Trummaskin?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Trummaskin?

Inlägg av BonafideYouth »

Ponera att ni ska lägga ett trumschema på er porta (obs portan har ingen trummaskin) för att sedan låta en trummis lägga på riktiga trummor i en studio, vad hade ni satsat på då?

Jag har några förslag jag tänkt på...

* Millenium MD70, kostar runt 1300 på Thomann. Har pads, vilket gör det lättare att spela direkt till låten utan att behöva programmera in trummorna efter hand.

* Alesis SR-16, ska tydligen vara lättarbetad och vara väldigt pålitlig. Men nackdelen är att du behöver programmera in trummorna efter hand.

Vad hade ni satsat på?
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Gör det på en dator och spela in därifrån till portan.

0kr
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Ahab skrev:Gör det på en dator och spela in därifrån till portan.

0kr
Har tyvärr ingen sånt program på datorn, har ingen cubase eller ngt sådant heller.... Har bara portan... Tänkte mest det vore lättare för trummisen sen i en studio så man slipper ödsla tid på hur trummorna ska va...
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+
Inlägg: 2471
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 10:39
Ort: Skövde

Inlägg av Ahab »

Ett klick kan du ju fixa iaf.

Ska ni ändå lägga riktiga trummor efteråt är det ju bara jobbigt att programmera riktiga spår.
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
BonafideYouth
Medlem+
Inlägg: 1790
Blev medlem: fre 01 feb 2008, 02:09
Ort: Mothmaiden
Kontakt:

Inlägg av BonafideYouth »

Ahab skrev:Ett klick kan du ju fixa iaf.

Ska ni ändå lägga riktiga trummor efteråt är det ju bara jobbigt att programmera riktiga spår.
Tänkte det skulle underlätta för trummisen. Han klagar ofta på att han inte vet hur jag tänkt mig det.... :?

Men, en Millenium MD70 kan lösa det. Klicket finns i portan så då kan jag bara spela med. Blir väl ändå inte riktigt tight med tanke på att man ska slå på ett par pads, men man kan ju åtminstone få ner ett hyfsat trumschema.... Hoppas jag...
Skriv svar