Fostex-ägare

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Fostex-ägare

Inlägg av BonafideYouth »

Ni som har en Fostex MR 8HD eller ngn annan porta av samma märke, kan man vid behov föra över varje spår separat till en studio eller sin dator? Dvs, jag behöver väl inte nödvändigtvis komprimera spåren till ett spår varenda gång jag ska arbeta vidare med låtarna i annan enhet?

Det kan framgå av menymappen som följde med, men jag är på jobbet nu och har inte tillgång till den. Tänkte om någon kunde svara snabbt istället :D

Tack på förhand!

Mvh

8)
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Lösningen hette visst Wav-Manager. Ett program som går att ladda ner via bl.a Fostex-hemsida. Då kan man föra över varje spår för sig....

Tack ändå för visat intresse!

:lol:
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Såg tråden först nu, men visst går det ja!
Har en VF-160!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

TDHP skrev:Såg tråden först nu, men visst går det ja!
Har en VF-160!
Tack ändå! :D
Janne

Inlägg av Janne »

Du behöver egentligen inte wav-manager, går bra att importera spåren till ditt sequencerprogram ändå. För över hela låtmappen till datorn, bara att ansluta usb-sladden och klicka fram till usb-menyn på fostexen.
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Janne skrev:Du behöver egentligen inte wav-manager, går bra att importera spåren till ditt sequencerprogram ändå. För över hela låtmappen till datorn, bara att ansluta usb-sladden och klicka fram till usb-menyn på fostexen.
O fan, varför rekommenderar dem wav-manager då? Trots att det ändå funkar menar jag?
Skriv svar