner anno NU....?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Ngn som har koll på Mac-kloner anno NU....?

Inlägg av GandhiMK2 »

Jag hittade precis den här sidan:
http://www.psystar.com/index.php?&optio ... &Itemid=72

Jag är ju svår applemotståndare men jag vill jobba i Logic så jag får ju liksom bita i det sura men jag gör allt jag kan för att lösa det på annat sätt...typ såhär...ngn som vet hur den funkar?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Vad är problemet? Du kan köra Mac OS X på vilken PC burk som helst.

OCh jag TROR att du kan köra Logic under Linux. Inte helt 100 på detta dock men jag har hört att folk har gjort det.

//J
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Kollade runt lite.

http://www.idg.se/2.1085/1.80026

Men Logic och Linux verkar det vara värre med. Det fanns tydligen planer men det blev inget av.

//J
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

bara en sån sak....
Jag antar att en pece med precis samma prylar som sitter i mac pro'n skulle kosta en hel del mindre fläskatores.....
men klonerna...dom ska väl bete sej som mac'ar på alla sätt och vis?
.....är tanken....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Inlägg av Mr Praline »

figgebass skrev:bara en sån sak....
Jag antar att en pece med precis samma prylar som sitter i mac pro'n skulle kosta en hel del mindre fläskatores.....
men klonerna...dom ska väl bete sej som mac'ar på alla sätt och vis?
.....är tanken....
Jag har dessutom för mig att klonerna är olagliga. Det är inte tillåtet att köra OSX på annat än Macs.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Inlägg av GandhiMK2 »

Samuel V skrev: Jag har dessutom för mig att klonerna är olagliga. Det är inte tillåtet att köra OSX på annat än Macs.
Nu vill jag ju ÄNNU hellre ha en.....
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Samuel V skrev:
figgebass skrev:bara en sån sak....
Jag antar att en pece med precis samma prylar som sitter i mac pro'n skulle kosta en hel del mindre fläskatores.....
men klonerna...dom ska väl bete sej som mac'ar på alla sätt och vis?
.....är tanken....
Jag har dessutom för mig att klonerna är olagliga. Det är inte tillåtet att köra OSX på annat än Macs.
Egentligen sä är det ju så. Läs länken i mitt förra inlägg. Men det går att ta sig runt även på vilken vanlig PC som helst. Om man nu vill. Vilket inte jag vill. Är otroligt nöjd med mina Mac burkar. Funkar. Men jag förstår vad Figge menar. Det har varit rackarns frustrerande ett tag. Som när man precis vart och köpt två licenser av Logic 6 och likaså två licenser av EXS24 samt SpaceDesigner för en rackarns massa pengar och sen tar det 3 dagar så släpper Apple Logic Pro där rubbet ingår. Och inte en spänn tillbaka. DÅ blir man sur!!!! :evil:

Men som det är i dagsläget känns det som att man får otroligt (!!) mycket för pengarna med en Mac Pro, Logic Studio och ett vettigt ljudkort. Lite svårslaget faktiskt.

//J
Skriv svar